Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Від педагогічної практики до майбутньої професії

Від педагогічної практики до майбутньої професії

Щороку студенти спеціальності Початкова освіта проходять педагогічну практику в кращих шкільних навчальних закладах міста Кропивницького. Практикою керує методист з педагогіки доцент кафедри педагогіки дошкільної та початкової освіти І. Г. Баранюк.

Цього року студенти 41 групи (ПСП 15Б) факультету педагогіки та психології проходили практику в Комунальному закладі «Навчально-виховне об'єднання "Спеціалізований загальноосвітній навчальний заклад I ступеня "Гармонія" – гімназія імені Тараса Шевченка – центр позашкільного виховання "Контакт"» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області у період з 4 лютого до 15 березня 2019 року.

Перед проходженням практики ми взяли участь у настановній конференції з питань педагогічної практики, де отримали чіткі завдання щодо проходження практики, ознайомилися з правилами і нормами оформлення документації. Прибувши на практику ми ознайомилися зі школою, заступником директора з навчально-виховної роботи Гвардіоновою О. В., класними керівниками та колективом учнів.

Педагогічна практика промайнула як одна мить, і стала періодом збагачення новим досвідом. Ще зовсім недавно ми були студентами першого курсу, а сьогодні відчули себе в ролі вчителя.

Перший тиждень практики був ознайомчим, ми спостерігали за організацією навчального процесу та виховної роботи, аналізували роботу вчителя в школі і в класі; також налагоджували взаємозв'язок з учнями класу, спостерігали за їх поведінкою та діяльністю під час уроків, у позаурочний час.

Згодом настала наша черга поводити уроки. І тут почалися питання: як найкраще підготуватися до уроку і скласти хороший конспект, які методи краще підібрати для його проведення, як нас сприйматимуть учні початкових класів, чи будуть вони слухати, чи зможемо втримати їхню увагу, чи вдасться нам чогось їх навчити. Однак виявилося, що не так все страшно, як здавалося. Ми старанно готувалися, відшуковували креативні вправи і завдання, щоб учням було з нами не лише цікаво, але й щоб вони з нами пізнали якомога більше нового.

Протягом наступних тижнів ми почали активно включатися в роботу: готуватись до уроків, виховних та позакласних заходів, свят і самостійно проводити їх.

Педагогічна практика дала нам змогу перевірити як теоретичні знання, так і знання методики викладання дисципліни, втілити у життя власні плани та ідеї, перевірити себе на міцність. На власному досвіді ми переконалися, наскільки важким, але водночас і цікавим, є обраний нами професійний шлях; чітко зрозуміли, що неодмінним атрибутом педагогічної діяльності є постійне експериментування, пошук нових ідей, креативність тощо. Сучасний викладач повинен бути толерантним, розвивати в учнів самостійність, уміння відстоювати свою позицію, готовність до співпраці і творчої діяльності.

Студентка ІV курсу Тетяна Сагун ділиться своїми враженнями від практики: «Особисто за себе може сказати, до четвертого курсу мала сумніви хочу я бути вчителем чи ні, навіть більше схилялася до думки, що не хочу. Та коли заходиш до класу, де тебе з щирими посмішками та радістю зустрічають діти, чекають від тебе чогось нового та цікавого,  хочеться знову і знову повертатися туди. Робота з дітьми повністю перевернула й змінила моє бачення нашої професії, відкрила її нові сторони. Поверталися з практики зі сльозами на очах, оскільки так прикипіли, до наших маленьких, допитливих учнів. А як складно, коли в останній день вони з сумом і подивом запитують : «Ви що вже не будете у нас на уроках?» підбігають і обіймають. Важко словами описати ці відчуття, але саме в такі миті ти усвідомлюєш, що так це справді моє! Це саме та професія, яка приносить мені задоволення, купу емоцій та вражень і кожен день нові відкриття».

Педагогічна практика дала нам змогу перевірити як теоретичні знання, так і знання методик викладання дисциплін, втілити у життя власні плани та ідеї, перевірити свої можливості. На власному досвіді ми переконалися, наскільки важким, але водночас і цікавим, є обраний нами професійний шлях.

Дякуємо адміністрації НВК: спеціалізованому загальноосвітньому навчальному закладу школі I ступенів «Гармонія» - гімназія імені Тараса Шевченка та НВК: загальноосвітній школі I-II ступенів №34 – економіко-правовий ліцей «Сучасник» за надану нам можливість проходити в стінах навчальних закладів педагогічну практику.

Статтю підготували студенти ПСП15Б групи Лілія Буслова, Ольга Щекодіна, Тетяна Сагун.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись