Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Інноваційні підходи в підготовці майбутніх логопедів

Інноваційні підходи в підготовці майбутніх логопедів

14 листопада відзначається Міжнародний день логопеда. Напередодні свята, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та спеціальної освіти Кашуба Людмила Володимирівна, презентувала колегам свої інноваційні підходи до професійної підготовки майбутніх логопедів.

Сучасні вимоги європейського рівня розвитку освіти, наголосила Людмила Володимирівна, сприяють вільному вибору засобів навчання та максимальній самореалізації в умовах психологічного комфорту. На жаль, нашій педагогічній традиції властивий інколи зайвий інтелектуалізм. Система освіти, в основі, намагається працювати з особистістю, звертаючись перш за все до її логічної сфери, а не до її природніх можливостей та не забезпечує цілісного становлення особистості. Виникла потреба замінити таку модель освіти, в якій учитель у репродуктивно-відтворювальній формі передає (транслює) знання учнів, на синергетичну модель. У такому разі вчитель співпрацює з учнем у продуктивно-інтерактивній формі, а учень є активним співучасником навчально-виховного процесу, а не пасивним об’єктом навчання. Враховуючи потребу індивідуального підходу до навчання, а також з метою максимального використання особистих здібностей, контролю успішності навчання та оцінки показників пам’яті, важливим є вивчення ефективності впровадження методів та прийомів мнемотехніки навчально-виховний процес.

Мнемотехніка (від грец. μνήμη – пам’ять і τέχνη – мистецтво) – це спосіб покращення засвоєння нової інформації шляхом свідомого утворення асоціативних звя’зків за допомогою спеціальних методів та прийомів. Мнемотехнічні прийоми передусім застосовують для поліпшення засвоєння складної інформації, що не має встановлених логічних зв’язків між її елементами з погляду людини, яка її запам’ятовує, і потребує тривалого зберігання та подальшого відтворення, наприклад: послідовність цифр, телефонні номери, історичні дати, хронологічні таблиці, нормативи, показники, формули та ін. Можливе запам’ятовування за допомогою мнемотехніки також різноманітної текстової інформації: плану-конспекту уроку чи виступу, іноземних слів, термінів, географічних назв, граматичних правил, імен та прізвищ тощо. У такому разі створені за допомогою мнемотехнічних прийомів штучні асоціації засвоюються легше і швидше. Застосування мнемотехніки поліпшує показники обсягу та точності запам’ятовування і розвитку інших пізнавальних процесів, підвищує тривалість зберігання та якість відтворення засвоєної інформації.

За свій багаторічний досвід вчителя та викладача, зазначила Л.В. Кашуба, завжди боялася забути якусь необхідну інформацію, яка вимагає довготривалої пам’яті. Це особливо стосується до викладання дисциплін спеціальності 016 Спеціальна освіта ( “Логопедія з практикумом”, “Неврологічні основи логопедії”, “Невропсихопаталогія та клініка інтелектуальних порушень”). На допомогу прийшла технологія мнемотехніки, особливо методи асоціацій, піктограм, підсилення, збереження та ін. Прийшлось ознайомити студенів с методами, якими володіє Кашуба Л.В. з 2001 року. Майбутні дефектологи, логопеди, вихователі ДЗО та вчителі початкових класів із задоволенням демонструють свої творчі здібності. 12 пар черепно-мозкових нервів (найскладніша тема!) легко засвоїлись!

Інформацію підготувала доцент Людмила КАШУБА

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись