ДАНИЛЮК Оксана Климівна –
кандидат філологічних наук, доцент
кафедри філології та методики початкової освіти
Східноєвропейського національного університету
імені Лесі Українки
ГРОМКО Тетяна Василівна –
кандидат філологогічних наук, доцент
кафедри української мови
Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
Професійна мовнокомунікативна компетенція особистості є показником сформованості системи професійних знань, комунікативних умінь і навичок, ціннісних орієнтацій, загальної гуманітарної культури, інтегральних показників культури мовлення, необхідних для якісної професійної діяльності. Сформувати професійну мовнокомунікативну компетенцію покликана сучасна система освіти. Важливу роль у ньому процесі відіграє курс «Сучасна українська літературна мова».
Ключові слова: комунікативна компетенція, мовна компетенція, мовознавчі складові професійної компетенції, культура мовлення, сучасна українська літературна мова.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Вовк О. І. Комунікативно-когнітивна компетентність студентів-філологів: нова освітня парадигма / О. І. Вовк. – Черкаси: Чабаненко Ю.А., 2013. – 500 с.
2. Данилова Г. С. Управління процесом становлення професійної компетентності методиста / Г. С. Данилова. – К.: УІПКККО, 1995. – 80 с.
3. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : Бібліотека з освітньої політики / за заг. ред. О. В. Овчарук. – К.: «К.І.С.», 2004. – 112 с.
4. Онопрієнко О. Концептуальні засади компетентнісного підходу в сучасній освіті / О. Онопрієнко // Шлях освіти. – 2007. – № 4. – С. 32–37.
5. Ситник О. П. Професійна компетентність вчителя / О. П. Ситник // Управління школою. – 2006. – № 14. – С. 2–9.
6. Черемис І. Нові вимоги до спеціаліста: поняття компетентності й компетенції / І. Чемерис // Вища освіта України. – 2006. – № 2. – С. 84–88.
ДОЛИННИЙ Юрій Олексійович –
кандидат педагогічних наук, доцент,
докторант кафедри педагогіки і методики технологічної освіти
Глухівського національного педагогічного університету
імені О. Довженка e-mail:[email protected]
Анотація
У статті розглянуто практичну реалізацію системи професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання i спорту до реабілітаційної роботи з дітьми з обмеженими фізичними можливостями. Представлено загальний зміст проведеної експериментальної роботи по виявленню впливу експериментальної та загальної програм підготовки фахівців з фізичної терапії, ерготерапії, фізичної реабілітації до професійної діяльності.
Ключові слова: фахівці, фізична терапія, експериментальна робота, обмеження в розвитку.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Грибан Г. П. Системний підхід у навчальному процесі з фізичного виховання / Г. П. Грибан // Педагогічні науки: зб. наукових праць Полтавського нац. пед. ун-ту ім. В. Г. Короленка. – Вип. 55. – Полтава, 2012. – С. 74–79.
2. Долинний Ю. О. Оздоровчі технології осіб з обмеженими можливостями: навчальний посібник для студентів спеціальності 227 «Фізична терапія, ерготерапія» вищих навчальних закладів / Ю. О. Долинний. – Краматорськ: ДДМА, 2017. – 83 с.
3. Долинний Ю. О. Теоретичні аспекти реабілітаційної роботи з дітьми з обмеженими фізичними можливостями: монографія / Ю. О. Долинний; за заг.ред. В. В. Борисова. – Краматорськ: ДДМА, 2015. – 106 с.
4. Иванов В. С. Основы математической статистики / В. С. Иванов. – М.: Физкультура и спорт, 1990. – 175 с.
5. Кремер Н. Ш. Теория вероятностей и математическая статистика / Н. Ш. Кремер. – М.: Юнити, 2000. – 543 с.
6. Курок О. І. Програма підготовки фахівців з фізичного виховання i спорту до реабілітаційної роботи з дітьми з обмеженими фізичними можливостями. Навчально-методичний посібник / О. І. Курок, Ю. О. Долинний. – Краматорськ: ДДМА, 2017. – 115 с.
7. Матвеев Л. П. Основы общей теории спорта и системы подготовки спортсменов / Л. П. Матвеев. – Київ: Олимпийская литература, 1999. – 317 с.
8. Суслаков Б. А. Статистические методы обработки результатов измерений // Спортивная метрология / Под ред. проф. Зациорского В. М. – М.: Физкультура и спорт, 1982. – С. 19–62.
9. Теория и методика физического воспитания: учебник / под ред. Т. Ю. Круцевич. – Київ: Олимпийская литература, 2003. – Т. 1. – 422 с.
10. Тюрин Ю. Н. Статистический анализ данных на компьютере / Под ред. Фигурнова В.Э. – М.: ИНФРА, 1998. – 528 с. 11. Холодов Ж. К. Теория и методика физического воспитания / Холодов Ж. К., Кузнецов В. С. – Москва: Академия, 2001. – С. 131– 132.
РАЦУЛ Анатолій Борисович –
кандидат педагогічних наук,
професор кафедри спеціальної освіти та
здоров’я людини Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка
ЗАВІТРЕНКО Долорес Жораївна –
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри методик дошкільної та
початкової освіти Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка
КУРЯТА Ірина Георгіївна –
кандидат медичних наук, доцент кафедри спеціальної освіти та
здоров’я людини Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
Стаття розкриває проблеми корекційно-розвиваючої роботи в спеціальних освітніх установах. Вона розроблена на основі системного вивчення психолого-педагогічних умов забезпечення корекційної спрямованості трудового навчання дітей з обмеженими розумовими можливостями (із затримкою психічного розвитку та розумово відсталих дітей).
Ключові слова: корекція, корекційно-розвивальна робота, корекційний вплив, компоненти корекційної роботи, корекційно-розвивальний вплив на дитину в процесі трудового навчання.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Дульнев Г. М. Учебно-воспитательная работа во вспомогательной школе / Г. М. Дульнев. – М.: Просвещение, 1981. – 176 с.
2. Золотоверх В. В. Еволюція поглядів дефектологів на трудову діяльність та її роль у розвитку розумово відсталої дитини / В. В. Золотоверх // Дефектологія. – 2008. – №1. – С. 47–51.
3. Каут Н. М. Основи дефектології та логопедії / Н. М. Каут. – Дрогобич: РВВ ДДПУ імені Івана Франка, 2012. – 372 с.
4. Малинович В. И. К вопросу об обучаемости детей с нарушенным умственным развитием / В. И. Малинович // Дефектология. – №3. – 1999. – 56–71.
5. Миронова С. П. Реалізація індивідуального підходу до дітей з вадами інтелекту у процесі навчання / С. П. Миронова, М. П. Матвеєва. – Камянець-Подільський К-ПРПУ, 2001. – 28 с.
6. Основи корекційної педагогіки: навчальнометодичний посібник / С. П. Миронова, О. В. Гаврилов, М. П. Матвєєва; [за заг. ред. С. П. Миронової]. – Кам’янець-Подільський: КДНУ імені Івана Огієнка, 2010. – 264 с. – С. 121–129.
7. Рохліна О. П. Розвиток у учнів допоміжної школи усвідомленості учбовопрактичної діяльності на заняттях з трудового навчання / О. П. Рохліна // Дефектологія. – 2002. – № 2. – С. 8–11.
8. Сєднєва В. О. Основи корекційної роботи з учнями, які мають особливості психофізичного розвитку: методичні рекомендації / В. О. Сєднєва. – Миколаїв: ОІППО, 2011. – 36 с.
9. Синьов В. М. Основи дефектології: навч. посібник / В. М. Cиньов. – К.: Вища школа., 1994. – 143 с. – С. 26–28.
10. Хохліна О. П. Психолого-педагогічні основи корекційної спрямованості трудового навчання учнів з вадами розумового розвитку / О. П. Хохліна. – К.: Педагогічна думка, 2000. – 286 с. – С. 157–168.
ЗІНУКОВА Наталія Вікторівна –
кандидат педагогічних наук, доцент
завідувач кафедри англійської філології
та перекладу Університету імені Альфреда Нобеля
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглядається проблема формування мовної особистості перекладача як системоутворюючий фактор процесу його професійної підготовки, визначаються необхідні умови досягнення нової якості вищої лінгвістичної освіти. Особлива увага приділяється осмисленню професійного портрета фахівця в галузі перекладу та визначенню його рольового репертуару й функцій в умовах полікультурного і поліетнічного середовища.
Ключові слова: мовна особистість, перекладач, міжкультурна комунікація, перекладацька компетентність, лінгвокультури.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Аликина Е. В. Эволюция ролей устного переводчика в современном мире [Электронный ресурс] / Е. В. Аликина // Вестник Пермского государственного технического университета. – Режим доступа: http://vestnik.pstu.ru/_.../get_file.php – дата доступа: 28.10.2015.
2. Бакало Д. И. Особенности познания и отражения действительности в сознании переводчика в процессе его профессиональной деятельности / Д. И. Бакало // Вестник Томского государственного университета. – Томск, 2007. – № 298. – С. 29–31.
3. Брагина А. Д. Формирование поликультурных ценностных ориентаций будущих переводчиков как актуальная проблема профессионального языкового образования / А. Д. Брагина // Человек и образование. Академический Вестник Института образования для взрослых Российской академии образования. – М., 2011. – № 1 (26). – С. 118–123.
4. Гребенщикова А. В. Лингвоинформационный период развития проблемы формирования вторичной языковой личности в системе профессионального лингвистического образования / А. В. Гребенщикова // Вестник ЮУрГУ. – Серия «Образование. Педагогические науки». – 2013. – Т. 5, № 1. – С. 127–132.
5. Караулов Ю. Н. Русский язык и языковая личность / Ю. Н. Караулов. – Изд. 7-е. – М.: Издательство: ЛКИ, 2010. – 264 с.
6. Комиссаров В. Н. Современное переводоведение / В. Н. Комиссаров. – М.: ЭТС, 2002. – 424 с.
7. Латышев Л. К. Перевод: Теория, практика и методика преподавания: учебник для студ. перевод. фак. высш. учеб. заведений / Л. К. Латышев, А. Л. Семенов. – 3-е изд., стер. – М.: Академия, 2007. – 192 с.
8. Ремезова Л. В. К вопросу о профессиональной компетентности лингвистапереводчика / Л. В. Ремезова // Язык и культура. – № 3. – Томский государственный университет, 2011. – С. 125–132.
9. Серебрякова С. В. К проблеме формирования языковой личности лингвистапереводчика / С. В. Серебрякова, А. А. Серебряков // Вестник Адыгейского государственного университета. Серия: Педагогика и психология. – Майкоп: изд-во АГУ, 2012. – Вып. 3. – С. 123–127.
10. Zinukova N. V. Integrated methodological model of interpreters’ training in multilingual society / N. V. Zinukova // Іноземні Мови. Київ: ТОВ Видавництво Ленвіт», № 4 (80), 2014. – С. 40–44.
ІВАНОВА Валентина Леонідівна –
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва
Відокремлений підрозділ «Миколаївська філія
Київського національного університету культури і мистецтв»
e-mail: [email protected]
ІВАНОВ Олександр Кузьмич –
заслужений працівник культури України, професор кафедри музичного мистецтва
Відокремлений підрозділ «Миколаївська філія
Київського національного університету культури і мистецтв»
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглянуті питання розвитку виконавської майстерності студента-духовика як важливого чинника подальшого утвердження в професійній діяльності. Визначені параметри індивідуальної підготовки і колективної творчості у кінцевому результаті формування виконавської майстерності музиканта. Обґрунтовані передумови для утвердження у світовому мистецтві української національної школи гри на духових інструментах.
Ключові слова: музично-освітня робота, виконавська майстерність, духові інструменти, творчий колектив, професійна діяльність.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Анисимов М. В. Репрезентативность исполнительского опыта отечественных музыкантов-духовиков. / М. В. Анисимов // Самарский научный вестник. – 2014. –№ 4(9). – С. 17–19.
2. Апатский В. Основы теории и методики духового музыкального исполнительского искусства: учеб. пособие для муз. вузов /
В. Апатский. – Кие: Нац. Муз. академия Украины им. П.Чайковского, 2006. – 432 с.
3. Апатский В. Н. История духового музыкально-исполнительского искусства / В. Н. Апатский. – К.: Задруга, 2010. – 320 с.
4. Когоутек Ц. Техника композиции ХХ века. / Ц. Когоутек. – М.: Музыка, 1976. – 368 с.
5. Левин С. Духовые инструменты в истории музыкальной культуры / С. Левин. – Ленинград: Музыка, 1983. – 192 с.
6. Нейгауз Г. Г. Об искусстве фортепианной игры: Записки педагога / Г. Г. Нейгауз. – М.: Музыка, 1988. – 240 с.
7. Фейгин М. Индивидуальность ученика и искусство педагога / М. Фейгин. – М.: Музыка,1975. – 112 с.