Звіт про результати педагогічної практики студентів ІІ курсу факультету педагогіки та психології спеціальності 6.010105 Корекційна освіта. Корекційна психопедагогіка (олігофренопедагогіка) і логопедія в період з 23 березня по 08 квітня 2017 року
Навчальна практика у спеціальних дошкільних навчальних закладах на ІІ курсі організовується з відривом від навчання і проходить у ІV семестрі. Тривалість практики – 2 неділі (3 кредити) з 23 березня по 08 квітня 2017 року.
Педагогічна практика на курсі є важливою і необхідною складовою підготовки майбутнього вихователя дефектолога, вихователя логопеда і дозволяє розв’язати одне з головних її завдань – формування у студентів уміння трансформувати набуті знання, вміння і навички при роботі у дошкільних навчальних закладах.
Практика студентів проводиться з відривом від навчання на базах двох дошкільних навчальних закладів (ясла-садок) комбінованих типів: № 47 «Горобинка» і № 71 «Катеринка», де працюють досвідчені вихователі, вихователі-методисти, вчителі-дефектологи та вчителі-логопеди й створені всі необхідні умови як для практичної реалізації психолого-педагогічних, фахових та методичних знань, набутих у процесі вивчення відповідних дисциплін у педагогічному університеті, так і для реалізації індивідуальних здібностей та розкриття творчого потенціалу кожного зі студентів; задоволенні їх потреби та бажання у самоствердженні та самовдосконаленні.
До початку педагогічної практики була проведена настановча конференція, де студенти ознайомились з метою практики, отримали завдання з різних напрямків роботи та рекомендації, щодо їх виконання.
Студенти 22 групи були розподілені на дві підгрупи, кожна з яких проходила навчальну практику впродовж тижня в одному із дошкільних навчальних закладів, другий тиждень – в іншому закладі.
Проходження практики розпочалося зі знайомства з дошкільним навчальним закладом, його керівництвом, вихователями-методистами, вчителями-дефектологами, вчителями-логопедами, дітьми відповідних груп. Студенти ознайомилися із базою практики й особливостями організації навчально-виховної роботи у дошкільному навчальному закладі. Були проведені бесіди із завідувачем дошкільного навчального закладу, вихователем-методистом, вчителем-дефектологом, логопедом та вихователями груп з метою вивчення особливостей роботи із дітьми з інтелектуальною недостатністю та вивченням педагогічного досвіду вихователів, вчителів-дефектологів та логопедів даних дошкільних навчальних закладів й формування власних умінь і навичок. В перший день практики студенти ознайомилися з планами роботи вчителя-дефектолога, вчителя-логопеда і вихователя групи; проаналізували особові справи дітей, результати їх психолого-педагогічного обстеження. Кожен студент був закріплений за певною дитиною для подальшої індивідуальної роботи та написання психолого-педагогічної характеристики на неї, склав графіки відвідування занять. Впродовж практики студенти відвідували і аналізували групові та індивідуальні заняття вчителя-дефектолога, вчителя-логопеда і вихователя групи; допомагали вчителю-дефектологу, вчителю-логопеду та вихователю з виготовлення наочного матеріалу до занять; приймали участь у різних видах виховної, корекційно-виховної роботи та режимних моментах, оформлювали щоденники практики. Були відвідані і проаналізовані заняття зі зображувальної діяльності та фізичної культури, з логоритміки, з математики, з основ української мови та логіко-математичного розвитку, із загального розвитку дітей, з мовленнєвого розвитку, з розвитку дрібної моторики. Щоденно студенти знайомилися з особливостями роботи вихователя, вчителя-дефектолога та вчителя-логопеда, на практиці визначали основні форми, засоби та методи їх роботи.
Аналіз результатів педагогічної практики свідчить про те, що всі студенти в повному обсязі виконали завдання педагогічної практики, виявили достатньо високий рівень психолого-педагогічних, фахових та методичних знань, досить відповідально поставилися до виконання завдань педагогічної практики, вчасно оформили та здали документацію.
Результати практики представлені також у вигляді фото звіту.