Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СТАНДАРТИЗАЦІЯ І НОРМУВАННЯ ЯК НАПРЯМОК ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ПУБЛІЧНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ У СФЕРІ ОХОРОНИ ЗЕМЕЛЬ

УДК 34.07:349.414

DOI https://doi.org/10.36550/2522-9230.2019.7.27

Чорна Марина Василівна,

аспірантка кафедри державно-правових дисциплін

та адміністративного права

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка,

e-mail: [email protected]

https://orcid.org/0000-0002-3679-6130

Анотація

Автором статті зазначено, що сьогодні не створена єдина система нормативно-правових актів, яка б чітко визначала повноваження органів публічної адміністрації щодо здійснення їх діяльності у сфері стандартизації та нормування сфери охорони земель. Також, вказано, що в законодавстві України дане питання розкрито поверхнево та хаотично.

Висвітлено особливості нормування і стандартизації як напрямку діяльності органів публічної адміністрації у сфері охорони земель. Для цього вивчено сутність стандартизації та нормування у сфері охорони земель, проаналізовано нормативне підґрунтя здійснення органами публічної адміністрації у сфері охорони земель функцій щодо стандартизації та нормування та запропоновано шляхи вдосконалення нормування і стандартизації як напрямку діяльності органів публічної адміністрації у сфері охорони земель.

Зроблено висновок, що стандартизація та нормування є різновидами правових форм охорони земель від забруднення та псування, оскільки на державному рівні закріплено перелік стандартів та нормативів у сфері охорони земель. Відмічено, що суб’єктами, які безпосередньо розробляють та затверджують такі стандарти та нормативи є саме органи публічної адміністрації.

Враховано, що нормування, особливо у сфері охорони земель, може розглядатися у широкому й вузькому значенні. У широкому значенні нормування – це встановлення землевпорядних та екологічних нормативів. Але у межах даної статті нормування вживається у вузькому значенні як окрема функція органів публічної адміністрації у сфері охорони земель. Наголошено на тому, що так нормування і стандартизація у сфері охорони земель розглядаються у Земельному кодексі України (2001 року) та Законі України та «Про охорону земель».

Зроблено висновок, що із функцією нормування у сфері охорони земель тісно зв’язана функція стандартизації, яка являє собою технічне регулювання сталого землекористування та природоохоронних заходів шляхом прийняття спеціальних нормативно‐технічних документів.

Акцентовано увагу на тому, що в ч. 2 ст. 29 Закону України «Про охорону земель» мета стандартизації у сфері охорони земель окреслена дуже вузько, адже законодавець визначає лише забруднення та псування як передумову необхідності здійснення такої охорони.

Також, зроблено висновок, що сьогодні існує розгалужена система органів публічної адміністрацій, які мають право встановлювати стандарти та нормативи у сфері охорони земель та як наслідок хаотичність та відсутність систематизації законодавства у сфері охорони земель.

Ключові слова: стандартизація у сфері охорони земель, нормування у сфері охорони земель, органи публічної адміністрації, охорона земель, адміністративна реформа.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Концепція Єдиної системи нормативно‐правових актів у сфері державного земельного кадастру, затверджена наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 12 грудня 2008 р. № 610 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/877-16 (дата звернення: 10.09.2019).
  2. Земельний кодекс України від 25.10.2001 № 2768-III URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2411-17 (дата звернення: 10.09.2019).
  3. Про стандартизацію: Закон України від 5.06.2014 № 1315-VII III URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1315-18 (дата звернення: 10.09.2019).
  4. Про охорону земель: Закон України від 19.06.2003 № 962-IV URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/962-15 (дата звернення: 10.09.2019).
  5. Про державний контроль за використанням та охороною земель: Закон України від 19.06.2003 № 963-IV URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/963-15 (дата звернення: 10.09.2019).
  6. Про екологічний аудит: Закон України від 24.06.2004 № 1862-IV URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1862-15 (дата звернення: 10.09.2019).
  7. Мірошниченко А. М. Нормування як засіб правового регулювання земельних відносин : дис. канд. юр. наук : 12. 00. 06. Київ, 2004. 206 с.
  8. Саприкін Л. Г. Завдяки земельній реформі сільські громади отримають додаткові живі кошти на розвиток інфраструктури. Реклама на село. Газета. 2011. № 49. С. 22-23.
  9. Оверковська Т. К. Правові засади охорони земель від забруднення та псування в Україні: монографія; Вінниц. нац. аграр. ун-т. Вінниця: Едельвейс і К, 2010. 220 с.
  10. Стандартизація та нормування у землеустрої : навч. посіб. / Третяк А.М., Другак В.М., Колганова І.Г. К. : «Агроосвіта», 2013. 224 с.
  11. Про охорону навколишнього природного середовища: Закон України від 25.06.1991 № 1264-XII URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1264-12 (дата звернення: 10.09.2019).
  12. Соболь Є.Ю. Формування правової категорії «суб’єкт публічної адміністрації». Науковий збірник «Актуальні проблеми правознавства». 2018. №4. С. 86–93.
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись