Розвиток та впровадження ідей гуманної педагогіки в сучасній системі освіти
19 лютого 2016 року в Кіровоградському державному педагогічному університеті імені Володимира Винниченка за ініціативи Обласного центру Гуманної Педагогіки та за підтримки ректорату університету, кафедри педагогіки дошкільної та початкової освіти, кафедри практичної психології на базі факультету педагогіки та психології відбулася науково-практична конференція з теми «Розвиток та впровадження ідей гуманної педагогіки в сучасній системі освіти». У конференції взяли участь вихователі дошкільних закладів, вчителі початкових класів, керівники навчальних закладів різних рівнів, майбутні фахівці у галузі освіти, викладачі вищих навчальних закладів.
Привітали учасників конференції проректор з наукової роботи – доктор філологічних наук, професор С. П. Михида, декан факультету педагогіки та психології – кандидат педагогічних наук, професор, заслужений працівник освіти України А. Б. Рацул. Вітальне слово освітянам міста прозвучало і з вуст керівника Міжнародного Центру Гуманної Педагогіки – кандидата педагогічних наук, доктора психологічних наук, професора, іноземного члена Академії педагогічних наук України Ш. О. Амонашвілі.
На конференції виступили С. Л. Крук – президент Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, віце-президент Міжнародного центру Гуманної Педагогіки, директор Центру інноваційної педагогіки і психології Хмельницького національного університету, кандидат педагогічних наук, доцент; С. Г. Мельничук – Почесний професор Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, доктор педагогічних наук, професор, заслужений працівник освіти України; Г. Д. Клочек – завідувач кафедри української літератури Кіровоградського державного педагогічного університету, доктор філологічних наук, професор, заслужений працівник науки і техніки України; Г. В. Собакіна – голова Кіровоградського обласного центру Гуманної Педагогіки. У виступах було акцентовано увагу на основних ідеях гуманної педагогіки, специфіці їх розвитку, важливості підготовки гуманного вчителя – творця свідомості майбутніх поколінь.
Особливості розвитку та впровадження ідей гуманної педагогіки в практиці дошкільних навчальних закладів та початкової школи висвітлювали у своїх доповідях І. В. Івахно – учитель початкових класів НВК "Кіровоградський колегіум", С. К. Демидова – музичний керівник та Т. А. Мірошниченко – вихователь дошкільного навчального закладу №73 (м. Кіровоград), Т. І. Кваша – психолог дошкільного навчального закладу №46 (м. Кіровоград). Про свої досягнення в галузі організації діалогічного педагогічного спілкування під час педагогічної практики розповіли і студенти факультету педагогіки та психології.
Доповіді супроводжувались відеофактами про створення Маніфесту гуманної педагогіки, про зустріч Ш. О. Амонашвілі з освітянами міста й області та педагогічним колективом Павлиської школи імені В. О. Сухомлинського, презентаціями і відеозаписами занять з дітьми дошкільного віку та уроків у початкових класах, на яких втілювались у життя ідеї гуманної педагогіки.