Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ГУМАНІТАРИЗАЦІЯ ОСВІТИ І СТРУКТУРА МЕДИЧНИХ ВНЗ УКРАЇНИ КІНЦЯ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТЬ

КИРʼЯН Тетяна Іванівна –

кандидат педагогічних наук, доцент,

голова циклової комісії української мови

Черкаської медичної академії

e-mail: [email protected]

Анотація

Стаття присвячена аналізу впливу гуманітаризації медичної освіти України кінця ХХ – початку ХХІ століть на зміни у структурі вищих медичних навчальних закладів. У статті виділено основні напрями гуманітаризації, описано структурні зміни в медичних ВНЗ України, зокрема введення нових курсів гуманітарної спрямованості, створення нових кафедр, появу нових спеціальностей і факультетів.

Ключові слова: вища медична освіта України, період кінця ХХ – початку ХХІ століть, гуманітаризація, структура медичних ВНЗ, структурні зміни.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Автомонов П. П. Стратегічний принцип гуманізації вищої освіти і тактика його реалізації // Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки: Збірник наукових праць. – К.: Логос, 2012. – С. 184–188.

2. Буковинський державний медичний університет [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.bsmu.edu.ua/en/

3. Вінницький національний медичний університет [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.vnmu.edu.ua

4. Дніпропетровська медична академія [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.dsma.dp.ua/ua/

5. Євсович Р. В. Гуманізація та гуманітаризація вищої освіти в Україні: історичний аспект / Р. В. Євсович // Духовність особистості: методологія, теорія і практика. – 2012. – № 5 (52).– С. 79–87.

6. Запорізький державний медичний університет [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zsmu.edu.ua/

7. Кремень В. Г. Філософія людиноцентризму в освітньому просторі : моногр. / В. Г. Кремень; АПН України. – 2-е вид. – К. : Т-во «Знання» України, 2010. – 520 с.

8. Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.meduniv.lviv.ua/

9. Національний медичний університет ім. О. О. Богомольця [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nmu.ua/

10. Одеський національний медичний університет [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://odmu.edu.ua/

11. Рижак Л. В. Гуманізація вищої освіти України в контексті Болонського процесу / Л. Рижак // Соціогуманітарні проблеми людини. – 2008. – № 3. – С. 14–22.

12. Скляр П. П., Уманська Т. О. «Гуманізація» та «гуманітаризація»: поняття, співвідношення та шляхи впровадження в освіту / П. П. Скляр, Т. О. Уманська // Вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». Філософія. Психологія. Педагогіка – 2007 р. – № 1. – С. 92– 101.

13. Скрябіна Т. О. Формування ціннісних орієнтацій студентів вищих медичних навчальних закладів у процесі вивчення дисциплін соціальногуманітарного циклу : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Скрябіна Тетяна Олександрівна ; Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. – Луганськ, 2010. – 20 с.

14. Тернопільський державний медичний університет [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.tdmu.edu.ua/

15. Фіалко Н. А. Гуманізація вищої освіти: змістовно-функціональні аспекти : автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.10 / Наталія Анатоліївна Фіалко; Нац. акад. пед. наук України, Ін- вищ. освіти. – Київ, 2015. – 20 c.

16. Харківський національний медичний університет [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://knmu.edu.ua/

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись