Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МУЗИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ У ДИРИГЕНСЬКО-ХОРОВІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

ЯРОШЕВСЬКА Лариса Віталіївна –

викладач кафедри музичного мистецтва

Миколаївського національного університету

імені В. О. Сухомлинського

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглянуто сутність та зміст поняття «музичні здібності», необхідність їхнього формування, як спеціальної здібності у диригентсько-хоровій підготовці майбутнього вчителя музичного мистецтва. З’ясовано, що розвиток музичних здібностей людини не можливий без оволодіння нею продуктами людської культури, без засвоєння здібностей багатьох поколінь, які зафіксовані в культурній спадщині. Висвітлено наукові, музичні, психолого-педагогічні підходи щодо їхнього визначення. Обґрунтовано систему педагогічних умов, в яких здійснюється професійна підготовка студентів до майбутньої діяльності.

Ключові слова: музичні здібності, формування, музичність, структура, диригентсько-хорова підготовка, майбутній вчитель музичного мистецтв, індивідуалізація навчання, самостійна пошукова діяльність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Абдуллин Э. Б. Теория и методика музыкального образования школьников: программаконспект / Э. Б Абдуллин. – М., 1996. – 53 с.

2. Адлер Ю. П. Маркова Е. В., Грановский Ю. В. Планирование эксперимента при поиске оптимальных условий / Ю. П. Адлер, Е. В. Маркова. – Москва, 1976. – 78 c.

3. Адорно Т. Введение в социологию музыки / Т. Адорно. – М., 1962. – 234 с.

4. Ветлугіна Н. О. Музичний розвиток дитини / Н. О. Ветлугіна. – К.: Рад. школа, 1978. – 225 с.

5. Ковалев А. Г., Мясищев В. Н. Психологические способности человека / А. Г. Ковалев, В. Н. Мясищев. – М.: Наука, 1990. – 203 с.

6. Костюк Г. С. Здібності та їх розвиток у дітей / О. Г. Костюк. – К.: Знання, 1963. – 80 с.

7. Мясищев В. Н. Психологические особенности человека: В 2-х т. Т. 2. Способности. / В. Н. Мясищев. – Л.: Изд-во ЛГУ. – 1960. – 304 с.

8. Назайкинский Е. В. Некоторые проблемы музыкознания на исходе ХХ века // Преподаватель. – 1999. – №4. – С. 16–17.

9. Науменко С. І. Основи вікової музичної психології / С. І. Науменко. – К.: Український центр творчості та юнацтва, 1995. – 103 с

10. Ощепкова О. В. Педагогические аспекты формирования и развития художественнотворческих способностей (на материале преподавания музыки): автореф. дис. …д-ра пед. наук. – М., 2000. – 43 с.

11. Ростовський О. Я Концепція музичного виховання школярів на основі української національної культури: Художня освіта і проблеми виховання молоді / О. Я. Ростовський. – К.: ІЗМН, 1997. – С. 34–40.

12. Цагарелли Ю. А. Диагностика музыкального воображения. Психологические и педагогические проблемы музыкального образования. Вып.4. / Ю. А. Цагарелли. – Новосибирск, 1986, – С. 70–76.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись