Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Жигора Ірина Валеріївна

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри

Освіта:
Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 1995 р. Спеціальність: Українська мова та література. Кваліфікація: вчитель української мови та літератури

Напрями наукової та професійної діяльності: проблеми методики викладання дисциплін гуманітарного циклу в студентів нефілологічних спеціальностей; методика викладання української мови в початковій школі; актуальні питання дошкільної освіти; проблеми семантичного синтаксису української мови; актуальні проблеми вивчення української діалектної лексики та фразеології (тема докторської дисертації: «Походження лексики поховального обряду»), проблеми вивчення діалектних текстів етнографічного змісту.

Тема кандидатської дисертації: «Семантико-синтаксична структура речень з ітеративними предикатами» (2004 р., Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка).

Транслітерація імені: Iryna Zhyhora

ORCID: 0000-0002-5796-2062

Профілі: ScopusWeb of ScienceGoogle Scholar

Відзнаки: Відмінник освіти (2019 р.)

Участь в професійних та громадських об’єднаннях: членкиня Національної комісії зі стандартів державної мови: сертифікація державних службовців щодо рівня знань з української мови; членкиня ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти».

Дисципліни, які викладає: Сучасна українська мова з практикумом, Українська мова за професійним спрямуванням, Українська мова та культура мовлення, Методика формування каліграфічних навичок, Сучасне українське наукове мовлення педагога, Психолінгвістика, Комунікативна компетентність вихователя ЗДО, Методика публічного виступу педагога, Формування комунікативної компетентності в багатомовному середовищі.

Основні публікації

Посібники:

  1. Українська мова за професійним спрямуванням: Навчальний посібник для студентів факультету педагогіки та психології. // І. В. Жигора, Л. Г. Кіндей, О. І. Іліаді. Кропивницький, 2020. 301 с.
  2. Горська О. О. , Жигора І. В. Методика навчання письма першокласників: Навчально-методичний посібник для студентів факультету педагогіки та психології денної та заочної форм навчання (напрями підготовки «Початкова освіта», «Дошкільна освіта»). Кропивницький, 2020. 110 с.
  3. Методичні рекомендації до написання магістерських робіт (для студентів магістратури спеціальностей 012 Дошкільна освіта та 013 Початкова освіта / Ю. М. Демченко, І.В. Жигора, Л. Г. Кіндей, А. М. Мартін, О. О. Нікітіна, С. О. Федотова. Харків : Мачулін, 2021. 70 с.
  4. Дошкільна освіта. Наскрізна програма практик: навчальні матеріали, методичні рекомендації, схеми занять. Навчально-методичний посібник (для спеціальності 012 Дошкільна освіта) / Розробники: Котелянець Н. В., Горська О.О., Мартін А. М., Демченко Ю. М., Нікітіна О. О., Кіндей Л. Г., Жигора І. В., Вдовенко В. В., Радул О. С., Цуканова Н. М., Баранюк І. Г., Шарапова Т. А., Міненко О. О. / Упорядники: О. О. Нікітіна, О. О. Горська. ЦДПУ ім. В. Винниченка. Дніпро: Середняк Т. К., 2021. 192 с.

Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection:

  1. Жигора І. В. Іліаді О. І. Триада «дорога, переправа и заречье» в восточнославянском обрядовом тексте: лексика, семантика, прагматика / «SLAVICA SLOVACA». ROČNÍK 57. 2022. ČÍSLO № 1. С. 3–20 (Scopus).
  2. Застосування контекстно-орієнтованого навчання у сучасній педагогіці. Applicationof context-based learning in modern pedagogy. JOURNAL OF INTER DISCIPLINARY RESEARCH. WOS. С. 22–28 (Web of Science). ((Ihor Androshchuk, Dmytro Pohrebniak, Vitalii Kulchytskyi, Lesia Zelman, Halyna Kuznetsova, Iryna Zhyhora)

Статті у наукових фахових виданнях України: 

  1. Типи мовних помилок в учнівських роботах і шляхи їхнього усунення в контексті поглядів Василя Сухомлинського. // Наукові записки / Ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. Випуск 172. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький : КОД, 2018. 288 с. С. 97–101.
  2. Підготовка вчителя початкових класів з методики навчання української мови та літературного читання // Рідна школа / І. В. Жигора, Л. Г. Кіндей. 2019. № 2. С. 50–56.
  3. Взаємодія фахівців із батьками дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання / Наукові записки / Ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін.. Вип. 194. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021. 265 с. С. 116–121 (І. В. Жигора, Д. Ж. Завітренко).
  4. Етика і прагматика в шкільному вихованні допетровської доби: свідчить текст. / Наукові записки / Ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін.. Вип. 197. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021. 272 с. С. 25–28 (О. І. Іліаді, І. В. Жигора).
  5. Сенсорний розвиток старших дошкільників із затримкою психічного розвитку засобами Монтессорі-матеріалу. / Наукові записки / Ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін.. Вип. 204. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022. С. 116–121 (І. В. Жигора, Д. Ж. Завітренко).
  6. Інструменти організації дистанційного навчання учнів. Педагогіка. «Актуальнi питання гуманiтарних наук»: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 52. Том 1. 274 с. С. 238–243 (І. В. Жигора, В. С. Жигора).
  7. Інформаційна культура у фаховій підготовці майбутніх педагогів. / Наукові записки / Ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін.. Вип. 205. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022.С. 105–110. (І. В. Жигора, В. С. Жигора).
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись