• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

КОМУНІКАТИВНО-КОМПЕТЕНТНІСНИЙ КОМПОНЕНТ МУЗИЧНО-ВИКОНАВСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА З ВИКОРИСТАННЯМ СУГЕСТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

МІЩАНЧУК Вікторія Миколаївна –

кандидат педагогічних наук, завідувач

кафедри музикознавства, інструментальної та хореографічної підготовки

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядається комунікативно-компетентнісний компонент у структурі музично-виконавської підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва з використанням сугестивних технологій. Визначена актуальність впровадження сугестивних технологій у навчальний процес вищих музичних закладів України. Наголошується на важливості оволодіння компетенціями у галузі музичного мистецтва, компетенціями щодо використання сугестивних засобів навіювання у процесі музично-виконавської підготовки для розкриття внутрішнього потенціалу особистості та реалізації нею своїх здібностей та можливостей у практичній діяльності.

Ключові слова: компетентність, комунікація, музично-виконавська підготовка, майбутній вчитель музичного мистецтва, сугестивна технологія, емоційна культура, емпатія.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Економова О. С., Бахонько Н. М. Формування навичок музично-педагогічного спілкування як передумова самостійної професійної діяльності майбутнього педагога музиканта / О. С. Економова, Н. М. Бахонько // Теорія і методика мистецької освіти: збірник наукових праць. – Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2001. – Вип. 2 – С. 122–134.

2. Каган М. С. Мир общения: Проблема межсубъектных отношений / М. С. Каган. – Москва: Политиздат, 1988. – 319 с.

3. Козир А. В., Федоришин В. І. Вступ до акмеології мистецької освіти: навч.-методич. посіб. / Алла Володимирівна Козир, Василь Ілліч Федоришин. – Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2012. – 263 с.

4. Могилей И. В. Формирование эмоциональной культуры будущих учителей музыки: автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.04 / И. В. Могилей. – Кривой Рог, 2000. – 18 с.

5. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Галина Микитівна Падалка. – Київ: Освіта України, 2008. – 274 с.

6. Психология музыкальной деятельности. Теория и практика: учебное пособие для студентов музыкальных факультетов высших педагогических учебных заведений / Под. ред. Г. М. Цыпина – Москва: Академия, 2003. – 368 с.

7. Рудницька О. П. Педагогіка: загальна та мистецька: навч. посібник / О. П. Рудницька. – Київ: ТОВ «Інртерпроф», 2002. – 270 с.

РОЗВИТОК ТВОРЧОЇ АКТИВНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ НА УРОКАХ ХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ

МОГІЛЕЙ Ірина Владиславівна –

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент

кафедри музикознавства, інструментальної та хореографічної підготовки

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті розглядається проблема художньо-естетичного виховання в теорії і практиці загальноосвітньої школи. Автор наголошує на актуальності і значущості окресленого напрямку мистецької освіти, аналізує основні поняття, пропонує можливі шляхи формування творчої активності старшокласників на уроках художньої культури.

Ключові слова: творчість, творча діяльність, творча активність, мистецька освіта, урок художньої культури, шляхи формування творчої активності старшокласників.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Абульханова-Славская К. А. Активность и сознание личности как субъекта деятельности / Ксения Александровна Абульханова-Славская // Психология личности / под ред. Б. Ф. Ломова. – Москва, 1989. – С. 14–21.

2. Арнхейм Р. Искусство и визуальное восприятие / Рудольф Арнхейм. – Москва: Прогресс, 1974. – 265 с.

3. Вишнякова Н. Ф. Креативная акмеология. Психология высшего образования: монография / Наталья Федоровна Вишнякова. – Минск: Дэбор, 1999. – 238 с.

4. Выготский Л. С. Воображение и творчество в детском возрасте: психологический очерк / Лев Семенович Выготский. – [3-е изд.]. – Москва : Просвещение, 1991. – 93 с.

5. Гадалова І. М. Історія музичного виховання: навч. посібник / Ірина Михайлівна Гадалова. – Київ: КДПІ, 1991. – 118 с.

6. Мінасян Н. Г. Художня культура: творчі завдання, тести, кросворди / Наталія Мінасян. – Київ: Шкільний світ, 2011. – 120 с.

7. Палашкіна І. В. Творчість у контексті сучасної парадигми виховання // Гуманітарні науки. – 2002. – №1. – С. 22–30.

8. Фелющенко І. В. Тренінг як засіб розвитку творчих здібностей школярів на уроках художньої культури / І. В. Фелющенко // Рідна школа. – 2014. – №12. – С. 21–27.

9. Фромм Э. Иметь или быть? / Эрих Фромм; [пер. с англ. Э. Телятниковой]. – М.: АСТ; Астрель, 2010. – 320 с.

10. Щолокова О. П. Методика викладання світової художньої культури: підручник / Ольга Пилипівна Щолокова. – Київ: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2007. – 194 с.

ІНТОНАЦІЙНИЙ САМОКОНТРОЛЬ ЯК ОДИН ІЗ КОМПОНЕНТІВ СУЧАСНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ У КЛАСІ ПОСТАНОВКИ ГОЛОСУ

МОЛОДІЙ Ольга Романівна –

заслужена артистка України, доцент, доцент

кафедри методики музичного виховання та диригування

Інституту мистецтв ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»

е-mail: [email protected]

ОБУХ Людмила Василівна –

кандидат мистецтвознавства, асистент

кафедри виконавського мистецтва Інституту мистецтв

ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»

е-mail: [email protected]

Анотація

    У статті висвітлено питання інтонаційного самоконтролю у навчально-виховному процесі підготовки студентів-музикантів. Джерелознавчий матеріал та власний педагогічний досвід дозволяє актуалізувати проблему формування навичок самоконтролю, ідентифікувавши предмет дослідження як один із компонентів професійної підготовки студента у класі постановки голосу, науково-методично обґрунтувати певні практичні напрацювання із даної проблематики.

Ключові слова: вокальна інтонація, самоконтроль, професійна музична підготовка, вокал, навчальновиховний процес.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бандрівська О. Науково-методичні праці, статті, рецензії: Наукові збірки ЛДМА ім. М. Лисенка. Випуск 6. / упор. Р. МиськоПасічник. – Львів: «Апріорі», 2002. – 148 с.

2. Кушка Я. Методика навчання співу: Посібник з основ вокальної майстерності. – Тернопіль: Навчальна книга–Богдан, 2010. – 288 с.

3. Михайлюк Х. Формування навиків самоконтролю як необхідна умова розвитку співочого голосу / Христина Михайлюк // Вокальне мистецтво: Історія. Сучасність. Перспективи: збірник статей / ред.-упор. Г. Карась. – Івано-Франківськ: Фоліант, 2015. – С. 178–182.

4. Чайка В. Мистецтво творити голосом. Роль психофізіологічного стану студента у розвитку його вокальної майстерності: поради педагога / Володимира Чайка. – Львів: Місіонер, 2008. – 104 с.

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ВОКАЛЬНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ

ОСАДЧА Тетяна Всеволодівна –

кандидат педагогічних наук, доцент,

завідувач кафедри диригентсько-хорової підготовки

Південноукраїнського національного педагогічного університету

імені К. Д. Ушинського

e-mail:[email protected]

Анотація

    Стаття присвячена проблемі визначення педагогічних умов підготовки майбутніх педагогів у системі вищої школи. Обґрунтування педагогічних умов підготовки вчителів музики пов’язано з організацією навчального творчого середовища, орієнтованого на активізацію потенціалу особистості студентів та стимулювання їх ініціативності до вокальної діяльності.

Ключові слова: педагогічні умови, вокальна майстерність, організація навчального середовища, стимулювання ініціативності майбутніх вчителів, активізація творчого потенціалу.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Абульханова-Славская К. А. Деятельность и психология личности: монография / К. А. Абульханова-Славская. – М.: Наука, 1980. – 335 с.

2. Антонюк В. Г. Вокальна педагогіка (сольний спів): підручник / В. Г. Антонюк. – К.: Віпол, 2007. – 174 с.

3. Богоявленская Д. Б. Психология творческих способностей / Д. Б. Богоявленская. – М.: «Академия», 2002. – 302 с.

4. Гринь Л. О. Діагностика сформованності вокального голосу майбутнього актора музичнодраматичного театру: методичні рекомендації / Л. О. Гринь; заг. ред. Г. В. Локарєва. – Запоріжжя: ЗНУ, 2011. – 48 с.

5. Гринь Л. О. Методичні рекомендації до курсу «Вокал» / уклад.: Л. О. Гринь. – Запоріжжя: Дніпровський металург, 2008. – 28 с.

6. Доронюк В. Основи вокальнопедагогічної творчості вчителя музики: навчальний посібник для викладачів і студентів вищих навч. закладів і вчителів музики шкіл різного типу / В. Доронюк, М. Сливоцький. – Івано–Франківськ: Видавничо-дизайнерський відділ ЦІП, 2007. – 306 с.

7. Стахевич О. Основи вокальної педагогіки. Курс лекцій: навч. посіб. для студентів диригентсько-хорових факультетів музичних і педагогічних вузів // Харківська держ. академія культури; Сумський держ. педагогічний ун-т. ім. А. С. Макаренка. – Х.: ХДАК, 2002. Ч. 1: Природньо-наукові теорії сольного співу / О. Стахевич. – Х.: ХДАК, 2002. – 92 с.

ОГЛЯД АСПЕКТІВ ПРЕДМЕТНО-ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ПРИ ВИВЧЕННІ ШКІЛЬНОГО РЕПЕРТУАРУ

ПАРФЕНТЬЄВА Ірина Петрівна –

кандидат педагогічних наук, доцент

кафедри музичного мистецтва Миколаївського національного університету

ім. В. О. Сухомлинського

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті розгладяються особливості предметних компетенцій галузі Музичне мистецтво, виділяються складові загальної професійної та професійно-предметної компетентностей вчителя музичного мистецтва. Аналізується провідний компонент музично-виконавської компетентності вчителя – система музичновиконавських компетенцій та розглядається процес формування певних професійних компетенцій під час вивчення шкільного репертуару.

Ключові слова: предметна компетентність, шкільний репертуар, вчитель музичного мистецтва.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Вяземский, Е. Е. От основ профессионального мастерства к основам профессиональной компетентности /Е. Вяземский // История. Газета Изд. дома «Первое сентября».– 2010. – № 20. – С. 34–39; № 12. – С. 41–46; № 10.– С. 36–40.

2. Гадалова І. Г. Методика викладання музики у початкових класах: Навч. посібник. – К.: ІСДО, 1994. – 272 с.

3. Дмитриева Л. Г., Черноиваненко Н. М. Методика музыкального воспитания в школе: Учеб. для учащихся пед. уч-щ по спец. 03.05.00 «Муз. воспитание», 03.07.00 «Преподавание в нач. классах общеобразоват. шк.» / Л. Г. Дмитриева, Н. М. Черноиваненко. – М.: Просвещение, 1989. – 207 с.

4. Зимняя И. А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования // Высшее образование сегодня, № 5, 2003. − С. 4−18.

5. Никитенко Н. А. Компетентностный подход в профессиональной подготовке педагога /Н. А. Никитенко // Завуч для администрации школ. – 2009. – № 6. – С. 112–116

6. Чижевський Б. Г. Загальноєвропейський аспект формування змісту освіти в Україні // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Стандарти загальної середньої освіти. Проблеми, пошуки, перспективи» – Київ, 1996. – С. 129–132.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись