Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ОБРАЗ ДОН КІХОТА ЗАПОРОЗЬКОГО, ЯК ДУХ В КОНЦЕПЦІЇ КОЛЕКТИВУ ВИДАТНОГО УКРАЇНСЬКОГО ПЕДАГОГА А. С. МАКАРЕНКА

СКЛОВСЬКИЙ Ігор Зіновійович –

доктор філософських наук, доцент

кафедри суспільних наук, інноваційної та архивної справи

Центральноукраїнського національного технвчного університету

e-mail: [email protected]

СКЛОВСЬКА Олена Іванівна –

кандидат історичних наук, доцент

кафедри професійної педагогіки та соціально-гуманітарних наук

Льотної академії НАУ

e-mail: [email protected]

АКСЬОНОВА Віра Ігорівна –

кандидат філософських наук, доцент

кафедри професійної педагогіки та соціально-гуманітарних наук

Льотної академії НАУ

e-mail: [email protected]

Анотація

  Авторитет козакофільства в освітньому просторі поступово втілював у життя український педагог Антон Макаренко. Він критично сприймав режим тоталітаризму і войовничий атеїзм влади, її ксенофобські прояви, діяв, як європейський засновник власної версії філософського піднесення статусу демократичного патріотизму.

Ключові слова: український дух традиції патріотизму і гуманізму, В. Винниченко, А. С. Макаренко.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гетманец М. Ф. А. С. Макаренко – писатель: взгляд с исторической дистанции / М. Ф. Гетманец // Русский язык и литература в учебных заведениях. – 2008. – №3. – С. 23–29.

2. Драгоманов М. Українська література, проскрібована російськими урядовцями / Михайло Драгоманов // Українська мова. – 2002. – №1. – С. 79–101.

3. Красовицький М. Дві позиції щодо педагогічної спадщини Антона Макаренка / Михайло Красовицький // Рідна школа. – 1999. – №9. – С. 29–31. 4. Лара Ф. де Условия общей еврейскоукраинской памяти: потенциал и препятствия / Филип де Лара // Культура примирения – Одеса, 2015. – С. 127–132.

5. Лосев А. Ф. История античной эстетики. Софисты. Сократ, Платон. – М.: «АСТ», 2000. – 846 с.

6. Макаренко А. С. Педагогическая поэма / А. С. Макаренко. – К.: Рад. школа, 1987. – 512 с. 7. Міхнік А. Оксамитова революція / Адам Міхнік // Сучасність. Література, наука, мистецтво, суспільне життя. – 1995. – №4. – С. 61– 66.

8. Нагаєвський І. Історія української держави ХХ століття / Ісидор Нагаєвський. – Київ:Український письменник, 1994. – 413 с.

9. Руденко Ю. Чи знаємо і шануємо геній Костянтина Ушинського? / Юрій Руденко // Освіта. – 2003. – 5–12 березня. – С. 4–5.

10. Сверстюк Є. Світлі полоси життя / Євген Сверстюк. – К.: КЛІО, 2015. – 768 с.

11. Снегірьова В. Мигель де Сервантес. «Дон Кіхот». «Печальний образ» чи пародія / Валентина Снегірьова // Всесвітня література в сучасній школі. – 2014. – №4. – С. 21–22.

12. Татарінова Л. Невідомий брат відомого педагога / Лариса Татарінова // Пані вчителька. – 2007. – №2 – С. 35–37.

13. Фрейд З. Я и Оно. Сочинения. Сб. / Зигмунд Фрейд. – М.: Єксмо; Харьков: Фолио, 2006. – 864 с. 14. Шестов Л. Памяти великого философа (Эдмунд Гуссерль) / Лев Шестов // Вопросы философии. – 1989. – №1. – С. 144–160. 15. Юнг К. Г. Стадии жизни / Карл Юнг // Сознание и безсознательное. Сб. пер.с англ. – Спб.: университетская книга, 1997. – 544 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись