БОСИЙ Василь Сильвестрович –
доцент кафедри музичного мистецтва і хореографії
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail:[email protected]
Анотація
У статті здійснюється аналіз досліджуваного феномена. Визначаються характерні особливості, зміст, структура, етапи поняття «художнє сприйняття». Доведено, що процес художнього сприйняття передбачає складну взаємодію емоційно-когнітивних, духовно-творчих, індивідуально-особистісних складників, характеризується багатством асоціативно-образного мислення, здатністю співпереживати, адекватно відтворювати, самовиражатися. Сформованість художнього сприйняття майбутнього вчителя хореографічних дисциплін реалізує можливість для саморозвитку, гуманізує процес педагогічної взаємодії, сприяє вирішенню актуальних завдань мистецької освіти.
Ключові слова: художнє сприйняття, творча особистість, емоційно-інтелектуальна сфера, майбутній вчитель хореографічного мистецтва.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Бех І. Д. Особистість у просторі духовного розвитку: навчальний посібник / І. Д. Бех. – К.: Академвидав, 2012. – 256 с.
2. Выготский Л. С. Психология искусства / Л. С. Выготский; под ред. М. Г. Ярошевского. – М.: Педагогика, 1987. – 345 с.
3. Горбенко О. Б. Формування музичновиконавської компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва: монографія / Олена Борисівна Горбенко. – Кіровоград, 2017. – 210 с.
4. Каган М. С. Искусство и общение / М. С. Каган // Мир общения: проблемы межсубъектных отношений. – М.: Политиздат, 1988. – 319 с.
5. Мейлах Б. С. Процесс творчества и художественное восприятие: Комплексный подход: опыт, поиски, перспективы / Б. С. Мейлах. – М.: Искусство, 1985. – 318 с.
6. Отич О. М. Мистецтво у системі розвитку творчої індивідуальності майбутнього педагога професійного навчання: теоретичний та методичний аспекти: [монографія] / О. М. Отич; за наук. ред. І. А. Зязюна. – Чернівці: Зелена Буковина, 2009. – 752 с.
7. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва: теорія і методика мистецьких дисциплін: [навч. посіб.] / Падалка Галина Микитівна. – К.: Освіта України, 2008. – 274 с.
8. Растригіна А. М. Педагогіка свободи. Методологічні та соціально-педагогічні основи / А. М. Растригіна. – Кіровоград, 2002. – 260 с.
9. Стратан-Артишкова Т. Б. Творчовиконавська підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва. Монографія. / Т. Б. СтратанАртишкова. – Кіровоград: КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – 448 с.
10. Яранцева Н. О. Творчий характер художнього сприйняття / Н. О. Яранцева. – К., 1979. – 21 с.
HABELKO Olena Mykolayivna –
Ph.D., Associate Professor
Department of Linguodidactics and Foreign Languages
Centralukrainian Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглядається роль вчителів, як перетворюючих інтелектуалів. Їх завдання простягаються за межі класу. Як інтелектуали, вчителі займаються подвійним завданням: вони прагнуть не тільки до розвитку освіти, а й до особистої трансформації. Для досягнення прогресу в галузі освіти вони займаються створенням і впровадженням форм знань, які мають відношення до конкретних контекстів і розробляють навчальні плани з огляду на свої власні потреби і потреби своїх учнів. Таке завдання змушує їх максимально підвищувати обізнаність своїх учнів, використовуючи усвідомлення, постановку проблем. Щоб досягнути особистої трансформації, вони намагаються просвіщати себе і своїх учнів про різні форми нерівності та несправедливості в суспільстві в цілому, а також вирішувати і виправляти їх цілеспрямованими і мирними засобами. Таким чином, подвыйна роль вимагає, щоб учителі розглядали педагогіку не тільки як механізм максимізації можливостей навчання в класі, але і як засіб змыни життя в класі і за його межами.
Ключові слова: пасивні техніки, рефлексивні практики, рефлексивні навчальні трансформаційні інтелектуали, класна реальність, інноваційні стратегії навчання, дослідження в області занять і дії щодо вирішення проблем.
Повний текст:
BIBLIOGRAPHY
1. Breen, M. Principles and Practices of ESL teacher: a study of teachers of adults and children / M. Breen, B. Hird, M. Milton. – Mount Lawley, Australia: Applied language and literacy Research, Edith Cowan University, 1998. – 79 pp.
2. Dewey, J. How We Think: A Restatement of the Relation of Reflective Thinking to the Educative Process / J. Dewey. – Boston, MA: D.C. Heath & Co Publishers, 1933. – 301 p.
3. Dewey, M. Towards a post-normative approach: Learning the pedagogy of ELF / M. Dewey // Journal of English as a Lingua Franca. – 1(1), 2012. – P. 141–170.
4. Kincheloe Joe L. Toward a Critical Politics of Teacher Thinking: Mapping the Postmodern / Joe L. Kincheloe. – Westport: Bergin & Garvey, 1993. – 280 p.
5. Kumaravadivelu, B.Beyond. Methods: Macrostrategies for Language Teaching. / B. Beyond Kumaravadivelu. – Yale University Press, New Haven and London, 2003. – 49 p.
6. Sifakis N. C. Challenges in teaching ELF in the periphery: The Greek context. / N. C. Sifakis // ELT Journal, 63, 2009. – P. 230–237.
7. Vettorel P. Fostering awareness of the pedagogical implications of World Englishes and ELF in teacher education in Italy / P. Vettorel, S. Corrizzato / Studies in Second Language Learning and Teaching Department of English Studies, Faculty of Pedagogy and Fine Arts, Adam Mickiewicz University, Kalisz. SSLLT 6 (3). – 2016. – P. 487–511.
8. Zeichner K. Reflective teaching: an introduction / K. Zeichner, D. Liston. – Mahwah (N.J.): Lawrence Erlbaum Associates, 1996. – 92 p.
ГАЛЕТА Ярослав Володимирович –
кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
Проблема становлення особистості в сучасних умовах зростання ролі інформаційно-комунікаційних технологій стає однією з актуальних у полі педагогічних досліджень. Обсяг інформації, інформаційних ресурсів, відповідних технологій вносить значний вплив як на різні сторони громадського життя, так і на процеси становленні особистості людини зокрема. Доведено, що соціальну зрілість обумовлюють певні якості особистості, які здійснюють дієвий вплив на саморегуляцію поведінки. Соціальна зрілість особистості – це якісна міра її розвитку в умовах конкретного соціального середовища, яке забезпечує творче входження в різні види соціокультурної ситуації і сприяє її соціальному зростанню. Обґрунтовано, що в педагогічному розумінні зміст соціальної зрілості відображає лише те, що фактично сформоване в людині у вигляді якостей особистості, а також те, що з трансформованого ззовні у внутрішню структуру новоутворення особистості безпосередньо реалізується в її перетворюючій діяльності, націленій на удосконалення видів діяльності й стосунків, які формують особистість.
Ключові слова: особистість, інформація, культура, інформаційна культура, інформаційне суспільство, інформаційно-комунікаційні технології, інформаційне середовище, інформаційна революція.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Бодрийяр Ж. В. Тени молчаливого большинства, или Конец социального / пер. Н. В. Суслова. / Ж. Бодрийяр: Изд-во Урал. Ун-та, 2000. – 96 c.
2. Гальперин П. Я. Введение в психологию / П. Я. Гальперин. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1976. – 150 с.
3. Коган Л. Н. Цель и смысл жизни человека / Л. Н. Коган. – М.: Мысль, 1984. – 252 с.
4. Мамфорд Л. Техника и природа человека // Новая технократическая волна на Западе. – М.: Прогресс, 1986. – С. 225–239.
5. Радул В. В. Соціальна зрілість особистості / В. В. Радул. – Харків: Мачулін, 2017. – 442 с.
6. Реан А. А. Социальная педагогическая психология / А. А. Реан, Я. Л. Коломинский. – СПб.: Прайм-ЕВРО3НАК, 2008. – 574 с.
7. Розин В. М. Понятие и современные концепции техники / В. М. Розин. – М.: ИФ РАН, 2006. – 255 с.
8. Словник української мови. В 10 томах. Т. 3. / Ред. кол. І. К. Білодід та ін. – К: Наукова думка, 1972. – 744 с.
9. Сухобская Г. С. Понятие «зрелость социально-психологического развития человека» в контексте андрагогіки // Новые знания / Г. С. Сухобская. – 2002. – №4. – С.17–20.
10. Сухобская Г. С. Социальная и социальнопсихологическая зрелость: основы идентификации личности в образовательном процессе // Понятийный аппарат педагогики и образования. – Вып. 5 / Отв. ред. Е. В. Ткаченко, М. А. Галагузова. – М.: Гуманитар. Изд.центр ВЛАДОС, 2007. – С. 215–218.
ГАЛІМСЬКА Інна Іванівна –
кандидат педагогічних наук, доцент
кафедри фізичної та психофізіологічної підготовки
Кіровоградської Льотної Академії
Національного Авіаційного Університету
e-mail: [email protected]
Анотація
Стаття присвячується питанням професійно-прикладної фізичної підготовки курсантів і слухачів авіаційних вузів. Автор обгрунтовує ефективність використання самостійної роботи як складової загальної і професійної фізичної підготовки, а також самостійної, усвідомленої і активної рухової діяльності в цілях ефективної психофізичної адаптації до умов сучасного життя.
Ключові слова: фізична культура, професійне навчання, самостійна фізична підготовка, спорт.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Зарічанський О. А. Педагогічні умови професіонально-прикладної фізичної підготовки курсантів ВНЗ освіти І–ІІ рівня акредитації МВС України: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Зарічанський Олег Анатолійович; Тернопільський держ. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. – Тернопіль, 2002. – 165 с.
2. Макєєва B. С., Баркалов С. Н., Степанюк В. І. Науково-методичні аспекти фізичної підготовки курсантів і слухачів / В. С. Макєєва, С. Н. Баркалов, В. І. Степанюк. – Орел, 2006. – 324 с.
3. Курушин В. І. Аксіологія модернізації професійної підготовки кадрів / В. І. Курушин // Вісник САМГУ. – 2004. – № 4(33). – С. 152–154.
4. Муслімов Р. А. Організація самостійної фізичної підготовки слухачів освітніх організацій / Р. А. Муслімов. – К., 2014. – 145 с.
5. Теоретичні і методичні основи організації фізичної підготовки співробітників авіаційної сфери. Підручник / С. В. Кузнєцов, С. В. Ковальов, А. Н. Волков, А. І. Воронін, під заг. ред. С. В. Кузнєцова. – М., 2016. – 328 с.
6. Хальзов В. І., Кропанов А. С. Фізичне виховання в системі професійної підготовки курсантів льотних спеціальностей // Гуманітарний вісник. – 2012. – № 2(54). – С. 220–137.
ГИРИЛОВСЬКА Ірина Вікторівна –
кандидат педагогічних наук, докторант
Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
e-mail [email protected]
Анотація
Стаття присвячена проблемі якості професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах будівельного профілю. В ній обґрунтовано професійно-орієнтовану самопідготовку учнів до моніторингового оцінювання як окремого етапу моніторингового дослідження; представлено зразки підготовчих комплексних завдань за професіями «маляр», «штукатур», «лицювальникплиточник».
Ключові слова: професійна підготовка; якість; моніторинг; самопідготовка; професійно-технічний навчальний заклад; робітник-будівельник.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Власенко А. М. Лицювальник–плиточник: навч. посіб. / Власенко А. М., Плохій В. С., Аніщенко В. М. – К.: Літера ЛТД, 2008. – 280 с.
2. Малярні роботи (інтегр. курс модульного навчання): підруч. для проф.-техн. навч. закладів: у 3 ч. Ч. 1 / А. С. Нікуліна, С. Г. Заславська, Н. Г. Ничкало та ін. – К.: Вікторія, 2007. – 296 с.
3. Про затвердження Державного стандарту професійно-технічної освіти: постанова Кабінету Міністрів України від 17. 08. 2002 р. № 1135 [Електронний ресурс]. – [Текст]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua
4. Штукатурні роботи (інтегрований курс модульного навчання): підручн. для проф.-тех. навч. закладів: в 2 ч. / за ред. А. С. Нікуліної. – К.: Вікторія, 2004. – 400 с.