• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ ДУХОВНО-ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДЛІТКІВ НА УРОКАХ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

БОЖОК Тетяна Володимирівна

викладач кафедри музичного мистецтва і хореографії

Південноукраїнського національного педагогічного

університету ім. К. Д. Ушинського

e-mail: [email protected]

Анотація

    Мета визначити та обґрунтувати нові тенденції та чинники формування духовно-творчого потенціалу підлітків на уроках музичного мистецтва, як необхідність у відповідь на сучасні запити якісної української мистецької освіти. У статті доведено значущість знаходження відповідного особистого творчого засобу вираження підлітків, як головної умови вивільнення свого духовно-творчого потенціалу, своїх здібностей задля досягнення успіху у житті.

    Ключові слова: нові тенденції та чинники, духовно-творчий потенціал, учні-підлітки, творчий засіб вираження, здібності, уроки музичного мистецтва, учитель.

Повний текст:

          Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Барб-Ґалль Ф. Як розмовляти з дітьми про мистецтво / переклала з франц. С. Рябчук – Львів: Видавництво Старого Лева / Ф. Барб-Ґалль – 2016. – 176 с.

2. Закон України «Про освіту». 2017 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

3. Екзюпері А. «Маленький принц» Подарункове видання знаменитої казки для дітей і дорослих. Малюнки автора. Перекладач: Нора Галь. /А. Екзюпері – 2010. – 104 с.

4. Кэмерон Д. Путь художника ваша творческая мастерская Перевод Д.Сиромахи Cameron J. The Artistʼs Way: A Spiritual Path to Higher CreativityМ.: Гаятри / Кэмерон Д. – 2005. – 272 с.

5. Концептуальні засади реформування середньої школи «Нова українська школа». 2017 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mon.gov.ua/konczepcziya.pdf

6. Концепція художньо-естетичного виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах. 2004 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.yurinfo.org.ua/index.php?lang_id=1&men u_id=1182&article_id=165701#

7. Робінсон К. і Лу Ароніка. Школа майбутнього. Революція у вашій школі, що назавжди змінить освіту/ Переклала англ. Г. Лелів. – Львів: Літопис /К. Робінсон – 2016. – 258 с.

8. Робінсон К. Освіта проти таланту. Сила творчості / Переклала з англ. Г. Лелів. – Львів: Літопис / К. Робінсон – 2017. – 256 с.

9. Масол Л. Концептуальні засади формування змісту загальної мистецької освіти в контексті державних стандартів / Л. Масол [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://library.udpu.org.ua/library_files/psuh_ pedagog_probl_silsk_shkolu/1/visnuk_3.pdf

10. Музично-педагогічні системи та концепції ХХ століття: підручник / [Ніколаї Г., Черкасов В. та ін]; за заг. ред. канд. наук, проф. Тайнель Е. Вид.2-ге. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка – Харків, 2018. – 433 с.

11. Рудницька О. Педагогіка: загальна і мистецька: навчальний посібник. – Тернопіль:Навчальна книга – Богдан / О. Рудницька – 2005. – 360 с.

РЕПРЕЗЕНТАТИВНИЙ АНАЛІЗ СТАНОВЛЕННЯ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

КОМИШАН Юлія Вадимівна

асистент кафедри музики Полтавського національного

педагогічного університету імені В. Г. Короленка,

е-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглянуто особливості формування системи мистецької освіти в початковій школі в Україні від початку ХХ ст. і до сьогодні. Наголошено, що вона тривалий час продовжувала обмежуватися традиційними предметами художньо-естетичного циклу і була ідеологічно залежною. Але весь цей час лунали ідеї про необхідність інтеграції мистецьких знань, які лягли в основу державних освітніх стандартів у галузі «Мистецтво».

    Ключові слова: мистецька освіта, розвиток, початкова школа, інтеграція мистецьких знань, змістові лінії мистецької освіти.

Повний текст:

          Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Волков С. М. Мистецька освіта в культурі України 90-х років XX століття / С. М. Волков. – К. : Ера, 2014. – 208 с.

