Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ: ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ

АБРАМОВА Оксана Віталіївна

кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності
Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]

ВДОВЕНКО Вікторія Віталіївна

кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри методик дошкільної та початкової освіти
Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]

Анотація

   В статті здійснено історико-науковий аналіз трансформації педагогічних ідей щодо проблеми оцінювання навчальних досягнень учнів другої половини ХІХ – початку ХХ ст. Однією з найвизначніших подій першого пошуку розв’язання проблем, пов’язаних із оцінкою, були педагогічні слухання у Петербурзькому педагогічному товаристві 1873 р. Думки освітян розділилися: деякі вважали, що шкільна оцінка – це пережиток минулого і вона повинна піти в небуття, інші закликали модернізувати оцінювання навчальних досягнень учнів відповідно до вимог часу. На початку ХХ ст. прогресивна громадськість почала замислюватися над підвалинами, принциповими засадами школи й освіти. У статті проаналізовано тодішні інновації в оцінюванні навчальних досягнень учнів, які впроваджувалися в комерційних училищах на території України.

Ключові слова: реформування освіти, оцінювання навчальних досягнень учнів, комерційна освіта, інновації в освіті.

Повний текст:

       Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Державний архів міста Києва, ф. 203, оп. 1, спр. 81. Протоколи засідань педагогічної комісії.
2. Гур’янова О. В. Історія і сьогодення шкільної оцінки / О. В. Гур’янова // Педагогіка толерантності. – 2007. – № 2. – С. 67–93.
3. Гур’янова О. В. Організація навчально- виховного процесу в комерційних училищах України (1894–1920 рр.): дис. … канд. пед. наук: 13.00.01 / Гур’янова Оксана Віталіївна; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. Володимира Винниченка. – Кіровоград, 2007. – 255 с.
4. Остапчук С. Оцінювання навчальних досягнень учнів у вітчизняній освіті (80-ті роки ХІХ – початок 40-х років ХХ століття): дис. … канд. пед. наук: 13.00.01 / Остапчук Світлана Сергіївна; Національна академія педагогічних наук України. Інститут педагогіки. – Київ, 2017. – 244 с.
5. Постолатій В. Творець нової школи в Єлисаветграді / Віталій Постолатій, Оксана Гур’янова // Освітянське слово. – 2005. – листопад.
6. Русова С. Нова школа / Софія Русова // Вибрані педагогічні твори. – К.: Освіта. – 1996. – 346 с.
7. Селенкин В. А. Уроки с отметками и уроки без отметок / В. А. Селенкин //Вестник воспитания. – 1901. – № 3. – С. 160–164.
8. Стенографические записки С-Петербургского педагогического общества за 1873 год. – Семья и школа – 1874 год. – Книга 2. – С. 1–88.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись