ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ОСНОВ ДИЗАЙНУ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ
БОГОМАЗ-НАЗАРОВА Сніжана Миколаївна –
кандидат педагогічних наук, старший викладач
кафедри теорії та методики технологічної освіти, охорони праці і безпеки життєдіяльності Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка
ORCID ID 0000-0002-6138-746X
email: [email protected]
Анотація
Стаття присвячена основним положенням визначення змісту освітньої підготовки майбутніх учителів технологій до викладання основ дизайну в загальноосвітніх навчальних закладах. Визначено в якості основних психолого-педагогічних умов найбільш успішного формування естетичної культури майбутніх учителів технології необхідність залучення студентів в спеціально організовану навчальну дизайн-діяльність і сприяння самореалізації студентів в цій діяльності; застосування методів розвитку у студентів, стійкої мотивації до навчання, підвищення їх творчої і трудової активності; орієнтації студентів на застосування отриманих знань у практичній діяльності. Обґрунтовано, що естетична культура майбутнього вчителя технології, перш за все є результатом розвитку його естетичних якостей, тому показниками сформованості того чи іншого критерію естетичної культури буде розвиток здатності до певного виду естетичної діяльності. Разом з тим, розвиток естетичних якостей майбутніх вчителів технології повинно мати педагогічну спрямованість і має розглядатися відповідно до завдань естетичного виховання і розвитку учнів.
Ключові слова: дизайн, учитель технологій, естетична культура, дизайн-проект.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Даниленко В. Я. Основы дизайна : [учебное пособие] / Виктор Яковлевич Даниленко. – Харьков : ХДАДМ, 2003. – 18 с.
2. Прусак В.Ф. Дизайнерська освіта в технічному вузі / В.Ф. Прусак // Науковий вісник. – Львів: Престижінформ, 1999. – Вип. 9.5: Проблеми дизайнерської освіти на рубежі 21ст.: наука, освіта, технології. – С. 31–34.
3. Тименко В. П. Становлення академічної дизайносвіти / Володимир Петрович Петренко // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка : науковий журнал. – Вип. 31 – Житомир, 2007. – 284 с.
4. Фурса О.О. Перспективи використання технічних дисциплін у дизайнерській освіті / О. О. Фурса, Л. О. Гріффен // Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент. – 2008. – Вип. 3. – С. 199–217.