Міжнародна програма «Травмоінформована допомога через арт-комунікаційну взаємодію»
Заключним акордом роботи кафедри мистецької освіти у поточному навчальному році за Міжнародною програмою «Травмоінформована допомога через арт-комунікаційну взаємодію», стала участь професора Алли Растригіної у Літній школі KSE з практик травмоінформованого мистецтва у межах проєкту «Art Therapy Force». Захід було розроблено й організовано у партнерстві з Київською школою економіки, ГО ART DOT, Opera Circus та Королівського коледжу Лондона (факультет військових досліджень).
Для досягнення мети щодо поглиблення розуміння ролі освіти, мистецтва та креативних секторів у реагуванні на травму через критичне переосмислення практики, ґрунтованої на травмі задля підвищення зосередженості та ефективності поточної роботи з травмою, робота школи була організована у форматі інтерактивного воркшопу. Програма роботи літньої школи включала в себе цикл лекцій, семінарські дискусії, практичні майстер-класи, екскурсії та доповіді. Високий рівень реалізації завдань воркшопу став можливим завдяки співпраці та підтримці наших зарубіжних партнерів: професора Единбургського університету, Найджела Осборна; лідерки травмоінформованого підходу у Великій Британії, професорки Анжели Кеннеді; доктора кафедри військових досліджень Лондонського Королівського коледжу, Генрі Редвуда; керівника програми Всесвітньої організації охорони здоров'я "Мистецтво і здоров'я", Крістофера Бейлі; оперного співака, тренера і консультанта проєкту «Музика без меж», Даррена Абрахамса та Британської ради.А також провідних вітчизняних професіоналів й експертів: доктора філософських наук, професора кафедри української філософії і культури КНУ ім. Т. Шевченка, Наталії Кривди; кандидата історичних наук, декана факультету соціально-гуманітарних наук Київської школи економіки, Антона Лягуші; культурної менеджерки, організаторки проєкту «Art Therapy Force» Вероніки Склярової; арт-терапевтки, тренерки з психологічної стійкості Валерії Польської; фахівця з оцінювання впливу травмоінформованих підходів, Сергія Данилова та ін.
Плідна робота учасників літньої школи дозволила представити кожному з них результати набутого протягом поточного навчального року досвіду та окреслити наступні кроки щодо подальшої розробки та впровадження у вітчизняний мистецький простір концепції травмоінформованої допомоги через мистецтво задля відновлення та підтримки ментального здоров’я українців.
Статтю підготувала проф. А. Растригіна