Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ФЕНОМЕН ОСВІТОЦЕНТРИЗМУ ЯК ФОРМУВАННЯ ЦИВІЛІЗОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ У ХХІ СТОРІЧЧІ

СКЛОВСЬКИЙ Ігор Зіновійович –

доктор філософських наук, доцент,

професор кафедри суспільних наук, інформаційної та архівної справи

Центральноукраїнського національного технічного університету,

академік міжнародної академії інноваційних технологій

https://orcid.org/0000-0003-2836-3412

e-mail [email protected]

АКСЬОНОВА Віра Ігорівна –

кандидат філософських наук, доцент

кафедри профпедагогіки та суспільних наук

Льотної академії національного авіаційного унівіерситету

e-mail [email protected]

Анотація

   Сучасний процес формування європейської України, як феномен софійності, репрезентує своє «Я-буття» – через шляхетну духовність, але цей процес антропологізації багатогранний, реалізовувати його треба комплексно, особливо – через громадське осмислення феномену освітоцентризму. Насамперед, це вплив понять системи духовності.

Ключові слова: освітоцентризм, цивілізована особистість, громада, софійність, духовність, гуманізм, соціокультурний простір, антропоцентризм, комунікативність, толерантність, професійність

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Аристотель. Метафизика. Соч. Т. 1. / Аристотель. – Ред. В. Ф. Асмус. – М.: Мысль, 1975. – 550 с.

2. Абашкіна Н. Проблема професійної підготовки в педагогічній спадщині А. С. Макаренка // Н. Абашкіна // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. –2001. – №1. – С. 196–202.

3. Аксьонова В. І., Скловський І. З. Футурологія-філософія прогнозування політичного майбутнього України // В. І. Аксьонова, І. З. Скловський // Соціальне прогнозування та проектування політичних ситуацій. – Запоріжжя; КСК-альянс,2012. – С. 83–89.

4. Гартман Н. Философско-историческое введение. Проблема духовного бытия. Исследования к обоснованию философии истории и наук о духе. (Перевод А. Н. Малинкина) // Культурология. XX век: антология / Сост. С. Я. Левит. – М., 1995. С. 608–648.

5. Fides et Ratio Святішого отца Івана-Павла ІІ до Єпископів Католицкої Церкви про співвідношення віри і розуму: Енцикліка (Фрагменти). Всесвіт. – Журнал іноземной літератури, 2001. – № 6–8. – С. 3–14.

6. Пирогов Н. И. Вопросы жизни: Избранные педагогические произведения / Н. И. Пирогов. – М.: АПН РСФСР, 1953. – 752 с.

7. Макаренко А. С. Педагогическая поэма / А. С. Макаренко. – К.: Рад. школа, 1987. – 512 с.

8. Сухомлинський В. О. Сердце отдаю детям. – Изд 4. / В. О. Сухомлинский. – К.: Рад. школа, 1973. – 145 с.

9. Лосев А. Ф. Істория античной естетики. Софисты. Сократ. Платон / А. Ф. Лосев. – М.: ООО «Издательство АСТ», 2000. – 846 с.


10. Шевченко Т. Кобзар / Т. Шевченко / передм. О. Т. Гончара; прим. Л. Ф. Кодацького. – Київ: Дніпро, 1989. – 540 с.

PERSONALLY ORIENTED APPROACH IN THE PROCESS OF PROFESSIONAL TRAINING OF THE FUTURE TEACHER OF MUSIC ART

STRATAN-ARTYSHKOVA Tetiana Borysivna –

Doctor of Pedagogical Sciences, Professor,

Professor of the Department of Musical Art and Choreography,

Dean of the Art Faculty of Centralukrainian

Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University

e-mail: [email protected]

Анотація

   The article reveals the importance and effectiveness of the use of a personally oriented approach in the process of creative and performing training of the future teacher of music art. Personally oriented approach as the most adequate to the goals and objectives of education means the orientation to the individual as a goal, subject, result and the main criterion of the effectiveness in the pedagogical process. Personally oriented approach in close relationship with the subject approach to the holistic development of future specialists provides for the creation of conditions, fields of opportunities that maximally contribute to the development of their natural instincts and subjectivity. In this way, the direction of comprehensive development will be directed not to the reference level, but to the level of creative potential of the future teacher. The creative activity is carried out in the interrelated work of the teacher and the student, provides for the organized pedagogical impact of the teacher to the student, indicating the teacher’s readiness for conducting such activity, is directed towards the formation of the author’s ability of the student, manifested in the degree of coherence between the actions of the teacher and the student in the process of solving creative tasks, the teacher’s attitude to the student as a subject of learning, the organization of conditions for overcoming inertia, for creative events, the development of the student’s activity in creative and performing process. In the process of creative and performing training of the future teacher of music art personally oriented and subject approaches acquire of particular importance, as they are determined by the peculiarities of art and pedagogical communication, the fact of «dialogical» communication with the author of the musical work, with yourself, with the teacher, with the group. The personally oriented approach in close interaction with the dialogic and subjective approaches is the essence of the methodology of humanistic pedagogy and allows achieving the psychological unity of subjects of artistic and pedagogical interaction, which makes «оbjective» influence inferiors to the creative process of mutual development and self-development.

Key words: personally oriented approach, subject approach, individual, creative and performing training, teacher of music art.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Bekh, I. D. (2012). Personality in the space of spiritual development (a manual). Kyiv.

2. Berdyaev, N. A. (2000). Creativity and objectification. Minsk.

3. Volkova, S. V. (2014). Concept of «Meaning» in the Context of Personally Oriented Education. Moscow.

4. Kremen, V. I. (Ed.) (2008). Encyclopedia of Education. Acad. Ped. Sciences of Ukraine. Kyiv.

5. Orlov, V. F., Fursa, O. & Banit, O. V. (2012). Pedagogical skill of the teacher of artistic disciplines (teaching method. manual). Kyiv.

6. Petrovskyi, V. (2014). From the Theory of Activity Mediation to the Theory of Active Presence. Moscow.

7. Ryzhov, V. V. (1999). Spiritually Oriented Dialogue and Dialogic Personality. Humanism and Spirituality in Education. Nizhny Novgorod.

8. Rudnytska, O. P. (2005). General and artistic pedagogy (teaching. manual). Ternopil.

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ ДО ХУДОЖНЬО-ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ЧЕРКАСОВ Володимир Федорович –

доктор педагогічних наук, професор,

завідувач кафедри музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

https://orcid.org/0000-0001-9112-3468

e-mail: с[email protected]

Анотація

   У статті доведено формування професійної готовності майбутніх учителів музики до художньо-творчої діяльності та художньо-естетичного виховання молоді, обґрунтовано діяльність вчителів музики щодо організації гуртків сольного співу та фольклорних ансамблів і ансамблів народної музики в сучасних загальноосвітніх навчальних закладах.

Ключові слова: вчитель музики, професійна готовність, художньо-творча діяльність, гуртки сольного співу, фольклорні ансамблі та ансамблі народної музики.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Апраксина О. А. Методика музыкального воспитания в школе: Учеб. пособие для студетов пед. ин-тов по спец. № 2119 «Музыка и пение» / О. А. Апраксина. – М.: Просвещение, 1983. – 224 с., нот. ил.

2. Гадалова І. М. Методика викладання музики у початкових класах: навч. посібник / І. М. Гадалова. – К.: ІСДО, 1994. – 272 с.

3. Олексюк О. М. Музична педагогіка: навчальний посібник / О. М. Олексюк. – К.: КНУКіМ, 2006. – 188 с.

4. Осеннева М. С., Безбородова Л. А. Методика музыкального воспитания младших школьников: учеб. пособие для студ. нач. фак. Педвузов / М. С. Осеннева, Л. А. Безбородова. – М.: Издательский центр «Академия», 2001. – 368 с.

5. Печерська Е. П. Уроки музики в початкових класах: навч. посібник / Е. П. Печерська. – Київ: Либідь, 2001. – 272 с.

6. Ростовський О. Я. Теорія і методика музичної освіти. Нав. методичний посібник / О. Я. Ростовський. – Тернопіль. Навчальна книга. «Богдан». 201. – 620 с.

7. Черкасов В. Ф. Теорія і методика музичної освіти: навч. посіб / Володимир Черкасов. – К.: ВЦ «Академія», 2016 – 240 с. – (Серія «Альма-матер»).

ФОРМУВАННЯ СЦЕНІЧНО-ВИКОНАВСЬКОГО САМОКОНТРОЛЮ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

ВАЛЬКЕВИЧ Раїса Андріївна –

народна артистка України, професор кафедри

вокально-хорових дисциплін та методики музичного виховання

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

 У статті розглянуто важливий домінантний етап підготовки концертного виступу студента, його психологічної мобілізації в умовах напруженої діяльності. Формування високої продуктивності виконавського процесу як кінцевого продукту,залежить від самооцінки студента та психологічних навичок самоконтролю. Оскільки кінцевий концертний виступ є продуктом (педагога і студента), він розглядається з урахуванням цієї позиції та рішення проблем які, безумовно, криються в педагогічному підготовчому етапі.

Ключові слова: домінантний етап підготовки, самоконтроль,вольова регуляція, продуктивність одухотворення творчої уяви, взаємодія виконавця і слухача, психомоторика.  

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Пашукова Т. И., Допира А. И., Дьяконов Г. В. Психологические исследования. Практикум по общей психологии. Учеб. пособие / Т. И. Пашукова, А. И. Допира, Г. В. Дьяконов. – М.: Изд-во «Институт практической психологии», 1996. – 260 с.

2. Моросанова В. И. Акцентуация характера и стиль саморегуляции студентов // В. И. Моросанова // Вопросы психологии. – 1997. – № 6. – С. 30–38.

3. Конопкин О. А. Психологические механизмы регуляции деятельности / О. А. Конопкин. – М., 1980. – 321 с.

4. Станиславский К. С. Собрание сочинений в 9-и томах. – Т. 3. «Работа актера над сбой в творческом процессе воплощения» / К. С. Станиславский. – М.: Искусство, 1990. – 508 с

5. Никифоров Г. С. Самоконтроль человека / Г. С. Никифоров. – Л.: Издательство Ленинградского университета, 1989. – 192 с.

6. Валькевич Р. А Сценічна культура: педагогічний та історичний контексти. Навчальнометодичний посібник / Р. А. Валькевич. – Харків: В-ць Озеров, 2018. – 92 с.

7. Эльконин Д. Б. Психология игры / Д. Б. Эльконин. – М., 1978. – С. 25–31.

8. Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологии / С. Л.Рубинштейн. – М, 1973. – С. 121– 124.

9. Лазарєв М. О. Основи педагогічної творчості / М. О. Лазарєв. – Суми: ВВП «Мрія» – ЛТД, 1995. – 508 с.

10. Рибо Т. Творческое воображение /Т. Рибо. 1901. – 383 с.

11. Дьяченко О. М. Пути активизации воображения дошкольников // О. М. Дьяченко // Вопр. Психол. – 1987. – № 1. – С. 44–51.

ПРОБЛЕМИ УКЛАДАННЯ ПОСІБНИКА З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ПРОФЕСІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ (на прикладі посібника «English for Information Technology» для студентів спеціальності «Інженерія програмного забезпечення»)

БОЙКО Любов Михайлівна –

кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри суспільних наук

Херсонської філії Національного університету кораблебудування

ім. адмірала Макарова

https://orcid.org/0000-0002-8045-3864

e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті розглянуті проблеми укладання посібника для самостійної роботи з дисципліни «Іноземна мова професійного спрямування» для студентів спеціальності «Інженерія програмного забезпечення». Показано, що вправи, засновані на фаховому автентичному матеріалі, мотивують студентів до самостійної роботи з вивчення іноземної мови та підтримують інтерес до спеціальності.

Ключові слова: іноземна мова професійного спрямування, навчальний посібник, самостійна робота, заклад вищої освіти

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Архангельский процесс в высшей школе, его закономерные основы и методы: [учеб.-метод. Сергей Иванович Архангельский. – М.: Высш. школа, 1980. – 368 с.

2. Борисова П. В. Принципы разработки учебного пособия по английскому языку для специальных целей в техническом вузе // Вопросы методики преподавания в вузе. – 2017. – Т. 6. – № 20. – С. 80–93.

3. Гарунов М. Г., Пидкасистый П. И. Самостоятельная работа студентов / М. Г. Гарунов, П. И. Пидкасистый. – М. Знание, 1978. – 325 с.

4. Зимняя И. А. Педагогическая психология: [учеб. пособие] / Ирина Алексеевна Зимняя. – Ростов н/Д.: Феникс, 1997. – 480 с.

5. Каменева Т. Н. Электронный учебник делового английского языка для будущих менеджеров / Т. Н. Каменева. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.irtc.org.ua/dep105/publ/Kam-USIM-10/KamUSIM-10.doc

6. Робоча програма навчальної дисципліни «Іноземна мови професійного спрямування» для студентів спеціальності 121 – «Інженерія програмного забезпечення» / Укл. Бойко Л. М. – Херсон: ХФ НУК, 2018. – 16 с.

7. Hutchinson, T., Waters, A. (1987) English for Specific Purposes: a Learning – centered approach. – Cambridge, CUP.

8. Бойко Л. М., Мунтян Т. В. English for Information Technology. Навчальний посібник для самостійної роботи студентів спеціальності «Інженерія програмного забезпечення». – Херсон: ПП Вишемирський В.С., 2017. – 144 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись