ОБРАЗ ДОН КІХОТА ЗАПОРОЗЬКОГО, ЯК ДУХ В КОНЦЕПЦІЇ КОЛЕКТИВУ ВИДАТНОГО УКРАЇНСЬКОГО ПЕДАГОГА А. С. МАКАРЕНКА
СКЛОВСЬКИЙ Ігор Зіновійович –
доктор філософських наук, доцент
кафедри суспільних наук, інноваційної та архивної справи
Центральноукраїнського національного технвчного університету
e-mail: [email protected]
СКЛОВСЬКА Олена Іванівна –
кандидат історичних наук, доцент
кафедри професійної педагогіки та соціально-гуманітарних наук
Льотної академії НАУ
e-mail: [email protected]
АКСЬОНОВА Віра Ігорівна –
кандидат філософських наук, доцент
кафедри професійної педагогіки та соціально-гуманітарних наук
Льотної академії НАУ
e-mail: [email protected]
Анотація
Авторитет козакофільства в освітньому просторі поступово втілював у життя український педагог Антон Макаренко. Він критично сприймав режим тоталітаризму і войовничий атеїзм влади, її ксенофобські прояви, діяв, як європейський засновник власної версії філософського піднесення статусу демократичного патріотизму.
Ключові слова: український дух традиції патріотизму і гуманізму, В. Винниченко, А. С. Макаренко.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Гетманец М. Ф. А. С. Макаренко – писатель: взгляд с исторической дистанции / М. Ф. Гетманец // Русский язык и литература в учебных заведениях. – 2008. – №3. – С. 23–29.
2. Драгоманов М. Українська література, проскрібована російськими урядовцями / Михайло Драгоманов // Українська мова. – 2002. – №1. – С. 79–101.
3. Красовицький М. Дві позиції щодо педагогічної спадщини Антона Макаренка / Михайло Красовицький // Рідна школа. – 1999. – №9. – С. 29–31. 4. Лара Ф. де Условия общей еврейскоукраинской памяти: потенциал и препятствия / Филип де Лара // Культура примирения – Одеса, 2015. – С. 127–132.
5. Лосев А. Ф. История античной эстетики. Софисты. Сократ, Платон. – М.: «АСТ», 2000. – 846 с.
6. Макаренко А. С. Педагогическая поэма / А. С. Макаренко. – К.: Рад. школа, 1987. – 512 с. 7. Міхнік А. Оксамитова революція / Адам Міхнік // Сучасність. Література, наука, мистецтво, суспільне життя. – 1995. – №4. – С. 61– 66.
8. Нагаєвський І. Історія української держави ХХ століття / Ісидор Нагаєвський. – Київ:Український письменник, 1994. – 413 с.
9. Руденко Ю. Чи знаємо і шануємо геній Костянтина Ушинського? / Юрій Руденко // Освіта. – 2003. – 5–12 березня. – С. 4–5.
10. Сверстюк Є. Світлі полоси життя / Євген Сверстюк. – К.: КЛІО, 2015. – 768 с.
11. Снегірьова В. Мигель де Сервантес. «Дон Кіхот». «Печальний образ» чи пародія / Валентина Снегірьова // Всесвітня література в сучасній школі. – 2014. – №4. – С. 21–22.
12. Татарінова Л. Невідомий брат відомого педагога / Лариса Татарінова // Пані вчителька. – 2007. – №2 – С. 35–37.
13. Фрейд З. Я и Оно. Сочинения. Сб. / Зигмунд Фрейд. – М.: Єксмо; Харьков: Фолио, 2006. – 864 с. 14. Шестов Л. Памяти великого философа (Эдмунд Гуссерль) / Лев Шестов // Вопросы философии. – 1989. – №1. – С. 144–160. 15. Юнг К. Г. Стадии жизни / Карл Юнг // Сознание и безсознательное. Сб. пер.с англ. – Спб.: университетская книга, 1997. – 544 с.