Результатами педагогічної практики "Навчально-виховна робота в початкових класах"
Студенти 53 та 55 групи факультету педагогіки та психології за напрямом підготовки 7.01010201 "Початкова освіта" (спеціалізація "дошкільне виховання" – 53 група; додаткова спеціальність: 7.03010301 Практична психологія (на базі ССНЗ – 55 група), перебували на практиці в школах міста Кіровограда та області з 02 вересня по 19 жовтня 2013 року.
Студенти протягом педагогічнохї практики спостерігати за використанням вчителем методів навчання та виховання на різних етапах організації навчально-пізнавальної діяльності учнів та виховної роботи з ними; проводили уроки тв позакласні заходи; перебували на робочому місці вчителя протягом двох тижнів; виготовляли наочність; перевіряли учнівські зошити кожного дня; проводили індивідуальну роботу з учнями в позаурочний час; виконували науково-дослідні завдання.
Настановна конференція проводилася 30 серпня 2012 року. Студенти були ознайомлені із термінами практики, місцем проходження, розподілом та завданнями практики і формою звітності. На настановній конференції виступили всі викладачі-методисти з фахових дисциплін, студенти мали можливість почути відповіді на питання які їх цікавили. Протягом практики проводилися консультації для студентів викладачами-методистами.
Найтиповіші помилки, які були виявлені при проходженні практики студентами: студенти не виявляли належної самостійності при підготовці конспектів, користуючись при цьому матеріалами методичок; не враховувалися студентами побажання методистів; не всі студенти відвідували консультації у викладачів; конспекти залікових уроків занадто лаконічні і не розкривають методичної сторони їх проведення; недостатнє використання наочності, технічних засобів та інноваційних технологій навчання; невиправдане затягування термінів здачі студентами документації.
21 листопада 2013 року була проведена підсумкова конференція за результатами педагогічної практики. На конференції виступили викладачі з аналізом помилок які були виявлені при проходженні практики студентами та виступили студенти з доповідями на актуальні теми ("В чому виявилося професійне зростання в порівнянні з попередньою практикою", "Що нового в роботі вчителя побачили, про що раніше не знали", "Який позитивний досвід здобули під час практики" тощо ). Були оголошені оцінки за практику (диференційований залік). За результаьтами підсумковуючої конференуції можна вважати, що в цілому педагогічна практика студентів 55 та 53 груп пройшла на належному рівні. Сере пропозицій щодо покращення проведення педагогічної практики можна вказати: викладачам вимогливіше підходити до знань слабких студентів, вмотивовувати їх до навчання; рекомендувати студентам окрім схематичної, малюнкової наочності використовувати на залікових уроках і ТЗН; знімати на відео разом з інститутом удосконалення вчителів уроки кращих вчителів області, студентів, у т. ч. уроки гірших студентів для майбутнього перегляду, порівняння і обговорення; звернутися до навчального відділу університету з проханням збільшити кількість балів на організаційний модуль з метою стимулювання студентів до вчасної здачі документації (шляхом зменшення балів за невчасно здану документацію). Термін здачі документації для студентів 53 групи (Сопільняк Л. та Куксенко М.) продовжити до 2 грудня.
Результати педагогічної практики такі:
55 група (8 студентів):
"відмінно"- 4 студ.; "добре" – 3 студ.; "задовільно" – 1 студ. ; "незадовільно" – -------;
|
«А» - 4 студента; «В» - 3 студента; «Е» - 1 студентка;
|
53 група (13 студентів):
"відмінно"- 5 студ.; "добре" – 2 студ.; "задовільно" – 4 студ. ; "незадовільно" – 2 студ;
|
«А» - 5 студ.; «В» - 1 студ.; «С» - 1 студ.; «Д» - 2 студ.; «Е» - 2 студ.; «F» - 1 студ.; «FX» - 1 студ. |
Матеріали підготувала старший викладач кафедри педагогіки дошкільної та почапткової освіти Баранюк І.Г.