2. Комаровська О. А. Мистецька освіта: глибина й багатогранність / О. А. Комаровська // Мистецтво та освіта. – 2016. – № 1. – С. 6–9.

3. Масол Л. М. Завдання поліхудожнього виховання учнів / Л. М. Масол // Мистецтво тa освіта. – 2013. – №2. – С. 4–7.

4. Мистецтво. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 1-4 клас [електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/navchalniprogramy.html.

5. Ніколаї Г. Ю. Методологічні пошуки у сфері мистецької освіти / Г. Ю. Ніколаї // Актуальні питання мистецької освіти та виховання: зб. наук. праць. – Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014. – Вип. 1. – С. 3–17.

6. Отич О. М. Педагогіка мистецтва: сутність та місце в системі наук про освіту / О. М. Отич // Мистецтво та освіта. – 2014. – № 2. – С. 13–17.

7. Падалка Г. Теорія і методика мистецької
освіти: інноваційна проблематика / Г. Падалка // Мистецтво тa освіта. – 2015. – №1. – С. 9–12.

8. Рудницька О. П. Педагогіка: загальна та мистецька / О. П. Рудницька. –Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2014. – 360 с.

9. Сідлецька Т. І. Становлення і розвиток мистецької освіти в Україні // Знання. Освіта. Освіченість: Зб. матеріалів I Міжнародної наук.практ. конференції. – Вінниця: ВНТУ, 2012. – С. 46–52.

ІСТОРИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ВИКОНАВСЬКИХ ПРИЙОМІВ ТА ВМІНЬ ДЖАЗОВИХ ГІТАРИСТІВ США, ЄВРОПИ ТА УКРАЇНИ

БЛАЖЕВИЧ Василь Олегович

аспірант кафедри теорії та методики

музичного мистецтва Інституту мистецтв

Київського університету імені Бориса Грінченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    Данна стаття висвітлює основні питання процесу формування виконавських прийомів та умінь гітаристів у джазовій музиці, хронологічно спираючись на ключові відкриття та новації гітаристів. Автором було здійснено спробу чітко окреслити становлення, розвиток та використання конкретних умінь, технік та прийомів гри, а також їх причино-наслідковим звʼязкам на тлі історіографічного формування джазу. Окремо приділяється увага історії та перспективі розвитку гітарного джазу в Україні.

    Ключові слова: шестиструнна гітара, електрогітара, виконавські вміння, виконавські прийоми, техніка гри, школа гри, історичний період, джаз, блюз, рок.

Повний текст:

        Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Кізлова О. Музика для вузького кола обмежених людей / О. Кізлова − Музика. – 2011. – № 3. – С. 60–64.

2. Манилов В. Гитара от блюза до джаз-рока / В. Манилов – К: Музична Україна, 1986. – 96 с.

3. Evans, Tom (1977) Guitars: Music, History, Construction and Players from the Renaissance to Rock. Paddington Press. – 344 р.

4. Wes Montgomery Biography / Musicianguide.com.http://jazzinkiev.com/

5. https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_guitar#Pl aying_techniques

РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ ОРГАНІЗАЦІЇ МУЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ШКОЛАХ ФІНЛЯНДІЇ

ВАГІНА Оксана Миколаївна

аспірант кафедри педагогіки

та освітнього менеджменту

Центральноукраїнського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглянуто та схарактеризовано передумови становлення сучасної системи музичного мистецтва освіти Фінляндії. Вказано на важливість та результативність законів розвитку загальної мистецької освіти і музичної зокрема, які мали місце протягом останніх 40 років у даній країні і дали можливість виховувати творчу особистість, спроможну розкрити свої здібності та реалізувати їх.

    Ключові слова: базове мистецтво, фінська освіта, музична освіта.

Повний текст:

          Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Базелюк Н. В. Особливості запровадження освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» у вищій освіті Фінляндії / Н. В. Базелюк // Наука і освіта. – 2012. – № 7. – С. 13–16.

2. Гринюк С. П. Професійна підготовка майбутніх вчителів іноземних мов в університетах Фінляндії: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Гринюк Світлана Петрівна; Нац. авіац. ун-т. – К., 2013. – 220 с.

3. Закон про музичні школи, що отримують державні субсидії (402/1987).

4. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1987/19870402

5. Карпенко О. В. Децентралізація надання освітніх послуг школами Фінляндії / О. В. Карпенко, Є. Ф. Демида // Педагогіка і психологія. – 2014. – № 2. – С. 91–98.

6. Котун К. В. Використання педагогічного портфоліо у процесі підготовки майбутнього вчителя початкової школи у Фінляндії / К. В. Котун // Порівнял. проф. педагогіка. – 2013. – Вип. 1. – С. 246–255.

7. Lankinen T. Case Study / Finland / Timo Lankinen // Building Blocks for Education: Whole SystemReform Toronto, September 2010. – 34 p. – URL : http://www.edu.gov.on.ca/bb4e/finland_casestudy201 0.pdf

8. Suzuki Music. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://suzukimusic.ru/methodsuzuki/about-method.html

ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ПОТЕНЦИАЛ МУЗЫКИ В ФОРМИРОВАНИИ ХУДОЖЕСТВЕННОЭСТЕТИЧЕСКОГО МИРОВОСПРИЯТИЯ ЛИЧНОСТИ УЧИТЕЛЯ

ВАН Лу

преподаватель Шеньянской консерватории

(Китай)

е-mail: [email protected]

Анотація

    У статті актуалізовано проблему формування художнього світогляду майбутнього вчителя музики, основним регулятивним результатом якого є сформованість художньо-естетичного світосприйняття. Показано, що стиль мистецтва зумовлений домінуючим типом світосприйняття в певну епоху та є відповідним до культурних традицій. У той же час, відповідні художньо-виразові засоби набувають потенціалу формувати й відповідний тип світосприйняття. Розкривається сутність поняття педагогічного потенціалу музичного мистецтва. На прикладі романтичного стилю та стилю імпресіонізму показано, як кожний з них впливає на особливості художньо-естетичного світосприйняття.

    Ключові слова: світогляд, художньо-естетичний світогляд, художньо-естетичне світосприйняття.

Повний текст:

         Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ИСТОЧНИКОВ

1. Бай Бінь. Формування звуко-тембральних уявлень майбутніх учителів музики в процесі фортепіанного навчання: дис. …канд. пед. наук: 13.00.02 – теорія і методика музичного навчання / Бай Бінь. Киів, 2014. – 241 с.

2. Васильковська К. М. Формування художнього світогляду майбутнього вчителя музики в процесі вивчення музично-історичних дисциплін: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02 / Васильковська К. М.; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2006. – 19 с.

3. Каган М. Начала эстетики / Моисей Самойлович Каган. М.: «Искусство», 1964. – 218 с.

4. Капічіна О. О. Музичний естезис у контексті концепції діалогу культур. Автореф. дис...на здоб наук. ступеня канд. філософ. наук спец. 09.00.08 / О. О. Капічіна. Східноукр. нац. унт ім. В. Даля. – Луганськ, 2003. – 16 с.

5. Холопова В. Н. Теория музыкального содержания, музыкальной герменевтики, музыкальной семантики: сходства и различия [Электронный ресурс] / В. Н. Холопова // Журнал Общества теории музыки. – № 5. – 2014/1 – Режим доступа: http://journal-otmroo.ru/node/46.

6. Целковников Б. М. Становление мировоззренческих убеждений у будущих учителей музыки в процессе профессиональной вузовской подготовки: автореф. дис. канд.пед.наук спец. 13.00.02 – теория и методика обучения (по отрослям знания) / Б. М. Целковников. – Краснодар, 1999. – 258 с.

7. Цзяо Їн. Методика естетичного розвитку майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі навчання гри на фортепіано: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 – теорія і методика музичного навчання. – Киів, 2016. – 239 с.

8. Щолокова О. П. Філософські засади мистецької освіти / О. П. Щолокова // Науковий часопис Нац. пед. ун-ту імені М. П. Драгоманова. – Сер.14: Теорія і методика мистецької освіти. – Київ: Вид-во НПУ, 2011. – Вип.11(16). – С. 9–13.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись