Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ УЧНІВ СЕРЕДНЬОЇ ЛАНКИ (5 – 8 КЛАСИ) НА УРОКАХ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ

КАПІТАН Тетяна Анатоліївна

кандидат філологічних наук,

доцент кафедри лінгводидактики та іноземних мов

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті розглянуто комунікативні, лінгвістичні та психологічні особливості навчання діалогічного мовлення учнів середньої ланки на уроках німецької мови, а також зроблено огляд найбільш ефективних методів навчання іноземного діалогічного мовлення та вправ, які дають змогу успішно формувати діалогічні вміння учнів середньої школи.

Ключові слова: мовний зразок, тренувальна вправа, ситуація, оптимізація процесу, діалогічна компетенція, комунікативність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Вишневський О. І. Методика навчання іноземних мов: навч. посіб. – 2-ге вид., перероб. і доп. / О. І. Вишневський. – К.: Знання, 2011. – 206 с.

2. Міністерство освіти і науки України. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Німецька мова 2 – 12 класи. / Л. Біркун, Н. Бориско, Н. Басай та ін. – К.: Шкільний світ, 2001. – 36 с.

3. Методика навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах: Підручник / Кол. автор. під кер. С. Ю. Ніколаєвої – К.: Ленвіт, 1999. – 320 с.

4. Методика навчання іноземних мов у загальноосвітніх навчальних закладах: Підручник / Кол. автор. під кер. Л. С. Панова та ін. – К.: Академія, 2010. – 328 с.

5. Скалкин В. Л. Обучение диалогической речи / В. Л. Скалкин. – К.: Радянська школа, 1989. – 158 с.

6. Шатилов С. Ф. Методика обучения немецкому языку в средней школе. Учебник / С. Ф. Шатилов. – Л.: Просвещение, 1977. – 295 с.

ЕСТЕТИЧНІ КОНЦЕПЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ СИСТЕМИ О. О. ОСМЬОРКІНА В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ ХУДОЖНЬОГО БАЧЕННЯ

КИРИЧЕНКО Олена Іванівна –

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри образотворчого

мистецтва та дизайну Центральноукраїнського

державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

Виявляється специфіка естетичних концепцій художньо-педагогічної системи відомого живописця О. О. Осмьоркіна, яка заснована на вихованні загальної художньої культури, художнього бачення і художнього сприйняття. Позначені принципи художнього методу в творчості Осмьоркіна, які і складають основу розвитку художнього бачення. Визначені основні естетичні концепції Осмьоркіна у формуванні художнього бачення в навчанні живопису, що приводять до художньої цілісності в створенні картини.

Ключові слова: естетичні концепції, педагогічна система, художнє бачення, художній метод, художня цілісність, мальовнича культура, авторська індивідуальність, сприйняття мистецтва.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Акимова Л. Творчество А. А. Осмёркина / Л. Акимова // Искусство, 1960. – № 2. – С. 28–31.

2. Болотина И. С., Щербаков А. В. Рыцарь живописи // Александр Александрович Осмёркин: 1892–1953. Живопись. Графика. Театр / Каталог / И. С. Болотина, А. В.Щербаков. – М.: Советский художник, 1989. – С. 56–111.

3. Борев Ю. Б. Эстетика / Ю. Б. Борев. – М., 1988. – 496 с.

4. Брагин С. В. Художественное видение как основа развития творческой личности / С. В. Брагин // Вестник Шадринского государственного педагогического института. – Шадринск: ШГПИ, 2014. – № 3(23). – С.127–130.

5. Карпович Л. И. Художественное видение (методология вопроса) / Л. И. Карпович. – Саарбрюккен, Германия: Lambert. Academic Publishing, 2014. – 156 с.

6. Клочек Г. «Художній світ» як категоріальне поняття / Григорій Клочек // Слово і Час. – 2007, № 9. – С. 3–14.


7. Кривцун О. А. Эстетика: Учебник / Олег Александрович Кривцун. – М.: АСПЕКТ ПРЕСС, 2000. – 434 с.

8. Надеждін А. М. Мистецька школа Олександра Осмьоркіна. – URL: https://www.osmerkinmuseum.kr.ua/sosm/sosm01a_u.html

9. Осмеркин Александр Александрович: Картины и биография Александра Осмеркина. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://smallbay.ru/artrussia/osmerkin.html.

10. Осмеркин А. А. Размышления об искусстве. Письма. Критика. Воспоминания современников / Сост. и общ. ред. А. Ю. Никича / А. Осмеркин. – М.: Советский художник, 1981. – 400 с.

11. Усольцева Л. А. Осмёркин. 1892–1953 / Л.Усольцева. – Л.: Художник РСФСР, 1973. – 40 с.

12. Шайхулов Р. Н. О формировании живописного видения студентов начальных курсов художественно-графических факультетов педвузов. – URL: https://www.scienceeducation.ru/ru/article/view?id=784.

НOPМAТИВНO-ПPAВOВЕ ЗAБЕЗПЕЧЕННЯ ПPOФЕCIЙНOЇ ПIДГOТOВКИ ФAXIВЦЯ З OXOPOННOЇ ДIЯЛЬНOCТI

КИСЛЕНКО Дмитро Петрович –

кандидат юридичних наук, доцент,

начальник кафедри тактико-спеціальної підготовки

Інституту Управління державної охорони України

Київського національного університету

імені Тараса Шевченка

e-mail: [email protected]

Анотація

  Автором детально проаналізовані цілі зaкoну Укpaїни «Пpo oxopoнну дiяльнicть», пpaвoве pегулювaння aдмiнicтpaтивнoї дiяльнocтi пoлiцiї oxopoни пpи Нaцioнaльнiй пoлiцiї Укpaїни, пpaвoвий pежим opгaнiзaцiї дiяльнocтi пoлiцiї oxopoни та здiйcнена клacифiкaцiя нopм пpaвa у cиcтемi юpидичниx гapaнтiй зaбезпечення зaкoннocтi в дiяльнocтi пoлiцiї oxopoни пpи Нaцioнaльнiй пoлiцiї Укpaїни.

Ключові слова: нормативно-правове забезпечення, пoлiцiя oxopoни, пpaвoве регулювання, законність, охоронна діяльність, професійна підготовка, мaйбутній фахівець.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Конституція України (Відомості Верховної Ради України (ВВР). − 1996, № 30, ст. 141).

2. Закон України «Про Національну поліцію» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2015, № 40-41, ст. 379).

3. Закон України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 № 4616-VI (Редакція станом на 01.01.2016).

4. Наказ Національної поліції України від 06.11.2015 № 43 «Про затвердження Положення про Департамент поліції охорони».

5. Наказ Національної поліції України ДПО від 29.07.2016 № 109 «Про затвердження Єдиної системи професійного навчання працівників поліції охорони та заходи щодо її реалізації».

ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ НЕПЕРЕРВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ВЧИТЕЛІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В УМОВАХ ФОРМУВАННЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ

КОМАР Олег Станіславович –

кандидат філологічних наук,

доцент, доцент кафедри англійської мови та методики її навчання

Уманського державного педагогічного університету

імені Павла Тичини

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті йдеться про основні тенденції розвитку системи неперервної професійної освіти вчителів англійської мови в умовах формування європейського освітнього простору. Основну увагу приділено наступним аспектам: демографічні дані та умови праці; додипломна підготовка вчителів та перехід до професії вчителя; післядипломна освіта для професійного розвитку вчителів; міжнародна мобільність вчителів; привабливість професії вчителя. Аналіз основних означених тенденцій дає можливість виокремити як позитивні, так і потенційно негативні сторони процесу, здійснити кроки для подолання небажаних результатів та окреслити перспективи професії вчителя у найближчому майбутньому.

Ключові слова: неперервна професійна освіта, вчитель англійської мови, Європейський Союз, професія вчителя, додипломна підготовка, післядипломна освіта, міжнародна мобільність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Conway, P., Murphy, R., Rath, A.,& Hall, K. Lea rning to teach and its implications for the continuum of teacher education: A nine-country cross-national study. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://scholar.google.com/scholar_lookup?hl=en&publ ication_year=2009&author=P.+F.+Conway&author=R. +Murphy&author=A.+Rath&author=K.+Hall&title=Le arning+to+teach+and+its+implications+for+the+contin uum+of+teacher+education%3A+A+ninecountry+cross-national+study

2. European Profile for Language Teacher Education. Frame of Reference. / M. Kelly, M. Grenfell. – University of Southampton Press, 2004. – 45 p.

3. Foreign Language Teaching in Schools in Europe: Eurydice report. – Benelux Press Bruxelles, Belgium, 2001. – 372 p.

4. Karatsiori M. European Profile for Language Teacher Education: Meeting the Challenge for Sharing Common Competences, Knowledge, Strategies and Values // Cogent Education / – 2016. – Volume 3. – Issue 1.

5. Profile of Foreign Language Teaching in Schools in Europe: Eurydice report. – Benelux Press Bruxelles, Belgium, 2001. – 27 p.

6. Snoek, M., Žogla, I. Teacher education in Europe: Main characteristics and developments. // Becoming a teacher educator: Theory and practice for teacher educators. – Dordrecht: Springer, 2009. – P. 11– 27.

7. Teaching and Learning International Survey – TALIS 2018. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.oecd.org/edu/school/TALIS_2018_brochur e_ENG.pdf

8. The Teaching Profession in Europe. Practices, Perceptions and Policies : Eurydice report. – Education, Audiovisual and Culture Executive Agency, 2015. – 134 p.

9. The Training of Teachers of a Foreign Language: Developments in Europe / M. Kelly, M. Grenfell and others. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: p21208.typo3server.info/fileadmin/eu_language.../exec utive_summary_full_en.pdf

10. Vez, J. M. Introducing a European Dimension into EFL Teaching Education // CAUCE Revista de
Filología y su Didáctica. – 2002. – P. 147–162.

11. Соответствие высшего образования требованиям современности. По материалам Всемирной конференции ЮНЕСКО по высшему образованию, Париж, октябрь 1998 // Alma mater: Вестник высшей школы. – 1998. – №12. – С. 23–26.

12. Шандрук С. І. Модернізація підготовки педагогічних кадрів: світовий досвід / С. І. Шандрук // Наукові записки / Ред.кол. В. Ф.Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Випуск 155. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2017. – С.16–20.

ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В СИСТЕМІ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

КУБРИШ Наталія Романівна –

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри рисунку, живопису і

архітектурної графіки Одеської державної академії будівництва та архітектури

ОЛЕШКО Лідія Іванівна –

асистент кафедри рисунку, живопису і архітектурної графіки

Одеської державної академії будівництва та архітектури

е-mail: [email protected]

Анотація

  У статті розкрито питання наукової організації процесу художньої підготовки майбутніх вчителів образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва в системі вищої педагогічної освіти. Проаналізовано проблеми підготовки майбутніх вчителів образотворчого мистецтва. Професійна підготовка розглядається, як процес, у ході якого осмислюється, оптимізується навчання, аналізуються освітні результати, що забезпечують можливість успішної роботи з певної професії; при вивченні педагогічних та спеціальних дисциплін.

Ключові слова: художньо-педагогічна підготовка, наукова організація художньої підготовки вчителів.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Власов В. Д. Изобразительное искусство Одессы / В. Д. Власов. – М., 1981. – 213 с.

2. Императорская Санкт-Петербургская Академия художеств // Под редакцией С. Н. Кондакова. – СПб., 1911. – 316 с.

3. Резніченко М. І. Проблеми художньопедагогічної підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва / М. І. Резніченко // Педагогіка і психологія професійної освіти. Науково-методичний журнал. – №3, – Львів, 2001. – С. 70–79.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись