Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

РЕАЛІЗАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ІДЕЙ В. СУХОМЛИНСЬКОГО У ДІЯЛЬНІСНОМУ ПІДХОДІ ДО КОРИГУВАННЯ ЗВУКОВОЇ КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

БОРОВА Валентина Євгенівна –

кандидат педагогічних наук, доцент доцент кафедри початкової та дошкільної освіти,

ПВНЗ Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука

е-mail: [email protected]

Анотація

    У статті висвітлюється актуальність використання ідей В. Сухомлинського у діяльнісному підході до педагогічного коригування звукової культури мовлення (недоліків вимови звуків) у дітей дошкільного віку. В окресленому процесі ми дотримуємося принципу поступового ускладнення завдань із засвоєння умінь та навичок правильної вимови звуків. Цей принцип є підґрунтям таких етапів педагогічного коригування: перший – підготовчий; другий етап – постановка звука, з вимовою якого є проблеми; третій етап – автоматизація вимови звука у складах, словах, реченнях, чистомовках, віршах, казках; четвертий етап – закріплення правильної звуковимови у розмовному мовленні. Особливо відповідальним періодом педагогічного коригування звукової культури мовлення у дітей старшого дошкільного віку є перші два етапи. Складність взаємодії з дитиною полягає в тому, що їй потрібно прикласти чимало зусиль, щоб правильно виконувати завдання вихователя. Педагог має вірити в успіх дитини, а головне – переконати її в можливості досягнення позитивного результату, що буде ефективнішим за умови творчої реалізації педагогічних порад В. Сухомлинського.

Ключові слова: звукова культура мовлення, педагогічне коригування звукової культури мовлення, діяльнысний підхід, провідний вид діяльності.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Костюк Г. С. Избранные психологические труды / Г. С. Костюк. – М. : Педагогика, 1988. – 304 с.

2. Леонтьев А. Н. Деятельность, сознание, личность/ А. Н. Леонтьев . –М.: Просвещение, 1975. – 302 с.

3. Леонтьев А. Н. Избранные психологические произведения : [в 2-х т.] / А. Н. Леонтьев. – Т. 1. – М. : Педагогика, 1983. – 392 с.

4. Леонтьев А. Н. Избранные психологические произведения : [в 2-х т.] / А. Н. Леонтьев. – Т. 2. – М. : Педагогика, 1983. – 384 с.

5. Новиков А. Методология учебной деятельности /А. Новиков. – М.: Эгвес, 2005. – 172 с.

6. Переписка В. А. Сухомлинского с государственными педагогическими институтами и техникумами. – ЦДАВО Украины, ф.5097, оп. 1, спр. 972, 53 ар.

7. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии: [в 2-х т.] / С. Л. Рубинштейн. – М. : Педагогика, 1989. – Т. 1. – 488 с.

8. Рубінштейн С. Л. Основы общей психологии : [в 2-х т.] / С. Л. Рубинштейн. – М. : Педагогика, 1989. – Т. 2. – 328 с.

9. Сухомлинський В. А. Родное слово // Сердце отдаю детям. – К.: Рад. школа, 1986. – С. 277–296

10. Сухомлинский В. А. Письмо болгарському учителю «Воспитывайте разум ребенка» Письмо первое. – ЦДАВО України, ф. 5097, оп. 1, спр.590, арк. 20–48.

11. Сухомлинський В. О. Розмова з молодим директором / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори: [в 5-х т.] – Т. 4. – К.: Рад. школа, 1977. – С. 393–628.

12. Сухомлинський В. О. Слово до батьків / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори: [в 5-х т.] . – К.: Рад. школа, 1977. – Т. 5. – С. 499 – 504.

13. Сухомлинський В. О. Сто порад учителеві / В.О. Сухомлинський // Вибрані твори: : [в 5-х т. – К.: Рад. школа, 1977. – Т. 2. – С. 417–654.

14. Фельдштейн Д. И. Психология развивающейся личности / Д. И. Фельдштейн. – М. : Издательство «Институт практической психологии», Воронеж : НПО «МОДЭК», 1996. – 512 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись