Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО ІНСТРУМЕНТАРІЮ ВЗАЄМОДІЇ ОРГАНІЗАЦІЙ ГРОМАДСЬКОГО КОНТРОЛЮ З ДЕРЖАВНИМ БЮРО РОЗСЛІДУВАНЬ

УДК 342.92

Францевич Андрій Павлович,

здобувач Науково-дослідного інституту публічного права

Анотація

У статті здійснена загальна характеристика адміністративно-правового інструментарію взаємодії організацій громадського контролю з Державним Бюро розслідувань. Зазначено, що  громадський контроль, як основний елемент інституту державно-владних та громадських відносин, посідає вагоме місце у здійсненні контролю над розподілом державних ресурсів, їх цільового використання, недопущення корупції у ешелонах високопосадовців, а також, певним чином, виступає стимулом у дотриманні законодавства в діяльності державних службовців та працівників правоохоронних органів. Проаналізовано правове регулювання діяльності Ради громадського контролю при Державному бюро розслідувань.

Виходячи із завдань Ради, виділено три напрями її діяльності: по-перше, виходячи із правового статусу, Рада є колегіальним консультативно-дорадчим органом, її мета - забезпечення прозорості та цивільного контролю за діяльністю Державного бюро розслідувань; по-друге, взаємодія ДБР з громадськістю, громадськими об’єднаннями, іншими інститутами громадянського суспільства, отримання об’єктивних відомостей щодо громадської оцінки розслідування злочинів, підслідних ДБР; по-третє, Рада виступає арбітром  між громадськістю та правоохоронним органом. Визначено напрями взаємодії Ради та Державного бюро розслідувань.

Ключові слова: взаємодія, громадський контроль, громадськість, контроль, напрями, види взаємодії, принципи.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Пухкал О.Г. Громадський контроль як важливийчинник демократизації та ефективностідержавного управління. Інвестиції: практика та досвід. № 14. 2010. С. 56-58.
  2. Галіцина Н.В. Інструменти адміністративно-правового механізму реалізації концепції соціальної держави: вихідні положення. Науковий вісник Херсонського державного університету. Випуск 6. Том 2. 2015. С. 40-45
  3. Патерило І.В. Право як ціннісна категорія : автореф. дис. ... канд. юрид. наук : спец. 12.00.01. К. : Ін-т держави і права ім. В.М. Корецького, 2006.  20 с.
  4. Алексеев С.С. Общая теория права : [монография в 2 т.]. М.: Юридическая литература, 1982.  Т. 2 : Технико-юридическое содержание права.  360 с.
  5. Шопіна І.М. Щодо концептуальних підходів до визначення поняття правового регулювання. Форум права. 2011. № 2.  С. 1055–1061.
  6. Адміністративне право України. Т.1. Загальне адміністративне право: навчальний посібник / [В.В. Галунько , В.І. Курило , С.О. Короєд , О.Ю. Дрозд, І.В. Гиренко, О.М. Єщук, І.М. Риженко, А.А. Іванищук, Р.Д. Саунін, І.М. Ямкова]; за ред. проф. В.В. Галунька.  Херсон: Грінь Д.С., 2015.  272 с.
  7. Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону : Закон України  від 22 червня 2000 р. № 1835-ІІІ. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1835-14#Text.
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись