ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ КОЛЕКТИВНО-ГРУПОВИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
МИХАСЬКОВА Марина Анатоліївна –
кандидат педагогічних наук, доцент,
завідувач кафедри теорії та методики музичного мистецтва
Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії
e-mail:[email protected]
Анотація
У статті розглянуто реалізацію інтерактивних методів навчання в професійній підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва. Особливу увагу приділено групі колективно-групових методів навчання, де передбачено роботу в змішаних групах (велике коло, обговорення проблеми, мікрофон, незакінчені речення, мозковий штурм, мозаїка, аналіз ситуацій, вирішення проблем) та інших. Запропоновано декілька прикладів їхнього застосування в процесі викладання предметів «Історія зарубіжної музики», «Історія української музики», «Музична педагогіка». Передбачено, що методи можна застосовувати в процесі підготовки фахівців зі спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво). Визначено, що колективно-групові методи допомагають студентам зануритися в конкретні практичні проблеми (ситуації), знайти можливі варіанти та шляхи їхнього вирішення. Вони дозволяють студентам забезпечити професійну спрямованість освіти, у практичному викладанні більше враховувати специфіку обраної спеціальності, формувати відповідні навички на практиці. Метою застосування цих методів є розширення, поглиблення й деталізація наукових знань, отриманих студентами на лекціях та в процесі самостійної роботи, прищеплення умінь і навичок, розвиток наукового мислення та усного мовлення студентів.
Ключові слова: інтерактивне навчання, колективно-групові методи навчання, музично-педагогічна діяльність, професійна підготовка вчителя музичного мистецтва.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Інтерактивні методи навчання: теорія і практика впровадження [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://shkola.ostriv.in.ua/publication/code103F1AF92B958
2. Мозковий штурм [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ukrloves.ru/moda-ta-stil/5942mozkovij-shturm.html
3. Пометун О., Пироженко Л. Інтерактивні технології навчання: теорія і практика / О. Пометун, Л. Пироженко. – К.: А.П.Н., 2002. – 136 с.
4. Ростовський О. Я. Музична педагогіка: навчальні програми, методичні рекомендації та матеріали. – Ніжин: Вид-во НДУ ім. М.Гоголя, 2001. – 112 с.