• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ЗАВДАННЯ ТА ФУНКЦІЇ ДЕРЖАВНОЇ СУДОВОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ:АДМІНІСТРАТИВН-ПРАВОВІ АСПЕКТИ

Куценко Володимир Дмитрович

начальник територіального управління ДСА України
в Одеській області

Анотація

В статті визначено, що завдання і функції Державної судової адміністрації України знаходяться в нерозривному взаємозв’язку та мають спільну ціль до виконання - створення належних організаційних та матеріальних (фінансових) умов для задоволення потреб судової влади, в тому числі, організаційної роботи судів, здійснення матеріально-технічного забезпечення суддів, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Національної школи суддів України, органів суддівського самоврядування та обслуговування Ради суддів України з метою створення для них умов для здійснення судочинства, надання адміністративних послуг громадянам щоб реалізувати право останніх на справедливий і гуманний суд.

Ключові слова: Державна судова адміністрація України, завдання, справедливий і гуманний суд, судочинство, функції.

Повний текст статті

Список використаних джерел:

1. Дігтяр А. Місце та роль державної судової адміністрації України в судово-правовій реформі / А. Дігтяр ; наук. кер. М.І. Логвиненко // Актуальні проблеми правової системи України : матеріали науково-технічної конференції викладачів, аспірантів та студентів юридичного факультету, Суми, 11 травня 2012 р. / Відп. за вип. М.І. Логвиненко. — Суми : СумДУ, 2012. — С. 18-20
2. Закон України про судоустрій і статус суддів : станом на 6 верес. 2013 р. : відповідає офіц. текстові. – Х. : Право, 2013. – 192 с.
3. Право на справедливий суд в практиці європейського суду з прав людини / Е. Л. Трегубов// Форум права. - 2010. - No 1. - С. 358-363.
4. Грень Н. М. Право на справедливий суд: проблеми доступності та публічності// Н. М. Грень. -Вісник Національного університету "Львівська політехніка".- Львів. Юридичні науки.- No 825.- 2015 C. 132-137.
5. Погребняк С. П. Основоположні принципи права (змістовна характеристика) : моногр. / С. П. Погребняк. – Х., 2008. – 240 с.
6. Столович Л. Н. Об общечеловеческих ценностях / Л. Н. Столович // Вопросы философии. – 2004. – No 7.
– С. 95–96.
7. Коваль І. Право на справедливий суд: практика Європейського суду з прав людини щодо України / І. Коваль // Право України. – 2006. – No 10. – С. 129–132
8. Право на справедливий суд: інші аспекти: [Електронний ресурс] // HELSINKI.- 2016 .- Режим доступу: http://helsinki.org.ua/pravo-na-spravedlyvyj-sud-inshi-aspekty-r-kujbida-t-ruda-tsentr-polityko-pravovyh-reform/
9.Поняття та принципи діяльності публічної адміністрації / Т. М. Кравцова, А. В. Солонар // Форум права. - 2010. - No 4. - С. 522-525
10. Білозерська Т. О. Реформування публічної адміністрації в Україні як крок до європейської інтеграції / Т. О. Білозерська // Форум права. – 2007. – No 2. – С. 11–19 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/FP/2007-2/07btodei.pdf.
11. Пухтецька А. «Європейський адміністративний простір» як новела української адміністративно-правової науки: понятійно- термінологічна характеристика / А. Пухтецька // Юридична Україна. – 2006. – No 8. – С. 41–45.
12. Бобылев А. И. Понятие, принципы и функции права / А.И. Бобылев // Право и политика. – 2004. – No 4. – С. 4-14.
13. Общаятеориягосударство и права:[Академический курс в трех томах.Т.2] / отв. Ред. Н.М. Марченко. – М. : Норма, 2007. – 804 с
14. Функції публічного управління [Електронний ресурс] / І. Л. Бородін // Юридичний вісник. Повітряне і космічне право. - 2014. - No 3. - С. 24-29.
15. Кричинська В.В. Теорія держави і права. Співвідношення між функціями держави і функціями державних органів / В.В. Кричинська:[Електронний ресурс] // LUBBOOK.- 2016 .- Режим доступу: http://lubbook.org/book_660.html
16. Адміністративне право України : підручник / [Ю.П. Битяк, В.М. Гаращук, О. В. Дяченко та ін.] ; за ред. Ю.П. Битяка. – К.: Юрінком Інтер, 2005. – 544 с.
17. Словник української мови : в 11 т. / АН УРСР. Інститут мовознавства ; за ред. І.К. Білодіда. – К. : Наукова думка, 1970 – 1980 – 11 т.
18. Про Державну судову адміністрацію України: Положення від «22» жовтня 2010 року No 12: [Електронний ресурс] // Судова влада України. - 2010 .- Режим доступу: http://od.court.gov.ua/tu16/norm/pol0/pol2/

РОЛЬ І МІСЦЕ ДЕРЖАВНОЇ СУДОВОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ УКРАЇНИ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ДІЯЛЬНОСТІ МІСЦЕВИХ СУДІВ: АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВІ АСПЕКТИ

Бойко В'ячеслав Петрович

голова Цюрупинського районного суду Херсонської
області

Анотація

В статті розкриті адміністративно-правові аспекти ролі і місця Державної судової адміністрації України у забезпеченні діяльності місцевих судів. Виявлено, що основні завдання Державної судової адміністрації полягають у здійсненні організаційного і фінансового забезпечення функціонування судової влади, як відносно відокремлених інституцій. Доведено, що різновидами повноважень Державної судової адміністрації є представництва судових органів у відносинах з фізичними і юридичними особами, інформаційно-аналітичного забезпечення, документообіг суду, кадрового забезпечення, організаційно-управлінські повноваження, матеріально-технічне, фінансове та соціальне забезпечення.

Ключові слова: адміністративно-правове забезпечення, Державна судова адміністрація, завдання, місцевий суд, організаційне забезпечення, повноваження, фінансове забезпечення.

Повний текст статті

Список використаних джерел:

1. Авер’янов В. Б. Реформування українського адміністративного права: ґрунтовний привід для теоретичної дискусії / В. Б. Авер’янов // Право України. – 2003. – No 5. – С. 117–122.
2. Борко А. Л. Адміністративно-правове регулювання статусу і повноважень Державної судової адміністрації України / А. Л. Борко // Форум права. - 2013. - No 3. - С. 53–59.
3. Борко А. Л. Організаційно-правове забезпечення діяльності адміністративних судів України: дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.07 / А. Л. Борко. – Л., 2009. – 220 с.
4. Бюджетний кодекс України від 8 липня 2010 року No 2456-VI // Урядовий кур'єр. – 2010. – No 151.
5. Державна судова адміністрація України: структурний аналіз та рекомендації [Електронний ресурс] / Маркус Зіммер // USAID. 2012.
Режим доступу: http://www.fair.org.ua/content/library_doc/SJA_Structural_Assessment_MZ_ukr.pdf
6. Закон України - від 7 липня 2010 р. No 2453VI «Про судоустрій і статус суддів» // Відомості Верховної Ради України.  2010.  No 41.
7. Історія створення ДСА України: [Електронний ресурс] // Судова гілка влади: офіційний веб-портал. - 2013. - Режим доступу: http://bt.mk.court.gov.ua/sud1405/information/jhuydfx/48813/
8. Кирилюк Р. І. Види забезпечувальної діяльності Державної судової адміністрації України / Р. І. Кирилюк // Вісник Верховного Суду України. - 2011. - No 12. - С. 28-32.
9. Кібець В. О. Поняття та складові адміністративно-правового статусу державної судової адміністрації / В. О. Кібець // Актуальні проблеми права: теорія і практика. - 2013. - No 27. - С. 256-262.
10. Козій І. С. Місце і значення фінансового забезпечення в структурі фінансового механізму / І. С. Козій // Науковий вісник НЛТУ України. — 2008. — Вип. 18.9. — С. 223–229.
11. Кравцова Т. М. Поняття та принципи діяльності публічної адміністрації / Т. М. Кравцова, А. В. Солонар // Форум права. - 2010. - No 4. - С. 522-525.
12. Красноборов О.В. Адміністративно-правові засади діяльності Державної судової адміністрації України: автореф. дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.07 / О.В. Красноборов ; Харк. нац. ун-т внутр. справ . — Х., 2010. — 19 с.
13. Мельник Р.С., Бевзенко В.М. Загальне адміністративне право: навчальний посібник / за заг. ред. Р.С. Мельника. ¬ К.:Ваіте, 2014. 376 с.
14. Положення про Державну судову адміністрацію : затверджено рішенням Ради суддів України від 22 жовтня 2010 року No 12 [Електронний ресурс] // Судова гілка влади: офіційний веб-портал.  2010.  Режим доступу: http://od.court.gov.ua/tu16/norm/pol0/pol2/
15. Приймаченко Д. Співвідношення понять "організаційне забезпечення судів", "організаційне управління в судах" та "судове управління" / Д. Приймаченко, Р. Ігонін // Слово Національної школи суддів України. - 2013. - No 1. - С. 57-66.
16. Проект Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 2 червня 2016 року No1402-VIII [Електронний ресурс] // ВРУ: офіційний
веб-портал. 2016. Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1402-19
17. Хливнюк А.М. Правовий статус Державної судової адміністрації України: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.10 / А.М. Хливнюк ; Акад. адвокатури України. — К., 2009. — 20 с.

ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ОКРЕМИХ ПИТАНЬ ПРИМУСОВОГО ВИКОНАННЯ РІШЕНЬ ЮРИСДИКЦІЙНИХ ОРГАНІВ

Чумак Олександр Олексійович

доктор юридичних наук, доцент кафедри галузевого
права Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

Анотація

У статті досліджується досвід діяльності органів примусового виконання судових рішень різних держав світу та специфіка виконавчого провадження. Наголошено, що наслідком незалежності органів примусового виконання судових рішень є оперативність
виконавчого провадження. Найкращі результати в такій практиці демонструє Швеція, в якій найвищі показники оперативності виконавчого провадження по Європі були досягнуті завдяки створенню виконавчого агентства, що не підпорядковане судовій владі та є незалежним органом виконавчої влади. Саме така модель функціонування органу примусового виконання судових рішень, що фактично не має аналогів в Європі, є найбільш вдалою для запозичення нашою правовою системою.

Ключові слова: виконавче провадження, судовий виконавець, судові рішення.

Повний текст статті

Список використаних джерел:

1. За частните съдебни изпълнители: Закон на Република България от 10.05.2005 г. // Държ. вестн. – 2005 – N 43. – С. 12.
2. Gerichtsverfassungsgesetz: Gesetz vom 27.11.1877. // Reichsgesetzblatt. – 1877. – S. 41.
3. Zivilprozessordnung: Gesetz vom 30.11.1877. // Reichsgesetzblatt. – 1877. – S. 83.
4. Zehnten Zuständigkeitsanpassungsverordnung: VO vom 31.08.2015. // Bundesgesetzblatt. – 2015. – N 35, Teil I. – S. 1474.
5. Батычко В.Т. Исполнительное производство в зарубежных странах. / В.Т. Батычко // Извес. ЮФУ. – 2008. – N 10. – С.99-105.
6. Граждански процесуален кодекс: Закон на Република България от 06.07.2007 г. // Държ. вестн. – 2007. – N 59. – С. 1.
7. Братухина Н.А. Анализ эффективных систем исполнительного производства за рубежом. / Н.А. Братухина, Т.В. Ялялиева. // Экон. и право. – 2015. – N 8-9 (54-55). – С. 78-84.
8. La corte suprema di cassazione, Sezione II, 20.07.1995, N 7904. [Електрон. ресурс]. – Режим доступу: http://www.ricercagiuridica.com/cassazione/
9. Codice di procedura civile italiano: Legge, appr. con il Regio decreto-legge 28.10.1940 N 1443. (Edizione Marzo 2014) – Rome: Altalex, 2014. – 111 p.
10. Notificazione ex art. 143 c.p.c. indispensabile la relata negativa dell’Ufficiale Giudiziario: Notificazione Dipartimento dell’Organizzazione Giudiziaria, del Personale e dei Servizi, Direzione Generale del Personale e della Formazione, 26.11.2012 Prot. VI-DOG/1783/03-1/2012/CA. [Електрон. ресурс]. – Режим доступу: http://www.auge.it/notificazione-ex-art-143-c-p-c/
11. Kodeks postępowania cywilnego: Ustawa z dnia z dnia 17.11.1964 r. // Dziennik Ustaw. – 1964. – N 43. – poz. 296.
12. Kodeks postępowania cywilnego: Ustawa z dnia z dnia 17.11.1964 r. (stan prawny: 2015). // Dziennik Ustaw. – 2015. – poz. 1567.
13. Uchwała składu siedmiu sędziów: Uchwała, Izba Cywilna, zasada prawna z dnia 27.11.1986 r. N III CZP 40/86. // Orzecznictwo Sądu Najwyższego. – 1987. – N 5-6. – poz. 71.
14. Uchwała składu siedmiu sędziów: Uchwała, Izba Cywilna, zasada prawna z dnia 09.09.1987 r. N III CRN 233/87. // Orzecznictwo Sądu Najwyższego. – 1989. – N 10. – poz. 161.
15. Uchwała składu siedmiu sędziów: Uchwała, Izba Cywilna, zasada prawna z dnia 28.02.1995 r. N III CZP 20/95. // Orzecznictwo Sądu Najwyższego. – 1995. – N 5. – poz. 83.
16. О komornikach sądowych i egzekucji: Ustawa z dnia 29.08.1997. // Dziennik Ustaw. – 1997. – N 133. – poz. 882.
17. Öŕ÷ĺâŕ Ě. Äîęëŕä çŕ äĺéíîńňňŕ íŕ Äčńöčďëčíŕđíŕňŕ ęîěčńč ̇ íŕ Ęŕěŕđŕňŕ íŕ ÷ŕńňíčňĺ ńúäĺáíč čçďúëíčňĺëč çŕ 2015 ăîäčíŕ. / Ě. Öŕ÷ĺâŕ. / Ăîäčřĺí îň÷ĺň 2015. // Ęŕěŕđŕ íŕ ÷ŕńňíčňĺ ńúäĺáíč čçďúëíčňĺëč. – Ńîôč ̇, 2016. – Ń. 56-66.
18. Решение Софийски районен съд, Гражданска колегия, І отделение, от 12.08.2011 г., гражданско дело N 36-608/2010. [Електрон.
ресурс]. – Режим доступу: http://www.bcpea.org/uploads/pdf/sudebna_praktika/Reshenie_12_08_2011_na_SRS.pdf
19. Решение Върховният касационен съд на Республика България, ІІІ гражданско отделение, от 21.09.2011 г., гражданско дело N 184. [Електрон. ресурс]. – Режим доступу: http://www.bcpea.org/uploads/pdf/sudebna_praktika/Reshenie184_21_09_2011_na_VKS.PDF
20. Решение Пловдивският районен съд, VII гр.с., от 11.01.2013 г., гражданско дело N (секретно). [Електрон. ресурс]. – Режим доступу: http://www.bcpea.org/uploads/pdf/sudebna_praktika/Reshenie_ot_11_01_2013_na_PRS.PDF
21. Решение Върховният касационен съд на Республика България, ІІІ гражданско отделение, от 29.03.2013 г., гражданско дело N 372/12. [Електрон. ресурс]. – Режим доступу: http://www.bcpea.org/uploads/pdf/sudebna_praktika/reshenie_372_29.03.2013.PDF

СТАНОВЛЕННЯ СЕРБСЬКОЇ ДЕРЖАВНОСТІ ПІСЛЯ БЕРЛІНСЬКОГО КОНГРЕСУ 1878 р.

Чернік Світлана Дмитрівна

кандидат історичних наук, доцент кафедри державно-
правових дисциплін та адміністративного права Кіровоградського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка

Анотація

У статті здійснено аналіз Берлінського трактату 1878 р., який закріпив за Сербією статус незалежної держави. Це дало можливість сербському народу розбудовувати власну державність. Визначено стратегічний напрямок розвитку Сербського князівства та фактори, що впливали на цей процес.

Ключові слова: Сербія, Берлінський трактат, Османська імперія, державність, модернізація, задруга.

Повний текст статті

Список використаних джерел:

1. Берлинский трактат 1878 р. // Сборник договоров России с другими государствами. 1856-1917 / Под ред. Е. А. Адамова, сост. И. В. Козьменко. – М.: Государственное издательство политической литературы, 1952. – С.181–206.
2. Виноградов В.Н. Русско-турецкая война 1877-1878 годов и европейские державы / В.Н. Виноградов // Новая и новейшая история. – 2009. – No1. – С.127–143.
3. Виноградов В.Н. Русско-турецкая война 1877-1878 годов: военный триумф и драма умиротворения / В.Н. Виноградов // Новая и новейшая история. – 2007. – No6. – С.16–23.
4. Вишняков Я.В. Майский переворот 1903 г. и развитие сербской государственности / Я.В. Вишняков // Двести лет новой сербской государственности : К юбилею начала Первого сербского восстания 1804–1813 гг. / Отв. ред. В.К.Волков. – СПб. : Алетейя, 2005. – С. 201–213.
5. Данченко С.И. Развитие сербской государственности и Россия, 1878 – 1903 гг. / С. И. Данченко ; Отв. редактор И. В. Чуркина ; Рос. акад. наук, Ин-т славяноведения и балканистики, Науч. центр общеславян. исслед. – М. : ИСБ, 1996. – 421 с.
6. Дебидур А. Дипломатическая история Европы :: От Венского до Берлинского конгресса (1814–1878) / Перевод с французского, вступительная статья А. Л. Нарочницкого. – В 2 т. – М.: Государственное издательство иностранной литературы, 1947. – Том I. Священный союз. – 482 с.
7. Кузьмичева Л.В. Русско-турецкая война 1877-1878 гг. и Сербия / Л.В. Кузьмичева // Славянский альманах. – М., 1997. – С. 71–81.
8. Кузьмичева Л.В. Сербская государственная идея в 60-70-х гг. ХІХ в. (Проблема идеологического выбора) / Л.В. Кузьмичева // Двести лет новой сербской государственности: К юбилею начала Первого сербского восстания 1804–1813 гг. / Отв. ред. В.К.Волков. – СПб. : Алетейя, 2005. – С.150–174.
9. Международное право. Учебник / Отв. ред.: Колосов Ю.М., Кузнецов В.И. – М.: Междунар. отношения, 1996. – 608 c.
10. Михайлова А.А. Политические и социально-экономические трансформации в Сербии в контексте модернизационных процессов в последней трети XIX – начале XX в. : автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата исторических наук : специальность 07.00.03 – Всеобщая история (новая и новейшая история) / Михайлова Алена Алексеевна ; [науч. рук. Кирьяков Юрий Сергеевич ; Урал. федер. ун-т им. первого Президента России Б. Н. Ельцина]. – Екатеринбург, 2014. – 28 с.
11. Михайлова А.А. Формирование национальной элиты как движущий фактор модернизационных процессов в Сербии XIX в. / А.А.Михайлова // Известия УрГУ. – 2012. – No1. – С. 189–198.
12. Нарочницкий А.Л. Балканский кризис 1875-1878 гг. и великие державы / А.Л.Нарочницкий // Вопросы истории. – 1976. – No11. – С.32–53.
13. Нарочницкий А.Л. Берлинский конгресс, Россия и южные славяне / А.Л.Нарочницкий // Новая и новейшая история. – 1979. – No2. – С.72–84.
14. Селезнев Р.С. Задруга и вестернизация: сербская община в условиях догоняющей модернизации (вторая половина XIX – начало XX вв.) / Р.С. Селезнев // Вестник КемГУ. История. – 2013 – No 2 (542) – Т. 1. – С.55–60.
15. Шемякин А.Л. Народ и власть в независимой Сербии / А.Л. Шемякин // Двести лет новой сербской государственности: К юбилею начала Первого сербского восстания 1804–1813 гг. / Отв. ред. В.К.Волков. – СПб. : Алетейя, 2005. – С.175–200.

ДО ПИТАННЯ ПРО ПРИРОДУ ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ

Татарова Тетяна Олександрівна

кандидат юридичних наук, доцент кафедри
публічно-правових дисциплін Університету сучасних знань

Анотація

В науковій статті проаналізовано теоретико-правові підходи до дослідження природи та сутності фінансового контролю. Визначено предмет державного фінансового контролю. Досліджено проблеми у сфері організації фінансового контролю, зокрема ефективності правового регулювання норм чинного законодавства та необхідності створення єдиної організаційно-правової системи органів фінансового контролю.

Ключові слова: контроль, фінансовий контроль, принципи контролю, предмет фінансового контролю.

Повний текст статті

Список використаних джерел:

1. Белуха Н. Т. Теория финансово-хозяйственного контроля. — Киев: Выща школа, 1990. - 278 с.
2. Вознесенский Э. Ф. Финансовый контроль в СССР / Э. Ф. Вознесенский. – М.: Юридическая литература, 1973. – 134 с.
3. Калюга Є.В. Фінансово-господарський контроль в системі управління. – К.: Ніка-Центр, 2002. – 360 с.
4. Клещенко, Ю. Г., Савченко, М. М.Финансовый контроль как один из факторов обеспечения финансовой безопасности / Ю. Г. Клещенко, М. М. Савченко // Финансовое право. – 2009. – No 5. – С. 12 – 15.
5. Лімська Декларація керівних принципів контролю, прийнята IX Конгресом Міжнародної організації вищих контрольних органів (INTOSAI) у 1977 році [Електронний ресурс]. – Режим доступу :http://zakon.rada.gov.ua/cgiin/laws/main.cgi?nreg=604_001&test=sGbzMcZ6s5yaY
6. Малеин Н. С. Кредитно-расчетные правоотношения и финансовый контроль / Н. С. Малеин. – М.: Наука, 1964. – 152 с.
7. Мескон М. Основы менеджмента / М. Мескон, М.Альберт, Ф.Хедоури.–М.:Дело, 1999. – 800с. Інтернет ресурс [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://knigolub.net/wp-content/uploads/2011/03/Mescon.pdf
8. Ручкина Г. Ф. Теоретические основы финансово-правового регулирования предпринимательской деятельности в Российской Федерации / Г. Ф. Ручкина. – М., 2004. – 416 c.
9. Савченко Л. А. Правові проблеми фінансового контролю в Україні: Монографія / Л. А. Савченко. – Ірпінь: Академія ДПС України, 2001. – 407 с.
10. Фасмер М. Этимологический словарь русского языка : [в 4 т.] / пер. с нем. О.Н. Трубачёвым. — М. : Прогресс, 1964. — Т. 4. — 1973. — 855 с. (с доп.)
11. Финансовый контроль: Учеб. пособие / Е. Ю. Грачева, Г. П. Толстопятенко, Е. А. Рыжкова. – М.: Издательский дом «Камерон», 2004. – 272 с.
12. Химичева Н. И. Финансовое право / Н. И. Химичева. – 3-е изд., перераб. и доп. – М.: Юристъ, 2004. – 749 с.
13. Юхимчук А. Система фінансового контролю – з глибин історії до нинішніх днів / А. Юхимчук // Трибуна. — 1999. — No 1–2. — С. 29–30.
14. Эриашвили Н.Д. Финансовое право: Учебник для вузов / Н. Д. Эриашвили. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, Закон и право, 2000. – 606 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись