Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПРО СПІВВІДНОШЕННЯ МОРАЛЬНО-ОСОБИСТІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК І. Є. ТАММА ТА В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

ПРОЦЕНКО Євгеній Анатолійович –

вчитель Захарівського НВК КЗ «Глинське НВО» Світловодської районної ради Кіровоградської області

e-mail: [email protected]

САДОВИЙ Микола Ілліч –

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії та методики технологічної підготовки,

охорони праці та безпеки життєдіяльності, професор кафедри фізики та методики її викладання

Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький, Україна

ORCID ID 0000-0001-6582-6506

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена актуальній нині проблемі формування особистісних характеристик людини, моральнонаукових якостей дослідників на прикладі аналізу співвідношення морально-особистісних характеристик видатних постатей ХХ століття І. Є. Тамма та В. О.Сухомлинського. Такий аналіз має на меті виокремити 10 особистісних характеристик вчених для використання у освітньому процесі як середньої, так і вищої школи. Головне – одержати ще одне свідотство того, яке місце має займати особистість інформаційного суспільства ХХІ століття. Варто зрозуміти, що В. О. Сухомлинський займає у нашій науці, в науці про людино знання позиції якраз майбутнього, а не вчорашнього дня. Аналогічно необхідно показати, що без дійсно наукових знань природничих наук, фахівцем яких був І. Є. Тамм не сформувати компетентнісної особистості, здатної конкурувати на ринку праці і бути захищеною знаннями. Тому поєднання особистісних характеристик вказаних вчених у значній мірі дозволить сформувати особистісну траєкторію розвитку людини.

Ключові слова: І. Є. Тамм, В. О. Сухомлинський, особистість, характеристика, мораль, науковість.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гранин Д. О. Эта страшная жизнь / Гранин Д. О. – М.: Советская Россия, 1974. – С. 99.

2. Воспомининие о И. Е.Тамме. – 3-е изд., доп. – М.: ИздАТ. – 432 с.

3. Садовий М. І. Єлисаветградський період життя Ігоря Євгеновича Тамма: посібник / Садовий М. І., Ріжняк Р. Я., Трифонова О. М.; за наук. ред. М.І.Садового; літ. ред. Л. Г.Кіндей. – Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018. – 104 с.

4. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: у 5 т. / Сухомлинський В. О. – К.: Радянська школа, 1977. – Т.4. – 640 с.

5. Антонець М.Я. Психопедагогічна сутність дидактичних поглядів В.О. Сухомлинського / М.Я. Антонець // Наукові записки Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. Сер. : Педагогічні та історичні науки. – 2013. – Вип. 115. – С. 13-21.

6. Сухомлинська О.В. Українська педагогіка в персоналіях / Сухомлинська О.В. та ін. – Кн. 2. – К.: Либідь, 2005.

7. Сухомлинський В. О. Як виховати справжню людину / Сухомлинський В. О. // Вибрані твори у 5 т. – К.: Рад. шк., 1976. – Т. 2. – С. 149–150.

8. Гранин Д. О. Зубр (документальный биографический роман о Н. В. ТимофеевеРесовском). – М.: Лениздат, Команда А, 2012. – 384 с.

9. Сараєва О. В. Педагогічна система В. О. Сухомлинського в науковому доробку вітчизняних учених: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук 13.00.01 загальна педагогіка та історія педагогіки. – К.: 2007. – 20 с.


10. Садовий М. І. Діяльнісний та системний підхід у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського // Наукові записки – Серія: Педагогічні науки. – 2013. – Вип. 123, Т. ІІ. – С. 304–308.

11. Трифонова О. М. Сучасна концепція всебічно-розвиненої особистості й В. О. Сухомлинський / О. М. Трифонова // Наукові записки. – Серія: Педагогічні науки. – 2013. – Вип. 123, Т. ІІ. – С. 352–356.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись