Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ВПРОВАДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ СТУДЕНТІВ МИСТЕЦЬКО-ПЕДАГОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У ПРОЦЕСІ МУЗИЧНО-ВИКОНАВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ПЛОХОТНЮК Олександр Сергійович –

кандидат педагогічних наук, доцент,

завідувач кафедри інструментально-виконавської майстерності

Інституту мистецтв Київського університету імені Бориса Грінченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті автором розглянуто можливості впровадження педагогічних умов формування професійно ціннісних орієнтацій студентів-музикантів. Висвітлено теоретично обґрунтовані педагогічні умови формування зазначеної якості особистості та досліджено особливості їхнього впровадження у процесі музично-виконавської діяльності.

Ключові слова: цінності, професійно ціннісні орієнтації, музично-виконавська діяльність, педагогічні умови.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гинзбург Л. С. О работе над музыкальным произведением / Гинзбург Л. С. – [4е изд., доп]. – М.: Музыка, 1981. – 143 с.

2. Котляревська О. В. Варіативний потенціал музичного твору: культурологічний аспект теорії інтерпретації та проблеми музичної педагогіки: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. мистецтвознавства: 17.00.01 «Теорія і історія культури» / О. В. Котляревська. – К., 1996 – 21 с.

3. Плохотнюк О. С. Формування професійно ціннісних орієнтацій студентів мистецько-педагогічних спеціальностей у процесі музично-виконавської діяльності: дис. кандидата пед. наук: 13.00.04 / Плохотнюк Олександр Сергійович. – Луганськ, 2009. – 244 с.

ТЕХНОЛОГІЯ МАЙСТЕР-КЛАСУ У МЕТОДИЧНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ

ПРОВОРОВА Євгенія Михайлівна –

кандидат педагогічних наук, доцент, докторант

кафедри теорії та методики музичної освіти, хорового співу і диригування

Національного педагогічного університету

імені Михайла Драгоманова

е-mail: [email protected]

Анотація

  У статті на основі аналізу, систематизації, узагальнення наукових джерел, аналізу педагогічного досвіду окреслено роль і специфіку організації майстер-класу як технологію активного навчання у методичній підготовці майбутнього вчителя музики крізь призму праксеологічного підходу. Доведено, що майстер-клас – це особлива форма навчального заняття, яке грунтується на «практичних» діях вирішення певної проблемної професійної задачі чи професійної ситуації спільно зі студентами і спрямована на формування у них відповідних умінь, відчуття радості і естетичного задоволення від процесу пізнання мелодії пісні..

Ключові слова: майбутній вчитель музики, співацька діяльність, методична підготовка, технологія інтерактивного навчання, майстер-клас, постановка голосу, праксеологічний підхід.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бобряшова О. В. Мастер-класс и творческая мастерская как педагогические технологии активного обучения будущих дизайнеров / О. В. Бобряшова // Вестник ОГУ. – 2011. – № 11. – С. 169–175.

2. Зубова Н. И. Творческие мастерские / Н. И. Зубова // Профессиональное образование. – 2006. – № 6. – С. 21

3. Зязюн І. А. Педагогічна майстерність – технологія педагогічної дії / Іван Андрійович Зязюн // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Теорія і практика підготовки майбутніх учителів до педагогічної дії», 20–21 травня 2011 р., м. Житомир. – Житомир: ЖДУ ім. І. Франка, 2011. – С. 6–12.

4. Игна О. Н. Технологизация профессиональной подготовки учителя иностранного языка / О. Н. Игна. – Томск: Издательство Томского государственного педагогического университета, 2012. – 188 с.

5. Козир А. В. Професійна майстерність учителів музики: теорія і практика формування в системі багаторівневої освіти: [монографія] / А. В. Козир. – К.: НПУ імені М. Драгоманова, 2008. – 378 с.

6. Лабунець В. М. Інтегроване навчання майбутніх учителів музики: теорія та практика / Лабунець В. М., Карташова Ж. Ю., – Кам’янецьПодільський, 2013. – 200 с.

7. Нова українська школа [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://mon.gov.ua/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0 %B8%D0%BD%D0%B8%202016/08/17/mon.pdf

8. Освітні технології: навч.-метод. посіб. / Олена Миколаївна Пєхота, Алевтина Зосимівна Кіктенко, Ольга Миколаївна Любарська та ін. / за заг. ред. О. М. Пєхоти. – К.: А.С.К., 2001. – 256 с.

9. Проворова Є. М. Методична підготовка майбутнього вчителя музики у вимірах професійно-творчої самореалізації: праксеологічний підхід / Самореалізація пізнавально-творчого і професійного потенціалу особистості в інноваційній освіті: [монографія] / [за ред.. проф. М. О. Лазарєва]. – Суми: ФОП Цьома С. П., 2016. – С. 105–119.

10. Проворова Є. М. Праксеологічні цінності методичної підготовки майбутнього вчителя музики до співацької діяльності / Є. М. Проворова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: наук. журнал / голов. ред. А. А. Сбруєва. – Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. – Вип. № 3 (57). – С. 429– 439.

11. Сухомлинський В. О. Сто порад учителеві [Текст] / Василь Олександрович Сухомлинський. – К.: Рад. шк., 1988. – 304 с.

ТЕОРЕТИЧНЕ ПІДГРУНТЯ ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ ОСОБИСТОСТІ В МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНОМУ ПРОЦЕСІ

СВЕЩИНСЬКА Наталя Василівна –

кандидат педагогічних наук, доцент

кафедри музично-теоретичних та інструментальних дисциплін

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail:[email protected]

Анотація

    Стаття присвячена питанням теоретичних основ формування ціннісних орієнтацій особистості під час навчання на музично-педагогічних та мистецьких факультетах у вищих навчальних закладах. Суспільні перетворення призводять і до зміни педагогічних завдань та цілей навчання, спрямуванням на індивідуальноціннісне ставлення до мистецтва та до майбутньої професії. Діалогічна парадигма музичної освіти полягає у співтворчості в процесі ціннісної взаємодії між творцем та його творіння через співпереживання та співтворчість.

Ключові слова: ціннісні орієнтації, особистість, музично-педагогічний процес.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Абульханова-Славская К. А. Деятельность и психология личности / К. А. АльбухановаСлавская. – М: Наука, 1980. – 334 С.

2. Выготский Л. С. Психология искусства / Л. С. Выготский. – М.: Педагогика, 1987. – 341 с.

3. Дряпіка В. І. Орієнтації студентської молоді на цінності музичної культури (соціальнопедагогічний аспект) / В. І. Дряпіка. – Київ – Кіровоград: державне Центрально-Українське видво. 1997. – 215 С.

4. Дряпіка В. І. Теорія і практика формування ціннісних орієнтацій педагогамузиканта / В. І. Дряпіка. – Київ: «Ліра», 2000. – 227 С.

5. Кирьякова А. В. Ориентации личности в мире ценности / А. В. Кирьякова. – Оренбург, Изд– во Ор. ГУ, 1996. – 188 С.

6. Лосев А. Ф. Основной вопрос философии музыки. // Философия. Мифология. Культура / А. Ф. Лосев. – М.: Политиздат, 1991. – С. 315–335.

7. Лосев А. Ф. Форма. Стиль. Выражение / А. Ф. Лосев. – М.: Мысль, 1995. – 944 с.

8. Малюков А. Н. Формирование художественной культуры подростка в процессе воспитания ценностного отношения к искусству. Автореф. дисс…доктора пед. наук / А. Н. Малюков. – М., МПГУ, 1996. – 39 С.

РОЗВИТОК МУЗИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ – ПЕДАГОГІЧНА УМОВА ФОРМУВАННЯ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ОСОБИСТОСТІ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА

СТЕФІНА Надія Василівна

кандидат педагогічних наук, доцент

кафедри хорового диригування, вокалу та методики музичного навчання

Сумського державного педагогічного університету

імені А. С. Макаренка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті узагальнюються і обґрунтовуються теоретичні положення щодо розвитку музичних здібностей учнів початкових класів як провідної умови формування музичної культури особистості молодшого школяра.

Ключові слова: «здібності», «задатки», «музичні здібності», «музикальність», «структура музичних здібностей», «структура музикальності».

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Апраксина О. А. Методика музыкального воспитания в школе / О. А. Апраксина / Учеб. пособие. – М.: Просвещение, 1983. – 224 с.

2. Асафьев Б. В. Избранные статьи о музыкальном просвещении и образовании / Б. В. Асафьев. – Л., 1973. – 144 с.

3. Ветлугина Н. А. Музыкальное развитие ребенка / Н. А. Ветлугина. – М.: Просвещение, 1967. – 354 с.

4. Кабалевский Д. Б. Прекрасное пробуждает доброе / Д. Б. Кабалевский. – М.: Просвещение, 1973. – 336 с.

5. Ковалев А. Г., Мясищев В. Н. Психологические особенности человека. / А. Г. Ковалев, В. Н. Мясищев. – М., 1960. – Т. 2. – 246 с.

6. Краткий психологический словарь / Под ред. А. В. Петровского. – М., 1985. – 425 с.

7. Тарасов Г. И. Психологические
особенности музыкального обучения младших школьников / Г. Тарасов // Музыка в школе. – 1983. – № 2 – С. 14–18.

8. Теплов Б. М. Психология музыкальних способностей / Б. М. Теплов. – М. : Музыка, 1947. – 345 с.

МУЗИЧНИЙ ТЕКСТ: СТРУКТУРА ТА ПРОБЛЕМИ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ

ЧЕБОТАРЕНКО Ольга Валеріївна –

кандидат мистецтвознавства, доцент, доцент

кафедри музикознавства, інструментальної та хореографічної підготовки

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail:[email protected]

Анотація

    Музичний текст як культурологічний феномен знаходиться у центрі інтересів як музикантів-виконавців і педагогів, так і музикознавців, філософів і культурологів. Як специфічна символічна мова, текст композиторського твору має складну багаторівневу структуру. З одного боку, він представляє собою нотний текст, який включає вербальні та графічні виконавські знаки; з іншого він має жанрово-стильову програмність. Аналіз текстів композиторських творів в контексті історичного підходу виявив зростання кількості і якості виконавських знаків. Опора на виконавські традиції дає можливість не тільки глибоко вивчати композиторський текст, але й визначати смислові межі виконавських знаків, особливо, якщо твір виконує сам композитор.

Ключові слова: музичний текст, виконавський знак, жанр, стиль, інтерпретація.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Арабкерцева С. Б. Особенности исполнительского воплощения авторского замысла в музыке на основе информационного подхода / С. Б. Арабкерцева // Эмпирическая эстетика: информационный подход: Материалы Международного научного симпозиума. – Таганрог: ТРТУ, 1997. – С. 48–50.

2. Арановский М. Текст как междисциплинарная проблема [электронный ресурс] / Марк Арановский. – 2006. – режим доступа к ресурсу: http://opentextnn.ru/music/Perception/?id=1101.

3. Аркадьев М. О величии нотного письма и европейской ритмике [электронный ресурс] / Михаил Аркадьев. – доступ к ресурсу: http://arkadev.com/array/music/musicologist#!prettyP hoto[iframes]/5/.

4. Бобровский В. П. Тематизм как фактор музыкального мышления: Очерки: Вып. 1 / В. П. Бобровский. – Москва: Книжный дом «ЛИБРОКОМ», 2010. – 272 с.

5. Ковалев В. Ф. Краткий итальянско-русский и русско-итальянский словарь / В. Ф. Ковалев, Г. А. Красова. – Москва: Рус. яз., 1991. – 655 с.

6. Корыхалова Н. П. Музыкальноисполнительские термины: Возникновение, развитие значений и их оттенки, использование в разных стилях / Наталья Корыхалова. – СПб.: Композитор, 2000. – 272 с.

7. Михеева Л. Музыкальный словарь в рассказах / Л. Михеева. – Москва: 1984. – 168 с.

8. Москаленко В. Г. Творческий аспект музыкальной интерпретации (к проблеме анализа). Исследование / В. Москаленко. – Киев, 1994. – 157 с.

9. Самойленко А. Музыковедение и методология гуманитарного знания. Проблема диалога: Монография / Александра Ивановна Самойленко. – Одесса: Астропринт, 2002. – 244 с.

10. Суханцева В. К. Музыка как мир человека (От идеи вселенной – к философии музыки) [электронный ресурс] / Виктория Суханцева. – доступ к ресурсу: http://www.countries.ru/library/music_culture/mkm3. htm.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись