Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

РЕАЛІЗАЦІЯ ІДЕЙ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО ПРО ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ В УМОВАХ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО ТЕХНОГЕННО-ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА

ТРИФОНОВА Олена Михайлівна –

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізики та методики її викладання

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

ORCID ID: 0000-0002-6146-9844

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стрімкі тенденції розвитку інформаційно-комунікаційних технологій та хмарних сервісів у ХХІ столітті визначають необхідність перегляду організації освітнього процесу на всіх етапах його здійснення. Освіта має працювати на випередження і відповідати тенденціям розвитку суспільства в майбутньому. В Україні, розуміючи загальносвітові тенденції інформатизації суспільства, на законодавчому рівні приділяють увагу становленню та розвитку нового освітнього середовища, основними характеристиками якого мають стати: доступність, відкритість, мобільність, науковість. Восени 2018 року вся світова педагогічна спільнота буде відзначати 100-річчя з дня народження Василя Олександровича Сухомлинського – видатного педагога, новатора своєї справи, директора школи. У зв’язку з цим обрано проблематику даного дослідження: дослідити значення науково-педагогічної спадщини Василя Олександровича Сухомлинського для становлення та розвитку сучасного освітнього середовища в умовах техногенно-інформаційного суспільства ХХІ століття. У статті визначено, що педагогічні ідеї Василя Олександровича залишаються актуальними і в ХХІ столітті та знаходять свою реалізацію в шкільній практиці, але вже в умовах хмаро орієнтованого освітнього середовища.

Ключові слова: освітнє середовище, техногенно-інформаційне суспільство, педагогічні ідей В. О. Сухомлинського, доступність, відкритість, мобільність, науковість.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Ісаєва Марина Освітньо-виховне середовище в творчій спадщині В. Сухомлинського / М. Ісаєва. – Харків. – Режим доступу: http://clc.to/wK9AmQ. (Дата звернення: 17.07.18).

2. Калініченко Н. А. Вплив В. О. Сухомлинського на формування освітнього середовища (70-80-ті роки ХХ століття) / Н. А. Калініченко // Наукові записки. – Серія: Педагогічні науки. – 2013. – Вип. 123 (І). – С. 50–56.

3. Климович М. В. Ідея середовищного підходу в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського / М. В. Климович. – Режим доступу: http://clc.to/MwMJKQ. (– Дата звернення: 17.07.18).

4. Кремень В. Г. Василь Олександрович Сухомлинський і сучасна педагогічна наука / В. Г. Кремень // Педагогічний вісник. – 2013. – № 2-3. – С. 14–16.

5. Мельник І. М. Система цільового середовища за В. О. Сухомлинським [Електронний ресурс] / І. М. Мельник, М. П. Семенюк. – Режим доступу: www.nbuv.gov.ua/portal/socgum/vchu/N132/N132p096 -101.pdf. (– Дата звернення: 17.07.18).

6. Садовий М. І. Діяльнісний та системний підхід у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського // Наукові записки – Серія: Педагогічні науки. – 2013. – Вип. 123, Т. ІІ. – С. 304–308.

7. Садовий М. І. Методика формування уявлень про сучасну наукову картину світу в хмаро орієнтованому навчальному середовищі / М. І. Садовий, О. М. Трифонова, М. В. Хомутенко // Вісник Черкаського університету. Серія: педагогічні науки. – 2016. – С. 8–16.

8. Садовий М. І. Розкриття здобутків вітчизняних учених як основа формування історикокультурного освітнього середовища у навчанні фізики в загальноосвітніх навчальних закладах / М. І. Садовий, Л. П. Суховірська, О. М. Трифонова // Науковий часопис Нац. пед. ун-ту імені М. П. Драгоманова. – Серія № 5. – 2013. – Вип. 40. – С. 201–206.

9. Садовий М. І. Формування експериментально-орієнтованого навчального середовища вивчення фізики / Садовий М. І., Слюсаренко В. В., Трифонова О. М., Хомутенко М. В. // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – 2014. – II(16), Issue: 33. – Р. 79–84. – Режим доступу: http://seanewdim.com/uploads/3/2/1/3/3213611/ped_psy_ii1 6_issue_33.pdf. (– Дата звернення: 01.06.18).

10. Суховірська Л. П. Ресурсний підхід до методики навчання фізики в загальноосвітніх навчальних закладах дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02: захищена 05.10.17 / Суховірська Людмила Павлівна; Центральноукраїнський держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. – Кропивницький, 2017. – 382 с.

11. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: [в 5ти томах] / В. –О. Сухомлинський. – К.: Радянська школа, 1976. – Т. 1. – С. 59–637.

12. Сухомлинський В. О. Праця – основа всебічного розвитку людини / В. – О. Сухомлинський // Вибрані твори: в 5 т. / редкол.: О. Г. Дзеверін та ін. – К.: Радянська школа, 1976. – Т. 5. – 1977. – С. 145–159.

13. Сухомлинський В. О. Сто порад учителеві / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори: в 5 т. – К.: Радянська школа, 1976. – Т. 2. – С. 419–654.

14. Трифонова О. М. Сучасна концепція всебічно-розвиненої особистості й В. О. Сухомлинський / О. М. Трифонова // Наукові записки. – Серія: Педагогічні науки. – 2013. – Вип. 123, Т. ІІ. – С. 352–356.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись