• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПРАВОВІ ЗАСАДИ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ В УКРАЇНІ

Юрах Віталій Михайлович

кандидат юридичних наук, доцент,
доцент кафедри державно-правових дисциплін
та адміністративного права
Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка

Анотація

У статті проводиться аналіз основних змін до порядку проведення процедур публічних закупівель в Україні, визначаються особливості процедури відкритих торгів, конкурентного діалогу та переговорної процедури закупівель товарів, робіт та послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади, а також механізму прийняття рішень щодо укладання договорів у сфері тендерних закупівель. Визначено особливості здійснення процедур публічних закупівель на основі порівняльного аналізу чинного законодавства України у сфері публічних закупівель та законодавства, що втратило чинність. У статті проводиться синтез основних змін до порядку проведення процедур публічних закупівель в Україні.

Ключові слова: публічні закупівлі, тендер, процедура відкритих торгів, конкурентний діалог, переговорна процедура закупівлі, електронна система закупівель.

Повний текст статті

Список використаних джерел:

1. Науменко С. М. Система тендерних закупівель: теоретико-методологічні підходи до дефініції і класифікації / С. М. Науменко // Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності. - 2014. - Вип. 1(2). - С. 242-247.
2.Шинкаренко Т. Римський договір // Політична енциклопедія. Редкол.: Ю. Левенець (голова), Ю. Шаповал (заст. голови) та ін. – К. : Парламентське видавництво, 2011. — 638 с.
3. Закон України«Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. // Урядовий кур'єр. – 2016. – 03. – 23.03.2016. – № 55.
6. Скирта Д. Система державного фінансового контролю у сфері державних закупівель ЄС: історія становлення та основні джерела / Д. Скирта // Вісник Київського національного університету ім. Тараса Шевченка. (Юридичні науки). – К.: Київ. ун-т, 2012. – Вип. 92. – С. 127-131.
7. Горбатюк Я. В. Правова характеристика процедур публічних закупівель за Законом України "Про публічні закупівлі" [Електронний ресурс] / Я. В. Горбатюк // Юридичний вісник. Повітряне і космічне право. – 2016. – № 3. – С. 132-137.
8. Дуброва Я. Відкриті торги за правилами публічних закупівель: крок за кроком / Я. Дуброва // Держзакупівлі. – 2016. – № 4 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://edz.mcfr.ua/article.aspx?aid=461960.
9. Кісельов М. Акт тижня: публічні закупівлі. Огляд змін та проблемні моменти / М. Кісельов // Юрист&Закон. – 2016. – № 7 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uz.ligazakon.ua/ua/magazine_article/ EA008862.
10. Дуброва Я. Електронні публічні закупівлі – уже реальність / Я. Дуброва // Бюджетнаябухгалтерия. – 2016. – № 4/1 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://i.factor.ua.
11. Критенко О. О. Теоретичні підходи до визначення поняття "державні закупівлі”/ О. О. Критенко // Вісник Академії митної служби України. Серія: Державне управління. – 2014. – № 1. – С. 19–26.
12. Батенко Л. П. Управління проектами: навч. посіб. / Л. П. Батенко, О. А. Загородніх, В. В. Ліщинська. – К. : КНЕУ, 2004. – 231 c.
13. Колотій В. М. Специфіка ринку державних закупівель/ В. Колотій// Формування ринкових відносин в Україні. – 2003. – № 3. – С. 24–27.
14. Смиричинський В. В. Прок’юремент як механізм формування конкурентоспроможного ринку державних закупівель європейського типу в Україні / В. В. Смиричинський // Конкуренція. Вісник Антимонопольного Комітету України. – 2004. – № 4. – С. 11-16.
12. ОлефірА. О. Правозастосовні проблеми публічних закупівель як механізму інвестування // Теорія і практика правознавства. – Вип. 1 (9). – 2016. [Електронний ресурс] – Режим
доступу:http://tlaw.nlu.edu.ua/article/viewFile/64237/63900
13. Тараненко О.П.Сучасні заходи запобігання корупції у сфері державних закупівель/ О. П. Тараненко // Державне управління: теорія та практика. – 2014. – № 2. – С. 12-19.

КОНТРОЛЬ ТА НАГЛЯД, ЯК ЗАСІБ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ

Кучеренко Олексій Миколайович

кандидат юридичних наук
провідний фахівець відділу кадрового забезпечення
Дніпропетровського державного університету
внутрішніх справ

Анотація

Стаття присвячена аналізу контролю, як методу забезпечення захисту у сфері прав споживачів. Визначено особливості наглядової діяльності, у тому числі проведений аналіз повноважень відповідних органів державної влади та управління. Проаналізовано зміст та основні функції контролю у сфері захисту
прав споживачів. Визначено стадії у контрольно-перевірочному процесі та детально проаналізовані їх особливості. Наголошено, що Закон України «Про захист прав споживачів» необхідно доповнити статтями, присвяченими захисту прав споживачів у сфері надання конкретних послуг, передбачити істотні умови договору з надання послуг за участю споживачів, встановити вимоги стосовно строків та якості послуг, визначити окремо перелік способів захисту прав споживачів та міри відповідальності та співвідношення їх застосування.

Ключові слова: контроль, нагляд, захист прав споживачів, органи державної влади.

Повний текст статті

Список використаних джерел:

1. Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності: Закон України вiд 05.04.2007 № 877-V / Відомості Верховної Ради України вiд 20.07.2007 – 2007 р., № 29, стор. 1001, стаття 389.
2. Савчин М. К. Конституційний Суд України у механізмі гарантування прав і свобод людини / М. К. Савчин // Право України. – 1999. – №4. – С. 35-38.
3. Про безпечність та якість харчових продуктів: Закон України вiд 23.12.1997 № 771/97-ВР / Відомості Верховної Ради України вiд 08.05.1998 – 1998 р., № 19, стаття 98.
4. Про затвердження Порядку відбору зразків продукції тваринного, рослинного і біотехнологічного походження для проведення досліджень: Постанова Кабінет Міністрів України від 14 червня 2002 р. N 833. — К. СD-вид-во " Інфодиск", 2008. — 1 електрон. опт. диск (CD-ROM): кольор ; 12 см. — Систем. вимоги: Pentium; 32 Mb RAM; Windows 95, 98, 2000, XP; MS Word 97-2000. — Назва з титул. екрану.
5. Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності: Указ Президента України вiд 23.07.1998 № 817/98 / Офіційний вісник України вiд 13.08.1998 – 1998 р., № 30, стор. 2, код акту 5755/1998.
6. Актуальні проблеми теорії та історії прав людини, права і держави: матеріали Міжнар. наук. конф. молодих науковців, аспірантів і студ. присвяч. пам'яті видат. вчених-юристів П. О. Недбайла, О. В. Сурілова, В. В. Копєйчикова, 21-22 листопада 2008 р. / [під ред. Ю. М. Оборотова] — О. : Фенікс, 2008. — 516 c.
7. Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі племінної справи у тваринництві та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю): Постанова Кабінету Міністрів України вiд 24.02.2010 № 178 / Офіційний вісник України вiд 05.03.2010 – 2010 р., № 13.
8. Приписи про заборону реалізації неякісних фальсифікованих товарів // Державний комітет України з питань технічного регулювання та споживчої політики / уклад. Д.В. Сухінін, Г.П. Єрмоленко. — Запоріжжя, 2004. – 185 с.
9. Шестак В.С. Державний контроль в сучасній Україні (теоретико-правові питання) : дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.01 / В. С. Шестак. – Х., 2002. – 195 с.

СТАТУС СУДДІВ КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ВІТЧИЗНЯНОЇ РЕФОРМИ ПРАВОСУДДЯ: ОКРЕМІ АСПЕКТИ

Мілова Тетяна Миколаївна

кандидат юридичних наук, доцент,
доцент кафедри державно-правових дисциплін та адміністративного права
Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка

Анотація

У статті розглядаються окремі зміни у статусі суддів Конституційного Суду України, що відбулися у зв’язку з реформуванням системи правосуддя в України. Виділено ключові зміни, що знайшли закріплення у Конституції України та отримали неоднозначну оцінку науковців. Особливу увагу приділено характеристиці таких новел чинного законодавства, як: зміна вимог до кандидатів на посаду судді Конституційного Суду України та запровадження конкурсних засад відбору кандидатур на цю посаду; конституційне закріплення імунітету та індемнітету судді Конституційного Суду України та гарантії особистої безпеки судді й членів його сім’ї; характер задекларованих в Основному Законі вичерпних підстав для припинення повноважень та для звільнення судді Конституційного Суду України з посади.

Ключові слова: Конституційний Суд України, правовий статус, суддя, реформа правосуддя, конституційна юстиція.

Повний текст статті

Список використаних джерел:

1. Беззуб І. Конституційний Суд у світлі судової реформи в Україні // Конституційний процес в Україні: політико-правові аспекти : бюл. Інформ.-аналіт. Матеріалів / Нац. Б-ка ред. В.І. Вернадського, Служба інформ.-аналіт. Забезп. Органів держ. Влади (СІАЗ) ; редкол.: О.С. Онищенко (голов. ред..) [та ред.]. – Київ : НБУВ, 2016. – С. 3-10.
2. Конституція України від 28.06.1996 р.; в ред. від 30.09.2016 р. // Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 30. – Ст. 141.
3. Огляд фахових обговорень змін до Конституції України щодо організації і функціонування Конституційного Суду України // Вісник Конституційного Суду України. – 2015. - № 6. – С. 67-74.
4. Про Конституційний Суд України : Закон України від 13.07.2017 р., №2136-VІІІ // Відомості Верховної Ради України. – 2017. – № 35. – Ст. 376.
5. Про Конституційний Суд України : Закон України від 16.10.1996 р., №422/96 ВР // Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 49. – Ст. 272.
6. Федоренко В.Л. Конституційне право України : підруч. / До 20-ої річниці Конституції України та 25-ої річниці незалежності України / В. Л. Федоренко. – К. : Видавництво Ліра-К, 2016. – 616 с.

 

КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА В УКРАЇНІ: МУНІЦИПАЛЬНО-ПРАВОВІ ТА ПОЛІТИЧНІ АСПЕКТИ

Батанов Олександр Васильович

доктор юридичних наук, професор,
провідний науковий співробітник відділу
конституційного права та місцевого самоврядування
Інституту держави і права ім. В. М. Корецького НАН України

Анотація

Статтю присвячено дослідженню муніципально-правових та політичних проблем підвищення ефективності функціонування громадянського суспільства в Україні. Акцентується на необхідності удосконалення та зміцнення правового статусу місцевого самоврядування як основоположного інституту
громадянського суспільства. Розглянуто сучасну теорію місцевого самоврядування як інституту громадянського суспільства, визначено його роль у забезпеченні стабільності конституційного ладу і розвитку конституціоналізму в Україні. Проаналізовано основні теорії самоврядування, запропоновано визначення місцевого самоврядування як однієї з основних форм народовладдя та конституційного засобу обмеження державної влади в умовах формування громадянського суспільства.

Ключові слова: місцеве самоврядування, територіальна громада, громадянське суспільство, питання місцевого значення, сучасний муніципалізм, муніципальна влада, децентралізація.

Повний текст статті

Список використаних джерел:

1. Батанов О. В. Права людини та сучасні міжнародні стандарти місцевого самоврядування: правозахисний аспект / О. В. Батанов // Децентралізація в Україні: теорія та практика конституційної, адміністративної і муніципальної реформи: Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Одеса, 7 квітня 2017 р. – Одеса : Національний університет «Одеська юридична академія», 2017. – С. 70–74.
2. Батанов О. В. Муніципальні служби захисту прав людини: тенденції становлення в Україні у контексті зарубіжного досвіду / О. В. Батанов // Правова держава. – 2017. – Вип. 28. – С. 178–188.
3. Батанов О.В. Актуальні проблеми розвитку статутного права в Україні (на прикладі міста Києва) / О. В. Батанов, В. В. Кравченко // Аспекти публічного управління. – 2017. – Т. 5. – № 5–6(43–44). – С. 5–16.
4. Бойчук М. А. Влада і громадянське суспільство: механізми взаємодії: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. політ. наук: спец. 23.00.01 «Теорія і історія політичної науки» / М.А.Бойчук ; Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова. – Київ, 2007. – 20 с.
5. Васильев В. И. Местное самоуправление / В. И. Васильев: учебн. и научно-практ. пос. – Москва: Юринформцентр, 1999. – 453 с.
6. Закон України «Про засади внутрішньої і зовнішньої політики» від 1 липня 2010 р. // Відомості Верховної Ради України. – 2010. – № 40. – Ст. 527.
7. Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 р. // Відомості Верховної Ради України. – 1997. – № 24. – Ст. 170.
8. Закон України «Про органи самоорганізації населення» від 11 липня 2001 р. // Відомості Верховної Ради України. – 2001. – № 48. – Ст. 254.
9. Лотюк О. С. До проблеми розуміння функцій громадянського суспільства // Право і громадянське суспільство : наук. журнал.; електр. видан. – 2013. – №2 (3). – С. 96-103.
10. Лотюк О. С. Конституційно-правові основи розвитку та функціонування громадянського суспільства в Україні : дис. на здобуття наук. ступеня докт. юрид. наук : спец. 12.00.02 «Конституційне право; муніципальне право» / О.С. Лотюк ; Київський національний університет імені Тараса Шевченка. – Київ, 2015. – 445 с.
11. Осипов А. В. Місце та роль самоврядних процесів у демократизації сучасного українського суспільства : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. політ. наук : спец. 23.00.02 «Політичні інститути та процеси» / А.В. Осипов ; Одеська національна юридична академія. – Одеса, 2008. – 17 с.
12. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку сприяння проведенню громадської експертизи діяльності органів виконавчої влади» від 5 листопада 2008 р. № 976. URL: [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/976-2008-%D0%BF
13. Ременець О. В. Базові цінності становлення громадянського суспільства в Україні: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філософ. наук: спец. 09.00.03 «Соціальна філософія та філософія історії» / О. В. Ременець ; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2011. – 16 с.
14. Рубцов В. П. Про суперечності становлення інституту органів самоорганізації населення та нову концепцію їх створення // ГО «Інститут місцевої демократії». [Електронний ресурс] – Режим доступу: URL: https://sites.google.com/site/ngoildua/nasi-publikacii
15. Самостійність місцевих влад та розподіл повноважень між ними : організація місцевого самоврядування відповідно до принципів Європейської хартії місцевого самоврядування : матеріали міжнар. конф., [м. Київ, 11–12 червня 2002 р.] / Рада Європи ; Фонд сприяння місцевому самоврядуванню України / В. Кравченко (упоряд.), М. Пухтинський (упоряд.). – Київ: Логос, 2002. – 261 с.
16. Указ Президента України «Про сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні» від 26 лютого 2016 р. № 68/2016 / Офіційний веб-портал Верховної Ради України. [Електронний ресурс] – Режим доступу: URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/68/2016/paran20#n20
17. Указ Президента України «Про Стратегію державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні та першочергові заходи щодо її реалізації» від 24 березня 2012 р. № 212/2012 (втратив силу). / Офіційне представництво Президента України. [Електронний ресурс] – Режим доступу: URL: http://www.president.gov.ua/documents/14621.html
18. Чувардинський О. Г. Громадянське суспільство в Україні: становлення, функціонування, перспективи розвитку: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра політ. наук: спец. 23.00.02 «Політичні інститути та процеси» / Львівський національний університет імені Івана Франка. – Львів, 2008. – 31 с.
19. Rowat, Donald C. The Parliamentary Ombudsman: Should the Scandinavian Scheme be Transplanted? // International Review for Administrative. –Sciences, 1962. – V. 28. – P. 399–405.

 

ОСОБЛИВОСТІ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ У СФЕРІ ОХОРОНИ ЗЕМЕЛЬ

Чорна Марина Василівна

аспірантка кафедри державно-правових
дисциплін та адміністративного права
Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка

Анотація

У статті досліджено пріоритетні напрямки державної політики у сфері охорони земель. Визначено, що сфера охорони земель–це сфера, на яку впливає значна кількість економічних, політичних, екологічних та соціальних факторів. Визначено сутність державної політики у сфері охорони земель. Акцентовано на тому, що на сьогодні напрямки державної політики у сфері охорони земель, на відміну від принципів в даній сфері чітко не визначені та законодавчо не закріплені. Вказано, що напрямки державної політики в сфері охорони земель безпосередньо залежать від державного управління, тобто практичної діяльності органів публічної адміністрації в даній сфері. Крім того, визначені пріоритетні напрями управлінської діяльності у сфері охорони земель.

Ключові слова: державна політика у сфері охорони земель, державне управління, принципи державної політики у сфері охорони земель, напрямки державної політики у сфері охорони земель.

Повний текст статті

Список використаних джерел:

1. Основні засади (стратегії) державної екологічної політики України на період до 2020 року, затверджені Законом України від 21 грудня 2010 року № 2818-VІ [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2818-17.
2. Проект Закону України "Про обіг земель сільськогосподарського призначення" від 13 грудня 2016 року [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=60724.
3. Постанова Верховної Ради України «Про Основні напрями державної політики України у галузі охорони довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки ресурсів та забезпечення екологічної безпеки» від 5 березня 1998 року 188/98-ВР [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/188/98-%D0%B2%D1%80.
4. Закону України «Про охорону земель» від 19 червня 2003 року № 962-IV [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/962-15.
5. Державна політика : підручник / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України ; ред. кол. : Ю. В. Ковбасюк (голова), К. О. Ващенко (заст. голови), Ю. П. Сурмін (заст. голови) [та ін.]. – К. : НАДУ, 2014. – 448 с.
6. Сердюк С. А. Організаційно-правові засади державного регулювання обігу земель державної власності / С. А. Сердюк // Наукові записки Інституту законодавства Верховної Ради України. – 2014. – № 6. – С. 120–124.
7. Серьогін В. О. Державне будівництво та місцеве самоврядування в Україні: підручник / В. О. Серьогін, О. Н. Ярмиш. – Х.: Вид-во Нац. ун-ту внутр. справ, 2002. – 114 с.
8. Лавейкін М. І. Реформування системи землевпорядкування в Україні / М. І. Лавейкін. – К. : РВПС України НАН України. – 2001. – 376 с.
9. Захарова Е. Н., Эффективное управление земельными ресурсами как фактор устойчивого развития региона. [Електронний ресурс]./ Е. Н. Захарова, И. А Астахова. – Режим доступу: http://elibrary.ru/query_results.asp.
10. Другак В. Земельна політика щодо створення системи екологоекономічного адміністрування землекористування в Україні / В. Другак //Землевпорядний вісник. – 2013. – № 6. – C. 29–32.

 

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись