Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Море кличе, архітектура заворожує!

Море кличе, архітектура заворожує!

Ось і промайнуло літо, однак залишились яскраві і світлі враження, які отримали студенти 3 курсу (МО17Б) кафедри образотворчого мистецтва та дизайну під час проходження навчальної художньо-творчої практики «Пленер». Разом зі своїм куратором і викладачем Малежик Юлією Миколаївною відвідали м. Одесу. Про привітне й колоритне місто лише ледачий не писав, не говорив, не захоплювався…

Творча діяльність у місті, за містом, на березі моря дала змогу повною мірою насолодитися роботою і враженнями від нашої літньої практики, а яскраві світлини, на яких відображено наш маршрут – свідчення про захоплюючі місця, в яких довелося побувати.

«Пленерна практика 2019 року в Одесі стала яскравим літнім спогадом для життя всієї нашої групи. З моменту відправлення потягу кожен з нас був в передчутті прибуття до цього чудового архітектурного міста.

На мою думку, саме це місто є ідеальним для проведення практики, тому що перед нами було розмаїття гарних пейзажів, станів моря, пам'яток архітектури та безліч туристів, які охоче ставали для нас живою натурою. Окрім творчого процесу, для нас було організовано безліч культурних вечорів. Зокрема: похід до Одеського театру опери та балету, відвідування галереї мистецтв і філармонії. Також було чимало вечірніх прогулянок видатними місцями Одеси. І, звичайно, спільне проживання всієї нашої творчої групи було дуже злагодженим, веселим і наповнене теплом» (Ірина Грім).

«За час пленерної практики в Одесі нам вдалось побувати в найрізноманітніших куточках цього міста, відвідати декілька виставок і навіть побувати на балеті. Попри те, нам пощастило потрапити в той період, коли сама погода дає можливість спостерігати як змінюється забарвлення світла й тіні як у межах міста, так і біля води.

Архітектура міста гармонійно співіснує з рослинністю, здається ніби самі дерева вирішують де їм рости, і мешканці начебто зживаються з новими сусідами, будь то дерево на подвір’ї чи кущик на карнизі будинку…" (Влада Олійник).

Особливістю пленерного живопису був результат роботи на відкритому повітрі (а не в майстерні), на основі вивчення натури з метою більш повного відтворення її реального вигляду. Архітектура міста колоритна, різнобарвна, різностилістична, вражаюча й велична.

Під час навчання відбулося також відвідування музеїв, історичних місць, галерей, які надихають, навчають, підсилюють враження від побачених місць. Разом із викладачем ми завітали до Одеського національного театру опери і балету, де переглянули чудову постановку сучасного балету А. Хачатуряна «Маскарад». Яскрава, мелодійна, динамічна музика, разом із професійними декораціями та костюмами акторів, вразили своєю довершеністю і синтезом мистецтв, розкрили образність характерів і почуттів за допомогою танцю, музики, художнього оформлення сцени.

Організована екскурсія в Одеську обласну філармонію була не менш захоплюючою, нам довелося побачити ще один архітектурний стиль будівлі та інтер’єру, порівнюючи із Оперним театром перед нами постала інша, не менш велична споруда, що нагадувала старовинні замки епохи Середньовіччя у стилі венеціанської готики. Тут ми побачили і фрески, і художні вітражі, й архітектурні елементи, які мали змогу відобразити в своїх роботах.

Художня практика в умовах природи – це оснований складник освітнього процесу з рисунку і живопису. На відміну від роботи в навчальній аудиторії, пленерний живопис на свіжому повітрі дозволяє відчути природні тони і фарби природи при природному сонячному освітленні, побачити на власні очі витвори мистецтва й стилі архітектури різних куточків України, познайомитися з цікавими людьми й просто поспілкуватися із однодумцями.

Безумовно, пленерна практика дозволяє систематизувати й узагальнювати знання і навички, отримані на заняттях в аудиторії. Величезна кількість пейзажних видів, зміна станів доби, мінливі погодні умови стимулюють художню, творчу активність студентів, розвивають індивідуальні якості мислення необхідні художнику.

Студенти групи МО17Б, 3 курс,
кафедри образотворчого мистецтва
та дизайну мистецького факультету;
к.п.н., старший викладач кафедри
образотворчого мистецтва та дизайну
Ю.М. Малежик

Інформацію надано мистецьким факультетом
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись