ПЕДАГОГІЧНИЙ КОМПОНЕНТ У ЗМІСТІ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ
ВНУКОВА Ольга Миколаївна –
кандидат педагогічних наук, доцент, кафедри професійної освіти в сфері технологій та дизайну
Київського національного університету технологій та дизайну
e-mail: [email protected]
Анотація
Стаття присвячена розгляду змісту підготовки бакалаврів професійної освіти на сучасному етапі, зокрема, його педагогічного компоненту. Розглянуто особливості педагогічної компетентності, яка виражається у програмних результатах навчання. Виділено три рівня педагогічної компетентності (теоретичний, методичний, практичний) та їх показники. Обґрунтовано перелік психолого-педагогічних дисциплін, які можуть бути включені в навчальний план підготовки майбутніх педагогів професійного навчання. Виділені основні фактори (професійна спрямованість, ціннісні орієнтири майбутніх педагогів; професійна компетентність викладачів; зміст теоретичної та практичної підготовки; технології професійного навчання, матеріально-технічна база навчального закладу) та організаційнопедагогічні умови формування педагогічної компетентності на першому рівні вищої освіти для студентів спеціальності «Професійна освіта (за спеціалізаціями).
Ключові слова: компетентнісний підхід, педагогічна компетентність, зміст підготовки, психолого-педагогічні дисципліни, бакалавр професійної освіти.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Внукова О.М. Роль практичної підготовки у формуванні педагогічних компетентностей студентів першого рівня вищої освіти спеціальності «Професійна освіта» (за спеціалізаціями) / О.М. Внукова // Наукові записки. – Серія: Проблеми методики фізикоматематичної і технологічної освіти. – Кропивницький, 2017. – Вип. 11, Ч. 4. – С. 130-133.
2. Демешко А.Г. Формирование педагогической компетентности бакалавра технологического образования / А.Г. Демешко // Вестник Псковского государственного университета. – Серия: Социально-гуманитарные науки. – 2012. – № 1. – С. 123-125.
3. Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 р. № 2145-VIII [Електронний ресурс] / Сайт законодавства Верховної Ради України. – 2017. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
4. Професійна освіта : словник : навч. посіб. для учнів і пед. працівників проф.-техн.навч. закл. / [уклад.: С.У. Гончаренко, І.А. Зязюн та ін. ; за ред. Н.Г. Ничкало]. – К. : Вища школа, 2000. – 381 с.
5. Стрельников В. Компоненти професійної компетентності викладача вищої школи / В. Стрельников // Гуманітарний вісник. – 2013. – № 28. – С. 278–285.