АРТ-ПЕДАГОГІКА ЯК ПОЛІФУНКЦІОНАЛЬНА ТЕХНОЛОГІЯ НАВЧАННЯ, ВИХОВАННЯ ТА РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ
ТАДЕУШ Олена Миколаївна –
кандидат педагогічних наук, доцент доцент кафедри педагогічної творчості
Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розкриваються сутнісні характеристики та змістовно-функціональні особливості артпедагогіки як технології навчання, виховання та розвитку особистості. Визначено, що поліфункціональність арт-педагогіки забезпечується мотиваційно-виховною, пізнавальною, комунікативною, аксіологічною, творчостимулюючою, гедоністично-рекреаційною та корекційною її функціями, що спрямовані на одержання інтегративного результату з високою якістю і максимальною кількістю засвоєння навчально-художньої інформації, динамікою, насиченістю, варіативністю, полівекторністю, а також універсалізацією знань, умінь і способів діяльності.
Ключові слова: арт-педагогіка, арт-педагогічні технології, інтегративна технологія, поліфункціональність.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Аметова Л. А. Педагогическая технология использования арттерапии в начальной школе: дис. … канд. пед. наук. 13.00.01. / Л. А. Аметова, Московский государственный открытый университет имени М. А. Шолохова. – М., 2003. – 326 с.
2. Анисимов В. П. Арт-педагогика как система психологического сопровождения образовательного процесса // Вестник ОГУ. – 2003. – №3. – С. 146– 148.
3. Гузева М. Ф. Формирование профессиональной готовности будущих педагоговпсихологов к патриотическому воспитанию детей средствами артпедагогики: дис. … канд. пед. наук. 13.00.08 / М. Ф. Гузева // Ставропольский государственный университет. – Ставрополь. – 2004. – 176 с.
4. Деркач О. О. Виховний потенціал артпедагогіки як об’єкт науково-педагогічної рефлексії // Простір арт-терапії: Мистецтво життя: Матеріали ХІІ Міжнародної міждисциплінарної науковопрактичної конференції (м. Київ, 27–28 лютого 2015 р.) / За наук. Ред. А. П.Чуприкова, Л. А.Найдьонової, О. А.Бреусенко-Кузнєцова, О. Л. Вознесенської, О. М.Скнар. – К.: Золоті ворота, 2015. – С. 18–25.
5. Сергеева Н. Ю. Содержание понятия «артпедагогика» / Н. Ю. Сергеева // Известия Волгоградского государственного педагогического университета. – 2008. – №1. – С. 23–28.
6. Лебедева Л. Д. Педагогические основы арттерапии в образовании учителя: дис. … докт. пед. наук. 13.00.01 / Л. Д. Лебедева // Ульяновский государственный педагогический университет имени И. Н. Ульянова. – Ульяновск. – 2001. – 383 с.
7. Медведева Е. А. Артпедагогика и арттерапия в специальном образовании / Е. А. Медведева, И. Ю. Левченко, Л. Н. Комиссарова, Т. А. Добровольская. – М.: Изд. Центр «Академия», 2001. – 248 с.
8. Таранова Е. В. Анализ термина «артпедагогика» в понятийном поле педагогических и арт-терапевтических категорий / Е. В.Таранова // Электронный научный журнал «Педагогика и психология». – 2012. – Выпуск 1. – Том 2. – Май. – С. 8–12.
9. Шевченко Ю. С. Принципы арттерапии и артпедагогики в работе с детьми и подростками / Ю. С. Шевченко, А. В. Крепица. – Балашов: Изд-во Балашовского пед. ин-та, 1998. – 53 с.