Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

КОНЦЕПЦІЯ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ КРІЗЬ ПРИЗМУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПОГЛЯДІВ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО

ПАНТЮК Тетяна Ігорівна –

доктор педагогічних наук, професор кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

ORCID iD: 0000-0003-0672-9663

e-mail: [email protected]

ПАНТЮК Микола Павлович –

доктор педагогічних наук, професор, проректор з наукової роботи Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

ORCID iD: 0000-0001-7336-6714

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті зроблена спроба з’ясувати сутність основних пріоритетів, які склали засадничу основу концепції дошкільної освіти В. Сухомлинського. До них віднесено: опертя дошкільної освіти на досконале аксіологічне підґрунтя; природовідповідність виховання; дитиноцентризм в дошкільному вихованні; особлива важливість і цінність дошкільного дитинства для всього людського життя; тісна взаємодія виховних інституцій у процесі дошкільного виховання; гармонія навчання, виховання й розвитку у процесі становлення дитини-дошкільника. Доведено незаперечну актуальність педагогічного доробку В. Сухомлинського для побудови сучасної нової української школи.

Ключові слова: В. Сухомлинський, дошкілля, дитина-дошкільник, пріоритет, дитиноцентризм, природовідповідність, аксіологія.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Кочубей Т. Д. Філософія дитинства: соціально-педагогічний аспект : навч. посіб. / Т. Д. Кочубей. – Умань: ФОП Жовтий О. О., 2014. – 185 с.

2. Палійчук В. Самоцінність дошкільного дитинства і питання підготовки дитини до школи / В. Палійчук, О. Павлушкіна // Підготовка дітей до школи. Наступність і перспективність: зб. / В. І. Войтенко, Л. А. Грицюк, М. І. Каратаєва. – Хмельницький, 2002. – 140 с.

3. Пантюк Т. Підготовка дітей до школи в Україні: суспільно-педагогічний контекст (друга пол. ХХ – поч ХХІ ст.): монографія / Тетяна Пантюк. – Дрогобич: РВВ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2016. – 504 с.


4. Скотний В. Г. Філософія освіти: екзистенція ірраціонального в раціональному / В. Г. Скотний. – Дрогобич: Вимір, 2004. – 348 с.

5. Сухомлинський В. Виховання любові до знань, до школи і вчителя // Радянська школа. – 1964. – С. 9–15.

6. Сухомлинський В. Вчити вчитися // Початкова школа. – 1969 р. – Серпень. – № 2. – С. 7–34.

7. Сухомлинський В. Дорослі в країні дитинства // Радянська освіта. – 1945. – № 99. – С. 78–90.

8. Сухомлинський В. Учитель і діти // Радянська Україна. – 1964 – 26 листопада. – С. 56– 87.

9. Сухомлинський В. Школа і сім’я // Ударна праця. – 1946 р. – 1 грудня. – С. 78–112.

10. Сухомлинський В. Як любити дітей // Радянська школа. – 1967. – №7. – C. 68–74.

11. Сухомлинський В. О. Мудра влада педагога // Радянська освіта. – 1967. – № 98. – С. 89– 98.

12. Сухомлинський В. Серце віддаю дітям. Науково-популярне видання / В. Сухомлинський. – В-во «Акта», 2012. – 537 с.

13. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям. Вибрані твори : в 5 т. / В. Сухомлинський. – К.: Радянська школа, 1977. – Т. 3: Серце віддаю дітям. Народження громадянина. Листи до сина. – 670 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись