КЛЮЄВА Сніжана Дмитрівна –
кандидат філософських наук, старший викладач
кафедри музичного мистецтва та хореографії
Південноукраїнського національного педагогічного університету
ім. К. Д. Ушинського
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглянуті основні аспекти підвищення мотивації до занять з класичного танцю. Особливості класичної хореографії і ії відмінності від сучасної хореографії. Наведено перелік основних досліджень з питань мотивації. Розкриті основні принципи підвищення мотивації до занять з класичного танцю.
Ключові слова: мотивація, підвищення мотивації, класичний танець, принципи підвищення мотивацїї, учитель хореографії.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Баранов А. Б. Создание условий для формирования позитивного отношения к
культурным ценностям в процессе обучения танцам / А. Б. Баранов // Дополнительное образование. – 2005. – № 10. – С. 67–74.
2. Белов М. С. Эстетическое воспитание средствами хореографического искусства / М. С. Белов. – М.: «Академия», 2004. – 336 с.
3. Блок Л. Д. Классический танец. История и современность / Л. Д. Блок. – М.: Искусство, 1987. – 245 с.
4. Васірук С. О. Класичний танець: навчально-методичний посібник / С. О. Васірук. – Івано-Франківськ: Прикарпатський нац. універс. ім. В. Стефаника, 2009. – 123 с.
5. Вербицкий А. А., Платонова Т. А. Формирование познавательной и профессиональной мотивации / А. А. Вербицкий, Т. А. Платонова. – М., 1986. – 89 с.
6. Мессерер Асаф. Уроки классического танца / Асаф Мессерер. СПб: – Лань, 2004. – 400 с.
7. Мильман В. Э. Внутренняя и внешняя мотивация учебной деятельности / В. Э. Мильман // Вопросы психологии. – 1987. – № 5. – С. 7–15.
КУРКІНА Сніжана Віталіївна –
кандидат педагогічних наук, доцент
кафедри музично-теоретичних та інструментальних дисциплін
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
У даній статті автор вивчає специфіку роботи з обдарованими дітьми молодшого шкільного віку на уроках музичного мистецтва. З’ясовано сутність поняття «обдарована дитина», доведено, що створення спеціальних сприятливих умов для розвитку обдарованих дітей є педагогічною проблемою сучасної загальноосвітньої школи.
Ключові слова: обдарованість, талант, обдаровані діти, урок, музичне мистецтво, педагогічний супровід, творчість, художня культура, художньо-естетичне виховання
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Буренина А. И. Театр всевозможного. Вып. 1. От игры до спектакля. – 2-е изд., перераб. и доп. / А. И. Буренина– СПб., 2002. – 114 с.
2. Гадалова І. М. Методика викладання музики в початкових класах: навч. посібник / І. М. Гадалова. – К.: ІСДО, 1994. – 272 с.
3. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. Гончаренко. – К., 1997. – 376 с.
4. Давыдов В. В. Генезис и развитие личности в детском возрасте // Вопросы психологии. – М., Педагогика, 1992. – № 1. – С. 22–33.
5. Кравцова Е. Е. Разбуди в ребенке волшебника / Е. Е. Кравцова. – М.: Просвещение: Учебная литература, 1996. – 160 с.
6. Музичне мистецтво. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів: 1–4 класи (Електрон. ресурс). – Режим доступу: http://old.mon.gov.ua/images/files/navchalni_program u/2012/ukr/08_muz_mustectv.pdf
7. Поддьяков Н. Н. Творчество и саморазвитие детей дошкольного возраста. Концептуальный аспект / Н. Н. Поддьяков. – Волгоград: Перемена, 1995. – 48 с.
8. Ростовський О. Я. Методика викладання музики у початковій школі: Навч.-метод. посібник. – 2-е вид., доп. / О. Я. Ростовський. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2001. – 216 с.
ЛЮБАР Руслана Олександрівна –
кандидат педагогічних наук, доцент, доцент
кафедри музичного виховання, співу та хорового диригування
Криворізького державного педагогічного університету
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглядаються проблеми диригентської підготовки студентів факультетів мистецтв вищих навчальних закладів. Виділені принципи виховання молодого диригента, його професійні якості, риси характеру. Розкрито основні положення навчальної дисципліни «Практикум роботи з вокально-хоровими колективами», яка орієнтована на оволодіння студентами диригентською майстерністю роботи з хоровим колективом.
Ключові слова: проблеми диригентської підготовки, принципи виховання диригента, хоровий колектив, вокально-хорові вміння й навички, диригентська майстерність.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Безбородова Л. А. Дирижирование / Л. А. Безбородова. – М.: Просвещение, 1990. – 159 с.
2. Кофман Р. І. Виховання диригента: психологічні особливості / Р. І. Кофман. – К.: Музична Україна, 1986. – 39 с.
ЛЯШЕНКО Ольга Дмитрівна –
кандидат педагогічних наук, доцент
кафедри інструментально-виконавської майстерності
Інституту мистецтв Київського університету імені Бориса Грінченка
e-mall: [email protected]
Анотація
У статті розкриваються художні, теоретичні та методичні особливості процесу виконавської підготовки майбутніх педагогів-музикантів. Розглядається авторська методика, що сприяє творчій інтерпретаційній діяльності викладача і майбутнього педагога-музиканта. Автор звертає увагу на конкретні поняття, методичні прийоми та творчі завдання, що засвоює студент при інтерпретації музичних творів.
Ключові слова: виконавська підготовка, художньо-педагогічна інтерпретація музичного твору, методичні прийоми, творчі завдання.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Баренбойм Л. А. Вопросы фортепианной педагогики и исполнительства / Л. Баренбойм – Л.: Музыка, 1969. – 289 с.
2. Гегель Г. Энциклопедия философских наук.: В 3-х т. / Г. Гегель. – М.: Мысль, 1977. – Т. 1.– 452 с.
3. Ляшенко О. Д. Формування фахової компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва / О. Ляшенко // Наукові записки. Вип. 139. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015. – С. 83–87.
4. Москаленко В. Г. Творческий аспект музыкальной интерпретации (к проблеме анализа): Исследование / В. Г. Москаленко. – К.: Изд-во Киев. гос. конс, 1994. – 157 с.
5. Полубояринова І. І. Технологія підготовки студентів-музикантів до роботи з музично обдарованими дітьми та молоддю / І. Полубояринова // Професійна мистецька освіта і художня культура: виклики ХХІ століття: зб. наук. праць. – Київ, ун-т ім. Б. Грінченка, 2016. – С. 258– 269.
МАРТИНЕНКО Олена Володимирівна –
кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач
кафедри хореографії Бердянського державного педагогічного університету
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглядається важливість формування здоров’язберігаючої компетентності під час фахової підготовки студентів-хореографів; автором визначені педагогічні умови, які сприяють підвищенню якості здоров’язберігаючого освітнього середовища під час професійної підготовки студентів-хореографів БДПУ та надані методичні рекомендації щодо їхнього застосування.
Ключові слова: фахова підготовка студентів-хореографів, здоров’язберігаюча компетентність, здоров’язберігаюче навчальне середовище.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Воронін Д. Є. Здоров’язберігаюча компетентність студента в соціальнопедагогічному аспекті // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: Зб. наук. пр. за ред. Єрмакова С. С. – Харків: ХДАДМ (XXПІ), 2006. – № 2. – С. 25–28.
2. Фертик В. Е. Профессиональнотворческое совершенствование студентовхореографов в условиях здоровьесберегающей среды: дис. ...канд. пед. наук: 13.00.08 / Вадим Евгеньевич Фертик. – Москва, 2009. – 260 с.