Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ В ПОЗАУРОЧНІЙ РОБОТІ З ФІЗИКИ

ГАЙДА Василь Ярославович –

методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів

Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти

ORCID ID 0000-0003-3077-2311

e-mail: [email protected]

Анотація

    Формування дослідницької компетентності процес тривалий, який передбачає систематичну і цілеспрямовану співпрацю учителя та учнів, при якій для дослідника створюються сприятливі умови для навчання та розвитку практичних вмінь і навичок. Серед багатьох видів навчальної діяльності практичного спрямування, що рекомендується методикою навчання фізики та діючою навчальною програмою, у статті звертається увага на особливості та умови проведення «Фестивалю фізичного експерименту», як одного з напрямків розвитку практичних вмінь та творчих здібностей учнів. Запровадження такої форми роботи сприяє формуванню інтересу учнів до вивчення фізики і залучення школярів до активного дослідження фізичних процесів та явищ, а для вчителя відкриваються сприятливі умови для реалізації творчих задумів, прояву професійних умінь та росту фахової компетентності в цілому.

Ключові слова: дослідницька компетентність, розвиток особистості, фестиваль фізичного експерименту, освітній процес, методика навчання фізики.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бузько В.Л. Наступність у формуванні пізнавального інтересу до фізики учнів початкової та основної школи: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Бузько В.Л.; КДПУ ім. В. Винниченка. – Кіровоград, 2014. – 24 с.

2. Вергун І.В. Формування дослідницької компетентності під час навчання фізики з використанням ІКТ / І.В. Вергун, Р.В. Вергун, О.М Трифонова // Наукові записки. – Серія: Проблеми методики фізикоматематичної і технологічної освіти / За заг. ред. М.І. Садового. – 2016 – Вип. 10, Ч. 2. – С. 35-39. – (КДПУ ім. В.Винниченка).

3. Галатюк Ю.М. Організація дослідницької роботи учнів під час вивчення фізики в старших класах середньої школи: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Галатюк Ю.М.; Український державний педагогічний університет ім. М.П.Драгоманова. – К., 1997. – 24 с.

4. Гончаренко С.У. Методика навчання фізики в середній школі. Механіка: [посібн. для вчит.] / Гончаренко С.У. – К.: Рад. школа, 1984. – 207 с.

5. Концепція нової української школи. – Режим доступу https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/no va-ukrainska-shkola-compressed.pdf. – (Дата звернення: 04.05.2018).

6. Ліскович О.В. Формування предметної і ключових компетентностей учнів основної школи у процесі вивчення електромагнітних явищ: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Ліскович О.В; КДПУ ім. В. Винниченка. – Кіровоград, 2014. – 24 с.

7. Навчальна програма для 7-9 класів, фізика, 2017 р. – Режим доступу https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalnaserednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9klas. – (Дата звернення: 04.05.2018).

8. Положення про фестиваль фізичного експерименту. – Режим доступу https://drive.google.com/file/d/0BwfbHhv_aCrrNTJHN0w5a UVFYTA/view?usp=sharing – (Дата звернення: 04.05.2018).

9. Садовий М.І. Вибрані питання загальної методики навчання фізики: [навч. посібн. для студ. ф.-м. фак. вищ. пед. навч. закл.] / Садовий М.І., Вовкотруб В.П., Трифонова О.М. – Кіровоград: ПП «ЦОП «Авангард», 2013. – 252 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись