МОДЕЛЬ СОЦІАЛІЗУЮЧОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ ШКОЛИ РАДОСТІ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО
КУЗЬМІЧ Тетяна Олександрівна –
кандидат педагогічних наук, завідувач навчально-методичної лабораторії управління навчальними закладами,
викладач кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти
КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті викладені психолого-педагогічні аспекти процесу соціалізації дітей та учнівської молоді, концептуальні підходи до моделювання соціалізуючого простору, що розраховані на практичне застосування в сучасних освітніх закладах. Розглядаються питання використання досвіду відомого педагога Василя Олександровича Сухомлинського у створенні моделей соціалізуючого освітнього простору.
Ключові слова: соціалізація особистості, процес життєдіяльності, педагогізація соціуму, моделювання соціалізуючого освітнього простору, досвід вітчизняної педагогіки.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Ігнатенко П. Р. Аксіологія виховання: від термінології до постановки проблем // П. Р. Ігнатенко // Педагогіка і психологія. – 1997. – № 1(14). – С. 118–123.
2. Ковалев А. Г. Психология личности / А. Г. Ковалев. – Москва: Просвещение, 1965. – 147 с.
3. Коваленко В. О. Деякі проблеми виховання учнівської молоді в спадщині Дж. Дьюї і А. Макаренка (порівняльний аналіз) // В. О. Коваленко // Матеріали міжнародної науково
практичної конференції. – Ніжин, 1998. – С. 234– 238.
4. Маленкова В. Воспитание: взаимодействие с семьей школьника // в. Маленкова // Домашнее задание, 2002. – № 1. – С. 10–15.
5. Столяренко О. Педагогічна підтримка в особистісно зорієнтованій парадигмі виховання // О. Столяренко // Рідна школа, 2004. – № 5. – С. 10– 13.
6. Сухомлинська О. В. Школа Сухомлинського як педагогічний проект // О. В. Сухомлинська // Освіта, 2013. – № 41. – С. 6–7.
7. Формуємо соціалізуючий простір: метод. реком. / укладачі: Т. О. Кузьміч, О. Д. Лозович. – Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». – 2014. – 52 с.