• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПРОБЛЕМИ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ОХОРОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Костяков Ігор Анатолійович

аспірант кафедри державно-правових дисциплін
та адміністративного права
Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка

Анотація

Статтю присвячено розкриттю адміністративно-правового регулювання охоронної діяльності. Сформовано основні риси зазначеного напряму. Розкрито ряд проблем адміністративно-правового
регулювання у сфері охорони. Запропоновано шляхи удосконалення.

Ключові слова: охоронна діяльність, адміністративно-правове регулювання, адміністративно-правові норми, законодавство, нормативно-правова база.

Повний текст статті

Список використаних джерел:

1. Гончарук С. Т. Адміністративне право України. Загальна та Особлива частини : навч. посіб. [на допомогу слухачам, що здають держ. та поточні іспити з адм. права] / С. Т. Гончарук. – К. : Нац. акад. внутр. справ ; Нац. акад. упр., 2000. – 240 с.
2. Васильєв А. С. Адміністративне право України (загальна частина) / А. С. Васильєв. – Х. : Одіссей, 2002. – 288 с.
3. Зубок М. І. Охорона та охоронна діяльність : навчальний посібник / М. І. Зубок. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2005. – 172 с.
4. Проблеми організаційно-правового регулювання охоронної діяльності в Україні. - [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://eprints.kname.edu.ua/38602/1/71-75.pdf
5. Про охоронну діяльність: Закон України від 22.03.2012 № 4616-VI. — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/ laws/show /4616-17
6. Про заходи щодо вдосконалення охорони об’єктів державної та інших форм власності: Постанова Кабінету Міністрів України від 10 серпня 1993 р. № 615 // Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. — 8 січня 2009. — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/ show/615-93-%D0%BF
7. Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 10 серпня 1993 р. № 615 Кабінет Міністрів України; Постанова, Перелік від 26.08.2009 № 918. — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/918-2009-п

 

ПРАВА ТА СВОБОДИ ІНВАЛІДІВ ЯК ОБ’ЄКТ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОЇ ОХОРОНИ

Колобишко Віталій Вікторович

аспірант кафедри державно-правових дисциплін
та адміністративного права
Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка
викладач відділення «Правознавство»
Кропивницького коледжу механізації сільського господарства

Анотація

В статті досліджуються найбільш актуальні наукові підходи щодо визначення прав та свобод осіб з інвалідністю, наводяться та аналізуються ознаки за якими права та свободи осіб з інвалідністю підлягають адміністративно-правовому захисту з боку органів державної влади. Зазначено, що права інвалідів будучи невід’ємною частиною правового статусу людини і громадянина
визначають мінімум умов для збереження людської гідності та життя, є універсальною категорією, яка являє собою можливість інвалідів користуватися елементарними, найбільш важливими благами та умовами вільного існування особистості в суспільстві на рівні з усіма його членами не зазнаючи при цьому жодних утисків та дискримінації.

Ключові слова: права та свободи людини і громадянина, особа з інвалідністю, права осіб з інвалідністю, адміністративно-правовий захист.

Повний текст статті

Список використаних джерел:

1. Алексеев С. С. Право. Азбука. Теория. Философия. Опыт комплексного исследования / С. С. Алексеев. – М. : Норма – Инфра-М, 1998. – 812 с.
2. Баглай М. В. Конституционное право РоссийскойФедерации : учеб. Для вузов / М. В. Баглай. – 6-е изд., изм. и доп. – М. : Норма, 2007. – 784 с.
3. Букач В. В. Конституційні політичні права та свободи людини і громадянина в Україні : монографія / В. В. Букач, А. Ю. Олійник. – Дніпропетровськ : Дніпропетровськ. держ. ун-т внутр. справ, 2006. – 172 с.
4. Васецький В. Ю. Доктрина прав людини в романо-германській правовій системі : дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.01 / ВасецькийВячеслав Юрійович. – Київ, 2005. – 200 с.
5. Декларация о правах инвалидов 9 декабря 1975 г. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2. rada.gov. ua/laws/show/995_117.
6. Загальна теорія держави і права / за ред. М. В. Цвіка, В. Д. Ткаченка, О. В. Петришина. – Харків : Право, 2002. – 428 с.
7. Иоффе О. С. Вопросы теории права / О. С. Иоффе, М. Д. Шаргородский. – М. : Юрид. лит., 1961. – 381 с.
8. Конституційне (державне) право зарубіжних країн : навч. посіб. / за ред. В. М. Бесчастного. – К. : Знання, 2007. – 467 с.
9. Конституційне право України / за ред. В. Ф. Погорілка. – 4-те видання. – К. : Наукова думка. – 2003. – 732 с.
10. Конституція України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254к/96-вр.
11. Куницын А. П. Право естественное / А. П. Куницын. – СПб., 1818. – XXII. – 135 с.
12. Кушніренко О. Г. Права і свободи людини та громадянина : навч. посібн. / О. Г. Кушніренко, Т. М. Слінько. – Х. : Факт, 2001. – 440 с.
13. Лазаренко Л. А. Зміст конституційного права на звернення / Л. А. Лазаренко // Право і суспільство. – 2008. – № 5. – С. 9–15.
14. Матузов Н. И. Личность. Права. Демократия. Теоретическиепроблемысубъективного права / М. И. Матузов. – Саратов : Саратов. ун-т, 1972. – 292 с.
15. Негодченко О. В. Основи діяльності органів внутрішніх справ України щодо забезпечення прав і свобод людини : навч. посіб. / О. В. Негодченко. – Дніпропетровськ : Юрид. акад. МВС України, 2004. – 167 с.
16. Нерсесянц В. С. Философия права : курс лекций / В. С. Нерсесянц. – М. : Норма – Инфра-М, 1999. – 652 с.
17. Нерсесянц П. М. Права человека в историиполитической и правовоймысли (от древности до декларации 1789 г.) / П.М.Нерсесянц // Права человека в историичеловечества и в современноммире : материалыконф., 1988 г. / отв. ред. Е. А. Лукашева. – М. : АН CCCP, Ин-тгосударства и права, 1989. – С. 21–29.
18. Общаятеориягосударства и права. Академический курс в двох томах / отв. ред. проф. М. Н. Марченко. – Т. 1: Теориягосударства. – М. : Зерцало, 1998. – 416 с.
19. Основи конституційного права України : підручник / за ред. В. В. Копєйчикова. – Вид. 2-ге, допов. – Київ : Юрінком Інтер, 1998. – 287 с.
20. Погорілко В. Ф. Конституційне право України : [підручник] / В. Ф. Погорілко, В. Л. Федоренко ; за заг. ред. В. Ф. Погорілко. – Київ : Наук. думка ; Прецедент, 2007. – 344 с.
21. Права людини і громадянина в Україні : навч. посіб. / А. М. Колодій, А. Ю. Олійник. − К. : Юрінком Інтер, 2004. − 336 с.
22. Рабінович П. М. Права людини і громадянина : навч. посіб. / П. М. Рабінович, М. І. Хавронюк. – Київ : Атіка, 2004. – 464 с.
23. Рабінович П. М. Права людини і громадянина в Конституції України (до інтерпретації вихідних конституційних положень) / П. М. Рабінович // Праці львівської лабораторії прав людини Академії правових наук України. – 1997. – Cер. II. – Вип. 1. – С. 7–10.
24. Соболь Є.Ю. «Діяльність органів публічної влади щодо реалізації захисту прав і свобод інвалідів: адміністративно-правова теорія та практика» [Текст] : дис. доктора. юр. наук : 12.00.07 / Соболь Євген Юрійович ; Запоріжський Класичний приватний університет. – З., 2015. – 546 с.

НОРМАТИВНО-ПРАВОВИЙ ЗМІСТ І ВИДИ ПОДАТКОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ

Кисельов Дмитро Олександрович

аспірант кафедри державно-правових дисциплін
та адміністративного права
Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка

Анотація

У статті розглянуто різні підходи до розуміння правової категорії «інформація», у результаті чого зроблено висновок, що податкова інформація – сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб’єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Наголошується, що існують відомості, які не можуть бути викладені на загальний огляд. До таких відомостей відноситься інформація з обмеженим доступом. Значна частка такої інформації використовується у ході реалізації податкових правовідносин з боку уповноважених органів державної влади. Окреслено основні ознаки податкової інформації з обмеженим доступом, у тому числі конфіденційна інформація, службова інформація, таємна інформація. Підсумовується, що результативність податкового законодавства залежить від ефективного використання податкової інформації контролюючими органами та ефективне застосування з їхнього боку заходів державного примусу у боротьбі з правопорушеннями у сфері оподаткування.

Ключові слова: інформація,інформація з обмеженим доступом,контролюючі органи, органи державної влади, податкова інформація.

Повний текст статті

Список використаних джерел:

1. Информация // Новейший философский словарь / сост. А. А. Грицанов. – Мн.: Изд. В. М. Скакун, 1998. – 896 с.
2. Кондратенко В. М. Реалізація принципу відкритості в адміністративному судочинстві України / В. М. Кондратенко // Підприємництво, господарство і право. – 2012. – № 2. – С. 69–72.
3. Про інформацію: Закон України № 2657-XII від 02.10.1992. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2657-12.
4. Податковий кодекс України. Закон України № 2755-VI від 02.12.2010 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2755-17.
5. Про доступ до публічної інформації. Закон України № 2939-VI від 13.01.2011[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2939-17.
6. Кулініч О. О. Інформація з обмеженим доступом як об’єкт цивільних відносин : дис. … канд. юрид. наук : 12.00.03 / Ольга Олексіївна Кулініч. – О., 2006. – 200 с.
7. Ліпкан В. А. Адміністративно-правовий режим інформації з обмеженим доступом в України : монографія / В. А. Ліпкан, В. Ю. Баскаков. – К. : ФОП О. С. Ліпкан, 2013. – 344 с.
8. Марущак А. І. Правомірні засоби доступу громадян до інформації : навч.-практ. посіб. – Біла Церква : Вид-во «Буква», 2006. – 432 с.

ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВАХ ПРО ПРОСТУПКИ: НЕОБХІДНІСТЬ ІННОВАЦІЙНИХ ЗМІН

Іванов Ігор Євгенійович

Запорізький національний технічний
університет

Анотація

У статті розглянуто поняття, зміст та основні риси публічної відповідальності. Наголошено на тому, що державний примус і його складова – примус публічний – слід розглядати як одну з невід’ємних складових здійснення державної влади, як її метод. З урахуванням норм Кодексу України про адміністративні правопорушення визначено, що під стягненням за вчинення проступку слід розуміти закріплену у законі міру відповідальності у вигляді певних несприятливих заходів морального, матеріального або фізичного характеру, що застосовується щодо суб’єкта публічного проступку за його протиправне діяння. Охарактеризовано перелік стягнень, які можуть бути віднесені до категорії публічних, у тому числі: попередження; штраф; оплатне вилучення предмета; конфіскація; позбавлення спеціального права; виправні роботи; громадські роботи; адміністративний арешт. Надається аргументація, що через відсутність у чинному законодавстві низки відповідних правових положень багато правопорушень залишаються латентними. Тому, для розвитку відносин, урегульованих адміністративно-деліктним правом, необхідний процесуальний закон, який би визначив права та обов’язки компетентних органів, посадових осіб – Кодекс України про адміністративні процедури.

Ключові слова: Кодекс України про адміністративні правопорушення, провадження у справах про проступки, публічний проступок, органи державної влади, адміністративні стягнення.

Повний текст статті

Список використаних джерел:

1. Центр Разумкова [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.razumkov.org.ua/ukr/poll.php?poll_id=903.
2. Комісаров О. Г. Адміністративно-правові засади інформатизації в системі охорони громадського порядку: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора юрид. наук : спец. 12.00.07 / О.Г. Комісаров. – Х., 2013. – 40 с.
3. Голосніченко І. П. Адміністративне право України: основні поняття. Загальна та основна частина : [навч. посіб.] / І. П. Голосніченко, М.Ф. Стахурський, Н.І. Золотарьова. – К., 2005. – 232 с.
4. Колпаков В.К. Адміністративне право України : [підручник] / В. К. Колпаков, О. В. Кузьменко. – К. : Юрінком Інтер, 2003. – 543 с.
5. Адміністративне право України: Акад. курс : підручник : у 2 т. / за заг. ред. В.Б. Авер’янова. – К. : Юридична думка, 2004. – Т. 1. Загальна частина. – 584 с.
6. Скакун О.Ф. Теорія держави і права : підручник / О. Ф. Скакун. – Х. : Консум, 2001. – 656 с.
7. Кодекс України про адміністративні правопорушення [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/80731-10.
8. Пєтков С.В. Нормативно-правове забезпечення публічних відносин під час побудови громадянського суспільства в Україні / С. В. Пєтков. – Запоріжжя : КПУ, 2011. – 104 с.
9. Лунев А.Е. Вопросы административного процесса / А. Е. Лунев // Правоведение. – 1962. – № 2.
10. Адміністративне право. Загальна частина : навч. посіб. / [С. М. Алфьоров, С. В. Ващенко, М. М. Долгополова та ін.] – К. : Центр учбової літератури, 2011. – 216 c.

ПЕРСПЕКТИВИ ФІНАНСОВОЇ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ В КОНТЕКСТІ НЕОБХІДНОСТІ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ВЛАДИ В УКРАЇНІ

Золотоноша Олег Вікторович

кандидат юридичних наук,
Начальник ГУНП в Запорізькій області

Анотація

Стаття присвячена сутності фінансової децентралізації. Розглядаються етапи політики фінансової децентралізації. Розкрито проблемні питання Державного бюджету на 2018 рік. Зазначено, що головне завдання, яке має вирішити фінансова децентралізація - це пошук достатніх обсягів фінансових ресурсів, які б в повній мірі забезпечили фінансову незалежність місцевих бюджетів бюджетної системи України.

Ключові слова: фінансова децентралізація, бюджет, реформування, самоврядування, фінансові ресурси.

Повний текст статті

Список використаних джерел:

1. Oates W. An Essay on Fiscal Federalism / W. Oates. // Journal of Economic Literature. – 1999. – № 37. – С.1120–1149.
2. Kaiser K. Decentralization Reforms [Електронний ре- сурс] / K. Kaiser // Analyzing the Distributional Impact of Reforms. – 2006. – Режим доступу до ресурсу: http://siteresources.worldbank.org/INTPSIA/Resources/490023-1120845825946/3622-06_Ch06.pdf
3. Бикадорова Н. О. Фінансова децентралізація міс- цевого самоврядування / Н. О. Бикадорова // Екон. вісн. Донбасу. – 2010. – № 2. – С. 145–151.
4. Buchanan J. Federal expenditures and state functions [Електронний ресурс] / J. Buchanan // Federal Expenditure Policy for Economic Growth and Stability, Joint Economic Committee, Washington, D.C.. – 1957. – Режим доступу до ресурсу: https://fraser.stlouisfed.org/docs/historical/jec/19571105jec_fedexpenditure_buchanan.pdf.
5. Arіkan, G. Fіscal Decentralіzatіon: A Remedy for Corruptіon? / G. Arіkan // Іnternatіonal Tax and Publіc Fіnanc. – 2004. – №11. – С. 175–195
6. Tanzi V. Pitfalls On the Road To Fiscal Decentralization [Електронний ресурс] / V. Tanzi // Working papers №19. Pitfalls On the Road To Fiscal Decentralization. – 2001. – Режим доступу до ресурсу: http://carnegieendowment.org/files/19Tanzi.pdf.
7. Арабчук Я.І. Фінансова децентралізація – основна складова спроможної громади / Я.І.Арабчук // Теорія та практика державного управління і місцевого самоврядування. – 2016. – № 1. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ttpdu_2016_1_20.
8. Слободянюк Н.О. Проблеми формування дохідної частини місцевих бюджетів в умовах фінансової децентралізації / Н.О. Слободянюк, М.О. Коніна // Економіка і суспільство. – 2016. – Вип. 2. – С. 611–616.
9. Наконечний В.В. Основні світові моделі місцевого самоврядування: порівняльний аналіз / В.В.Наконечний [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-
book/tpdu/2014-1/doc/5/03.pdf.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись