ІV-й Міжнародний науково-практичний семінар «Психологія діалогу та світ людини»
Відповідно до програми спільної діяльності
Міністерства освіти і науки України та Національної академії педагогічних наук
України на 2014–2016 рр., що підписано 31 жовтня 2013 р., плану
науково-практичних масових заходів
Інституту інноваційних технологій і змісту освіти і Національної
Академії педагогічних наук на 2014 р. на базі кафедри практичної психології
Кіровоградського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка відбувся спільний захід Інституту та Академії – ІV Міжнародний науково-практичний семінар «Психологія діалогу та світ людини».
ІV-й Міжнародний науково-практичний семінар «Психологія
діалогу та світ людини» проходив 21-22 лютого 2014 року на факультеті
педагогіки і психології Кіровоградського
державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка.
Організатори семінару: НАПН України (відділення
психології, вікової фізіології та дефектології), Інститут психології імені Г.С.Костюка
(лабораторія соціальної психології), Київський національний університет імені
Тараса Шевченка. Голова Організаційного комітету – Сергій Дмитрович Максименко,
академік-секретар відділення психології, вікової фізіології та дефектології
НАПН України, директор Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, доктор психологічних
наук, професор.
В роботі семінару взяли участь представники різних
регіонів України (міста Київ, Одеса, Кіровоград, Кривий Ріг, Луганськ, Рівне, Хмельницький,
Черкаси). У діяльності семінару активну участь взяли науковці із Росії (Москва,
Краснодар, Самара, Таганрог, Уфа,), Білорусі (Могильов) та Італії (Рім).
Робота семінару складалася із трьох частин: пленарне
засідання, робота секцій та майстер-клас, заключне засідання.
На пленарному засіданні були розглянуті теоретико-методологічні
проблеми психології діалогу: його співвідношення з психологією духовності,
асиметрія діалогу як умова педагогічної взаємодії, роль діалогу як
методологічної основи педагогічного процесу, діалог як передумова
діагностико-корекційного процесу, роль діалогу у процесі пізнання умовних цінностей суб’єкта.
На чотирьох секційних заняттях та круглому столі обговорювалися
наукові дослідження прикладного спрямування. Традиційно відбулися такі секції:
- Теоретико-методологічні дослідження психології діалогу в сучасній науці.
- Екзистенційно-гуманістичні проблеми психології діалогу та соціалізації особистості в умовах суспільного життя.
- Діалогічний підхід у практичній психології.
- Діалогічний підхід у сфері освіти, навчання й виховання.
В межах семінару було проведено майстер-клас – «Діалог як передумова
діагностико-корекційного процесу».
Семінар оцінений всіма учасниками як актуальний і
значущий обмін науковими досягненнями і як такий, що надає простір для інтеграції
знань різних напрямків психологічної науки і практики у багатьох сферах
сучасного соціального життя, освіти, культури та ін.
Досвід проведення даного заходу щоразу відкриває
нові можливості для організації взаємодії між досвідченими науковцями, початківцями
і практиками. Практика проведення семінару також показує потребу поширення її
надбань не лише в науковій сфері, а й в засобах масової інформації.
За матеріалами семінару підготовлено 4-й збірник
наукових статей «Психологія діалогу та світ людини».
Матеріали підготував доктор психологічних наук, професор Дьяконов Г. В.