Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ІДЕЇ СУБ’ЄКТНОСТІ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА В НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ У ПЕДАГОГІЧНОМУ ДОСВІДІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

КОДЛЮК Ярослава Петрівна –

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

ORCID iD: 0000-0003-0851-3436

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті репрезентовано ідеї В. О. Сухомлинського щодо суб’єктності молодшого школяра в навчальній діяльності, зокрема закцентовано увагу на таких аспектах наукового пошуку: формування уміння вчитися (розкрито підходи відомого педагога до трактування сутності цього вміння, його структурних компонентів, шляхів формування); позитивних мотивів навчання (серед найголовніших чинників Василь Олександрович виокремлює майстерність педагога організувати розумову діяльність школярів, яка забезпечить оволодіння умінням вчитися у взаємозв’язку із бажанням навчатися); рефлексивних умінь як здатності проаналізувати власний процес учіння (йдеться насамперед про самоконтроль та самооцінку навчальної діяльності школярів).

Ключові слова: суб’єктність у навчальній діяльності, молодші школярі, уміння вчитися, бажання вчитися, рефлексія навчальної діяльності, робота з підручником, уміння читати.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Кодлюк Я. Суб’єктність молодшого школяра в навчальній діяльності / Я. Кодлюк // Початкова школа. – 2013. – № 1. – С. 6–9.

2. Сухомлинська О. У пошуках справжнього / О. Сухомлинська // Сухомлинський В. Серце віддаю дітям. – К.: вид-во «Акта», 2012. – 538 с.


3. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: у 5-ти т. / В. О. Сухомлинський. – Т. 5. – К.: Радянська школа, 1977. – 639 с.

4. Сухомлинський В. О. Виховувати людину майбутнього / В. О. Сухомлинський // Радянська освіта. – 1959. – 5 грудня.

5. Сухомлинський В. О. Інтерес до учіння / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори : у 5-ти т. – Т. 5. – К.: Радянська школа, 1977. – С. 7–16.

6. Сухомлинський В. О. Методика виховання колективу / О. В. Сухомлинський // Вибрані твори: у 5-ти т. – Т. 1.– К. : Радянська школа, 1976. – С. 403– 637.

7. Сухомлинський В. О. Розмова з молодим директором / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори: у 5-ти т. – Т. 4. – К.: Радянська школа, 1977. – С. 393–626.

8. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори : у 5-ти т. – Т. 3. – К.: Радянська школа, 1977. – С. 7–582.

9. Сухомлинський В. О. Сто порад учителеві / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори: у 5-ти т. – Т. 2. – К.: Радянська школа, 1976. – С. 419–654.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись