Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ОСОБЛИВОСТІ ІНТЕГРАЦІЇ ЗАГАЛЬНОТЕХНІЧНИХ І СПЕЦІАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ В ЛЬОТНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

МУНШТУКОВ Ігор Володимирович –

заступник завідувача кафедри авіаційної техніки, доцент, Льотна академія Національного авіаційного університету

ORCID ID 0000-0002-2307-1755

e-mail: [email protected]

ЧОРНОГЛАЗОВА Ганна Віталіївна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри авіаційної техніки, Льотна академія Національного авіаційного університету

ORCID ID 0000-0002-3207-3525

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена проблемі реалізації міжпредметних зв’язків загальнотехнічного та спеціального циклу дисциплін в процесі професійної підготовки курсантів у льотних навчальних закладах. Акцентовано увагу на оптимізації формування науково-технічних знань, що передбачає не тільки вивчення суміжних предметів, але й відображення на більш високому рівні взаємозв’язку структурних елементів знання й логічної структури навчального матеріалу. Вказано на важливості визначення науково обґрунтованого співвідношення загальнотехнічної та професійної підготовки майбутніх авіафахівців. Висвітлено особливості інтеграції дисциплін, які наочно демонструють не тільки можливість, але й необхідність їх взаємопов’язаного вивчення. Зазначено, що удосконалення процесу засвоєння курсантами технічних знань, відбувається через тісний взаємозв’язок загальнотехнічних і спеціальних авіаційних дисциплін, що передбачає чуттєво-конкретне сприйняття, осмислення на рівні абстрагування та застосування знань на практиці.

Ключові слова: професійна підготовка, інтеграція дисциплін, курсант, авіафахівець, інтерактивна наочність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Алексюк А. М. Перспективні освітні технології : науково-метод. посіб. / А. М. Алексюк, Г. С. Сазоненко (заг. ред.). – К. : Гопак, 2000. – 560 с.

2. Бондар В. І. Дидактика / В. І. Бондар. – К. : Либідь, 2005. – 264 с.

3. Власова О. І. Педагогічна психологія : навч. посіб. / О. І. Власова. – К. : Либідь, 2005. – 400 с.

4. Дуда Г. В. Питання інтеграції фізикоматематичних і профільних дисциплін у процесі навчання майбутніх пілотів / Г. В. Дуда // Проблеми сучасної педагогічної освіти : зб. статей. – Сер. : Педагогіка і психологія. – Ялта : РВВ КГУ, 2014. – Вип. 42. – Ч. 3. – С. 51–57.

5. Дуда Г. В. Умови формування фахових компетентностей у процесі вивчення фізики та математики : навч. посіб. / Г. В. Дуда. – Кіровоград : КЛА НАУ, 2014. – 84 с.

6. Еремин А. И. Система межпредметных связей в вышей школе. Аспект подготовки учителя / А. И. Еремин.– Харків : Вища школа, 1984. – 152 с.

7. Задорожна О. В. Методичні засади створення та використання педагогічних програмних засобів у процесі навчання фізики студентів вищих авіаційних навчальних закладів : автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання» / О. В. Задорожна ; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. Володимира Винниченка. – Кіровоград, 2014. – 20 с.

8. Зеер Э. Ф. Психология личностноориентированного профессионального образования / Э. Ф. Зеер. – Екатеринбург : изд-во Урал. гос. проф.-пед. ун-та, 2000. – 258 с.

9. Макаров Р. Н. Авиационная педагогика : учебник / Р. Н. Макаров, С. Н. Недилько, А. П. Бамбуркин, В. А. Григорецкий. – М.; Кировоград : МНАПЧАК, ГЛАУ, 2005. – 433 с.

10. Онипченко П. М. Методика відбору літака первинної підготовки льотчиків Повітряних Сил України / П. М. Онипченко // Науково-технічний журнал ХУПС. Наука і техніка Повітряних Сил ЗСУ. – Харків : ХУПС, 2012. – № 3(9). – С. 42–44.

11. Пащенко Г. С. Методика навчання курсантівпілотів льотної експлуатації повітряних суден на міжнародних авіалініях : автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання» / Г. С. Пащенко ; Укр. інж.-пед. акад. – Харків, 2003. – 19 с.

12. Петрук В. О. Теоретико-методичні засади формування професійної компетентності майбутніх фахівців технічних спеціальностей у процесі вивчення фундаментальних дисциплін : монографія / В. О. Петрук. – Вінниця : УНІВЕРСУМ – Вінниця, 2006. – 292 с.

13. Савченко Н. С. Формування комунікативних умінь та навичок у процесі моделювання освітньої та професійної підготовки авіаційного фахівця : навчальний посібник / Н. С. Савченко, І. Б. Файнман. – Кіровоград : ФО-П Александрова М. В., 2015. – 236 с.

ЗАСТОСУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІА-ТЕХНОЛОГІЙ У РЕАЛІЗАЦІЇ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ПІДХОДУ ДО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ

АБРАМОВА Оксана Віталіївна –

кандидат педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри теорії та методики технологічної підготовки,

охорони праці та безпеки життєдіяльності

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

ORCID ID 0000-0003-1802-8274

e-mail: [email protected]

МИРОНЕНКО Наталя Василівна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач

кафедри теорії та методики технологічної підготовки,

охорони праці та безпеки життєдіяльності

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

ORCID ID 0000-0003-3118-954X

e-mail: [email protected]

Анотація

  В статті розглядаються можливості застосування мультимедійних презентацій MS Office PowerPoint при підготовці майбутніх вчителів трудового навчання та технологій. Досліджено варіанти використання мультимедійних презентацій для індивідуального перегляду на комп’ютері під час аудиторних занять. У статті запропоновано схеми розгалуженої мультимедійної презентації при повторенні теоретичного матеріалу вже вивченої теми або як допуск до виконання лабораторно-практичного завдання із пройденої теми.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гур’янова О. В. Застосування сучасних інформаційних технологій при підготовці майбутніх вчителів трудового навчання / О. В. Гур’янова, Л. А. Фетько // Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – 2017 – Вип. 11, Ч. 3. – С. 100-103.

2. Мультимедійні системи як засоби інтерактивного навчання: посібник / ав.: Жалдак М. І., Шут М. І., Жук Ю. О., Дементієвська Н. П., Пінчук О. П., Соколюк О. М., Соколов П. К. / За редакцією: Жука Ю. О. – К.: Педагогічна думка, 2012. – 112 с.

3. Мультимедійні технології та засоби навчання: навчальний посібник / А. М. Гуржій, Р. С. Гуревич, Л. Л. Коношевський, О. Л. Коношевський; за ред. академіка НАПН України Гуржія А. М. – Вінниця: Нілан-ЛТД, 2017. – 556 с.

4. Носенко Т. І. Інформаційні технології навчання: начальний посібник / Т. І. Носенко. – К.: Київ. ун-т ім. Бориса Грінченка, 2011. – 184 c.

5. Синиця М. О. Використання мультимедійних технологій у навчальному процесі ВНЗ як засіб формування педагогічних знань / М. О. Синиця // Професійна педагогічна освіта: становлення і розвиток педагогічного знання: монографія / за ред. проф. О. А. Дубасенюк. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. – С. 418-438.

6. Царенко О. М. Методологічні аспекти використання мультимедійних засобів у навчальному процесі / О. М. Царенко // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. пр. – Кропивницький, 2017. – Вип. 1. – С. 213-218.

ПРОГНОЗ ЯК ВАЖЛИВИЙ ОРІЄНТИР В РЕЗУЛЬТАТИВНОМУ НАВЧАННІ ФІЗИКИ

АТАМАНЧУК Петро Сергійович –

доктор педагогічних наук, професор,

завідувач кафедри методики викладання фізики і дисциплін технологічної освітньої галузі

Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка

e-mail: [email protected]

НІМЧУК Назарій Ігорович –

аспірант кафедри методики викладання фізики і дисциплін технологічної освітньої галузі

Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка

e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті розглянуто особливості організації навчально-пізнавальної діяльності учнів. Показано важливість вміло вміти спрогнозувати очікуваний результат на уроці фізики у школі. Детально описано, що собою являє педагогічне прогнозування та мед отологія прогнозування і їхнє місце та вплив під час підготовки вчителя до проведення уроку з фізики. Обгрунтовується використання нових (інноваційних) методів навчання фізики школярів, зокрема як можливо побудувати діалог між тими хто навчається та комп’ютером за допомогою власно розробленого сайту, та спрогнозовано ефективність і доцільність використання такого способу навчання на уроках фізики у старшій школі. Розглянуті основні протиріччя, що виникають у вчителя при використанні власного сайту на уроці та висвітлені основні способи вирішення даних протиріч.

Ключові слова: урок, результативне навчання фізики, навчальний процес, інноваційні методі, сайт.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Атаманчук П.С. Прогнозування фізичної освіти в умовах особистісно орієнтованого навчання / П.С. Атаман-чук. // Збірник наук. пр. Кам.-Под. нац. ун-ту імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. – 2013. – № 9. – С. 9–13.

2. Атаманчук П.С. Инновационные технологии управления качеством компетентностного становления будущего учителя / [П.С. Атаманчук, В.П. Атаманчук, А.М. Кух та ін.]. // GISAP. Educational sciences International academy of science and higher education. – 2014. – №4. – С. 19–24.

3. Атаманчук П.С. Теоретичні і практичні основи управління процесами становлення майбутнього вчителя фізико-технологічного профілю / П.С. Атаманчук // Збірник наук. пр. Кам.-Под. нац. ун-ту імені Івана Огієнка. Серія педагогічна, 2016. – Вип. 22: Дидактичні механізми дієвого формування компетентнісних якостей майбутніх фахівців фізико-технологічних спеціальностей. – С. 7-15.

4. Кремень В.Г. Енциклопедія освіти / В.Г. Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с. – (Акад. пед. наук України).

5. Бестужев-Лада И.В. Рабочая книга по прогнозированию / И.В. Бестужев-Лада. – М.: Мысль, 1982. – 430 с.

6. Подласый И.П. Педагогика : 100 вопросов – 100 ответов / И.П. Подласый. – М.: ВЛАДОС-ПРЕСС, 2004. – 368 с.

7. Освітнє середовище [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://zw.ciit.zp.ua/index.php.

ВИЗНАЧЕННЯ МОТИВАЦІЇ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ СТУДЕНТІВ АГРАРНИХ КОЛЕДЖІВ

БАРКАНОВ Артем Борисович –

викладач фізики у ВСП «Бердянський коледж ТДАТУ»,

аспірант Бердянського державного педагогічного університету.

e-mail: [email protected]

Анотація

   Розглянуто питання визначення ролі мотивації у навчально-пізнавальній діяльності студентів агротехнологічних коледжів під час вивчення фізики з залученням професійно-спрямованого матеріалу. Охарактеризовано типи мотивації у навчальному процесі: зовнішня та внутрішня. Окремо описана соціальна мотивація. Представлено роль професійноспрямованого матеріалу як потужного фактору зовнішньої мотивації. Представлені дані опитування студентів щодо визначення мотивації навчання фізики студентів аграрних коледжів. Представлено шляхи підвищення інтересу під час навчання фізики з урахуванням результатів опитування студентів: професійна спрямованість викладання предмету курсу загальної фізики, використання навчальних проблемних виробничих ситуацій, розрахункових задач з урахуванням професійної спрямованості, проведення професійно-спрямованих лабораторних та практичних робіт, залучати студентів до проектної діяльності, підбираючи тему так щоб вона поєднувала фізику та майбутню професію.

Ключові слова: професійна спрямованість, агротехнологічна освіта, фізика, психологія, мотивація, професія, інтерес.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бодров В.А. Психология профессиональной пригодности: учебн. пос. для вузов / В.А. Бодров. – М.: ПЕР СЭ, 2001. – 511 с.

2. Борисова Е.М. Индивидуальность и профессия / Е.М. Борисова, Г.П. Логинова. – М.: Знание, 2000. – 80 с.

3. Ломов Б.Ф. Проблемы и стратегия психологического исследования / Б.Ф. Ломов. – М.: Наука, 1999. – 204 с.

4. Михеева А. Опросник [Электронный ресурс] Код доступа URL: http://sch135.pskovedu.ru/?project_id=2353&pagenum=4574

5. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии / С.Л. Рубинштейн. – СПб.: Питер Ком, 1999. – Т.1. – 398 с.


6. Шатковська Г.І. Науково-методичні засади інтеграції знань з фізики і хімії студентів вищих навчальних закладів I - II рівнів акредитації технічнотехнологічного профілю: автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.02 / Г.І. Шатковська. Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. – К., 2007. – 21 с.

ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ШКОЛЯРІВ

БЕНДЕС Юрій Петрович –

доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри фізики

Харківського національного університету міського господарства імені О.М. Бекетова

e-mail: [email protected]

Анотація

   Стаття присвячена аналізу актуальних для нової української школи інноваційних технологій, теоретичному обґрунтуванні та створенні інноваційних методів і прийомів, спрямованих на ефективне формування компетентностей у школярів. У роботі виділено ряд основних наукових напрямів психології, які пояснюють механізми засвоєння знань. На основі цих механізмів розкрито важливість застосування методу проектів та проблемної технології. Розроблено та впроваджено технологію контрприкладів, яка ґрунтується на діяльнісному підході та теорії розвивального навчання. Використання контрприкладів базується на діалектичному принципі єдності і боротьби протилежностей, а саме протилежності (протиріччя) виступають головними чинниками набуття школярами компетентностей.

Ключові слова: компетентності, інноваційні технології, проблемна технологія, контрприклади.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бендес Ю.П. Використання інформаційних технологій у процесі навчання фізики в технічних навчальних закладах: [монографія] / Бендес Ю. П. – Полтава: Видавець Шевченко Р. В., 2011. – 357 с.

2. Беспалько В.П. Слагаемые педагогической технологии / Беспалько В. П. – М. : Педагогика, 1989. – 302 с.

3. Брунер Дж. Психология познания Пер. с англ. / Дж. Брунер. – М.: Прогресс, 1977. – 413 с.

4. Давыдов В. В. Теория развивающего обучения. / В. В. Давидов – М.: ИНТОР, 1996. – 544 с.

5. Коменський Я.А. Великая дидактика / Я.А. Коменський, Д. Локк, Ж.-Ж. Руссо, Й.Г. Песталоцци // Педагогическое наследие. – М., Педагогика, 1988. – С. 11 – 106.

6. Мартинюк О. С. Нові інформаційні технології в навчальному фізичному експерименті / О. С. Мартинюк // Фізика та астрономія в школі. – 2002. – № 4. – С. 44–46.

7. Талызина Н. Ф. Управление процессом усвоения знаний (психологические основы). / Н. Ф. Талызина – 2-е изд., испр. и доп. – М.: Изд-во МГУ, 1984. –344 с.

8. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. – СПб. : Питер, 2000 – 712 с.

9. Садовий М.І., Вовкотруб В.П., Трифонова О.М. Вибрані питання загальної методики навчання фізики: навчальний посібник [для студ. ф.-м. фак. вищ. пед. навч.
закл.] – Кіровоград: ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2013. – 252 с.

10. Эльконин Д. Б. Избранные психологические труды. / Д. Б. Эльконин– М.: Педагогика, 1989. – 560 с.

11. Dewy John. How We Think. / John Dewy// Rev. Ed. Boston: L. C. Heath and Co., 1933. 12. Charpak G., Lena P., Quere Y. L’enfant et la Science. L’aventure de la main à la pâte: Odile Jacob, 2005. – 234 p.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись