Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет освітніх наук та мистецтв

ПРИНЦИПИ ФІНАНСОВО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ СТРАХУВАННЯ В УКРАЇНІ

Шевчук Оксана Романівна

кандидат юридичних наук, доцент,

доцент кафедри конституційного, адміністративного

та фінансового права

юридичного факультету Тернопільського національного

економічного університету

[email protected] 

Ментух Наталія Фелікіссімівна

кандидат юридичних наук, доцент,

доцент кафедри конституційного, адміністративного

та фінансового права

юридичного факультету Тернопільського національного

економічного університету

[email protected]

Анотація

Стаття присвячена аналізу правової природи страхування як суспільного явища, що, з одного боку, виступає як елемент фінансової системи країни, з іншого – як механізм захисту осіб від негативних наслідків певних непередбачуваних подій. При цьому висвітлюється саме фінансовоправовий аспект страхової діяльності. Визначається поняття принципів страхування з позицій фінансового права, надається історико-правовий аналіз становлення фінансово-правового регулювання страхової діяльності.

Ключові слова: принципи страхування; фінансово-правове регулювання страхової діяльності; фінансові правовідносини; фінансово-правовий режим страхування.

Повний текст:

              Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

1. Жилкина М.С. Государственное регулирование страхового рынка в США / М.С. Жилкина // Страховое дело. – 1999. – № 10. – С. 38-43.

2. Кінащук Л.Л. Організаційно-правові особливості функцій та принципів страхування / Л.Л.Кінащук // Підприємництво, господарство і право. – 2001. – № 10. – С. 47-50.

3. Кожевников С.Н. Общеправовые и отраслевые принципы: сравнительный анализ / С.Н.Кожевников, А.П. Кузнецов // Юрист. – 2000. – № 4. – С. 64-68.

4. Любенська О. Ключові принципи страхування: вимоги Міжнародної асоціації органів нагляду за страхуванням / О. Любенська // Страхова справа. – 2001. – № 4. жовт.-груд. – С. 92-95.

5. Постанова Правління НБУ від 18.06.2015 року №391, що затвердила Комплексну програму розвитку фінансового сектору України до 2020 року [Електронний ресурс]. ─ Режим доступу: http:// www.bank.gov.ua/doccatalog/document?id=18563297.

6. Проект від 23.08.2012 року, який розроблений Українською федерацією убезпечення «Стратегія розвитку страхового ринку України в 2012-2021» [Електронний ресурс]. ─ Режим доступу: http://ufu.org.ua/ua/about/activities/strategic_initiatives/525

7. Про страхування: Закон України від 7.03.1996 р. // Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 18. – Ст. 78.

8. Ментух Н.Ф. Гармонізація законодавства України про фінансові послуги з правом європейського союзу в рамках угоди про асоціацію між Україною та ЄС./ Н.Ф. Ментух , О.Р. Шевчук // Актуальні проблеми правознавства. – 2016. – № 1. – С. 214 - 216.

9. Шевчук О.Р. Фінансово-правові принципи страхування в Україні / О.Р.Шевчук, М.Є. Ороновська // Порівняльно-аналітичне право. – 2017. – № 4. – С. 68-72.

РОЛЬ ГРОМАДЯН ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ БУДІВНИЦТВА

Фомічов Костянтин Сергійович

кандидат юридичних наук, доцент,

доцент кафедри адміністративного,

кримінального права та процесу

Кропивницького інституту державного

та муніципального управління

Анотація

Стаття присвячена розкриттю адміністративно-правового статусу громадян в сфері будівництва, особливостям правових відносин громадян з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування з питань будівельної галузі, а також захисту громадян від неправомірних дій публічних суб’єктів з питань будівництва .

Ключові слова: правове положення громадян у галузі будівництва, адміністративна відповідальність, контроль, нагляд, містобудівна діяльність.

Повний текст:

            Adobe Acrobat Pro PDF

 

Список використаних джерел:

1. Кодекс України про адміністративні правопорушення // Відомості Верховної Ради УРСР. - 1984. - № 51. - Ст. 1122.

2. Колпаков В.К. Адміністративно-деліктний правовий феномен: [Монографія] / В.К.Колпаков. – К.: Юрінком Інтер, 2004. – 528 с.

3. Конституція України // Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 30. – Ст. 141.

4. Кудрявцев В.Н. Закон, поступок, ответственность / В.Н. Кудрявцев. - М.: Наука, 1986. - 448 с.

5. Лук’янець Д.М. Інститут адміністративної відповідальності: проблеми розвитку [Монографія] / Д.М. Лук’янець. - К.: Ін-т держави і права ім. В.М. Корецького НАН України, 2001. - 220 с.

6. Нормативно-правові документи з питань будівництва: Збірник / Упорядник М.І. Камлик. – К.: Атіка, 2003. – 528 с.

7. Орзих М.Ф. Личность и право / М. Ф. Орзих. - М. : Юрид. лит., 1975. - 111 с.

8. Про джерела фінансування органів державної влади: Закон України // Відомості Верховної Ради України. - 1999. - № 34. - Ст. 274.

9. Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення: Закон України // Відомості Верховної Ради України. - 1994. - № 27. - Ст. 218.

10. Про затвердження Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст: Наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07 лип. 2011 р. №109.

11. Цивільний кодекс України від 16 січня. 2003 р. №435-IV // Офіційний вісникУкраїни. – 2003. - №№ 40-44. – Ст. 356.

12. Ромасько В.О. Державний контроль у сфері будівництва: адміністративно-правові засади: дис. … канд. юрид. наук : 12.00.07 / Ромасько В.О . – Х., 2010. – 196 с.

ПРИНЦИПИ, ОСНОВА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РІВНОСТІ УЧАСНИКІВ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО СПОРУ

Фоменко Андрій Євгенович

кандидат юридичних наук,

Ректор Дніпропетровського державного

університету внутрішніх справ

[email protected]

Анотація

У статті досліджуються основні принципи, які відіграють важливу роль у забезпеченні рівності учасників адміністративно-правового спору. Розглянуто деякі проблеми співвідношення тих рішень Конституційного Суду України і Європейського суду, в яких з’ясовується зміст цих принципів. Визначено, що більшість принципів, згідно з якими відправляється правосуддя у справах адміністративної юрисдикції, є загальними, тобто властивими для всіх видів судочинства. Лише в адміністративному судочинстві запроваджено принцип офіційного з’ясування обставин у справі. Зазначено, що завдяки поєднанню загальних і спеціального принципів забезпечується рівність учасників адміністративно-правового спору в судовому процесі, незважаючи на їх нерівність у правовідносинах, що передували його виникненню.

Ключові слова: принципи, адміністративно-правовий спір, правосуддя, справи адміністративної юрисдикції, рівність учасників.

Повний текст:

           Adobe Acrobat Pro PDF

 

Список використаних джерел:

1. Шевцова Н. В. Застосування принципів диспозитивності та офіційності в адміністративному судочинстві / Н. В. Шевцова // Право і безпека. – 2009. – № 4. – С. 74.

2. Диков Г. В. Проблемы создания административной юстиции (в свете зарубежного опыта)/ Г. В. Диков // Гос-во и право. – 2001. – № 5. – С. 39.

3. Конституція України. Прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 р. // Відомості Верховної Ради України. — 1996. — №30.

4. Міжнародний пакт про громадянські та політичні права: ратифік. Указом Президії Верхов. Ради УРСР від 19 жовт. 1973 р. // Вісн. Конституц. Суду України. – 2007. – № 1. – С. 91–106.

5. Кодекс адміністративного судочинства України [Електронний ресур]. - Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2747-15

6. Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням Верховного Суду України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положенням статті 69 Кримінального кодексу України (справа про призначення судом більш м’якого покарання) від 2 листопада 2004 р. // Офіц. вісн. України. – 2004. – № 45. – Ст. 2975

7. Рабінович П. М. Верховенство права в інтерпретації Страсбурзького Суду та Конституційного Суду України / П. М. Рабінович // Вісн. Конституц. Суду України. – 2006. – № 1. – С. 37–46.

8. Гаращук В. М. Контроль та нагляд у державному управлінні : монографія / В. М. Гаращук. – Х. : Фоліо, 2002. – С. 22.

9. Шмідт Г. Специфічні вимоги до судді адміністративного суду при застосуванні процесуальних принципів адміністративного судочинства / Г. Шмідт // Матер. конф. з нагоди запровадження адм. судочинства в Україні (м. Київ, 30 вер. 2005 р.). – К. : Б. в., 2005. – С. 57–59.

10. Комаров В.В. Рішення Європейського суду з прав людини та Конституційного Суду України: проблема конкуренції / В.В.Комаров // Пробл. законнос- ті: акад. зб. наук. пр. / відп. ред. В. Я. Тацій. – Х. : Нац. юрид. акад. України, 2009. – Вип. 100. – С. 31–41.

ОСОБЛИВОСТІ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ В ІНФОРМАЦІЙНІЙ СФЕРІ

Кучеренко Олексій Миколайович

кандидат юридичних наук,

провідний фахівець відділу кадрового забезпечення

Дніпропетровського державного університету

внутрішніх справ

[email protected]

Анотація

Стаття присвячена аналізу та розкриттю сутності правопорушень в інформаційній сфері, а також проаналізовано сучасне законодавство яке регулює суспільні відносини в інформаційній сфері. Особливу увагу приділено характеристиці національної концепції інформаційної безпеки, враховуючи суттєві зміни в суспільному житті держави.

Ключові слова: інформаційна політика, адміністративне правопорушення, інформаційна безпека, телекомунікаційні послуги, безпека громадян.

Повний текст:

           Adobe Acrobat Pro PDF

 

Список використаних джерел:

1. Сидоренко В.Л. Інформаційна сфера України: стан, проблеми і перспективи / В.Л. Сидоренко. — К., 2016. — 94 с.

2. Ліпкан В.А. Адміністративно-правове регулювання національної безпеки України: [монографія] / Ліпкан В.А.. — К. : Текст, 2008. — 440 с.

3. Про основи національної безпеки України: Закон України від 19.06.2003, № 964 -IV. / Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, N 39, ст.351

4. Про Стратегію національної безпеки України: Указ президента України вiд 26.05.2015 № 287/2015. / Офіційний вісник України вiд 28.05.2015 - 2015 р., № 11, стор. 7, стаття 389, код акту 38751/2015

5. Конституція України: Закон України вiд 28.06.1996 № 254к/96-ВР / Відомості Верховної Ради України вiд 23.07.1996 - 1996 р., № 30, стаття 141

6. Погорецький М.А. Функціональне призначення оперативно-розшукової діяльності у кримінальному процесі: [монографія] / М.А. Погорецький. – Х. : Аріс, ЛТД, 2007. – 576 с.

7. Кодекс України про адміністративні правопорушення: Закон України вiд 07.12.1984 № 8073-X. / Відомості Верховної Ради Української РСР (ВВР). – 1984. – додаток до № 50. – Ст. 1122.

8. Кодекс про адміністративне судочинство України: Закон України вiд 06.07.2005 № 2747-IV. / Відомості Верховної Ради України. – 2005. –№ 35–37. – Ст. 446.

9. Про ліцензування видів господарської діяльності: Закон України вiд 02.03.2015 № 222-VIII. / Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2015, N 36, ст.299

10. Про інформацію: Закон України від 02.10.1992, № 2657-XII. / Відомості Верховної Ради. – 1992. – № 48. – Ст. 650.

УМОВИ ОПТИМІЗАЦІЇ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИХ ЗАСОБІВ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАЙНЯТОСТІ ОСІБ З ІНВАЛІДНІСТЮ

Кондратенко Віталій Миколайович

кандидат юридичних наук, доцент,

доцент кафедри галузевого права та правоохоронної діяльності

Центральноукраїнського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

[email protected]

Анотація

У статті здійснено теоретико-правовий аналіз змісту системи адміністративно-правових засобів забезпечення зайнятості осіб з інвалідністю. Розглянуто наступні юридичні засоби: а) юридичні засоби організаційного характеру щодо впорядкування форми, змісту та порядку складання трудових договорів і контрактів; здійснення повідомної реєстрації колективних договорів і угод; б) юридичні засоби фінансового характеру щодо порядку компенсації роботодавцям витрат за робочі місця осіб з інвалідністю, а також реалізації дозвільних процедур в частині отримання права користування пільгами з оподаткування; в) юридичні засоби контрольного характеру, у тому числі інспекційні відвідування та невиїзні інспектування; складання протоколів про адміністративні правопорушення та накладення штрафів у сфері зайнятості осіб з інвалідністю. Зроблено висновки на рахунок недієвості окремих зі вказаних юридичних засобів, тому запропоновано певні законодавчі зміни щодо поліпшення даної ситуації.

Ключові слова: адміністративно-правові засоби, зайнятість, органи публічної адміністрації, особи з інвалідністю, роботодавці, трудовий договір, штрафні санкції.

Повний текст:

              Adobe Acrobat Pro PDF

 

Список використаних джерел:

1. Биба Н.М. (2012). Стан працездатності як підстава для диференціації правового регулювання трудових відносин. Актуальні питання інноваційного розвитку. 2012. № 2. С. 64-67.

2. Шабанов Р. І. Поняття та класифікація правових гарантій у сфері зайнятості населення. Jurnalul juridic national: teorie şi practică. 2014. № 5. С. 124-128.

3. Трудове право України: підручник; за загальною редакцією М.І. Іншина, В.Л. Костюка, В.П. Мельника. вид. 2-ге, перероб. і доп. Київ: Центр учбової літератури, 2016. 472 с.

4. Про затвердження Форми трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю, та Порядку реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю: наказ Мінсоцполітики України від 08.06.2001 № 260. Офіційний вісник України. 2001. № 27. Ст. 1219.

5. Про порядок повідомної реєстрації галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів: постанова Кабінету Міністрів України від 13.02.2013 №115. Офіційний вісник України. 2013. № 16. Ст. 554.

6. Про Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці: постанова Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442. URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/442-92-п.

7. Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці: постанова Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96. URL: https://законодавство.com.

8. Про затвердження Порядку надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів: постанова Кабінету Міністрів України від 08.08.2007 № 1010. Офіційний вісник України. 2007. № 60. Ст. 2377.

9. Деякі питання реалізації статті 26 та частини другої статті 27 Закону України «Про зайнятість населення»: постанова Кабінету Міністрів України від 15.04.2013 № 347. Урядовий кур’єр. 2013. № 95.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись