СПЕЦИФІКА ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ МОВНОКОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ У СТУДЕНТІВ НЕФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ (курс «Українська мова за професійним спрямуванням»)
ІЛІАДІ Олександр Іванович –
доктор філологічних наук, завідувач кафедри методик дошкільної та початкової освіти
Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка
е-mail: [email protected]
ГРОМКО Тетяна Василівна –
кандидат філологогічних наук, доцент кафедри української мови
Центральноукраїнського державного педагогічного Університету імені Володимира Винниченка
е-mail: [email protected]
Анотація
Фахова мовнокомунікативна компетенція – це індикатор наявності системи професійних знань, комунікативних умінь і навичок, антропоцентричної ціннісної орієнтації, загальної гуманітарної культури, інтегральних показників культури мовлення, необхідних для якісної професійної діяльності з перспективою карʼєрного зростання. Тому важливе завдання сучасної системи освіти – створення належних умов для формування професійної мовнокомунікативної компетенції. Важливу роль у комплексній реалізації цієї стратегічної мети відіграє навчальний курс «Українська мова за професійним спрямуванням», який дає в руки майбутнього професіонала основне знаряддя фахового спілкування – уміння грамотно й чітко висловити свою думку.
Ключові слова: комунікативна компетенція, мовна компетенція, мовознавчі складові професійної компетенції, культура мовлення, українська мова за професійним спрямуванням.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Вовк О. І. Комунікативно-когнітивна компетентність студентів-філологів: нова освітня парадигма [Текст] / О. І. Вовк. – Черкаси : Чабаненко Ю.А., 2013. – 500 с.
2. Данилова Г. С. Управління процесом становлення професійної компетентності методиста [Текст] / Г. С. Данилова. – К. : УІПКККО, 1995. – 80 с.
3. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : Бібліотека з освітньої політики / [за заг. ред. О. В. Овчарук]. – К. : «К.І.С.», 2004. – 112 с.
4. Онопрієнко О. Концептуальні засади компетентнісного підходу в сучасній освіті [Текст] / О. Онопрієнко // Шлях освіти. – 2007. – № 4. – С. 32– 37.
5. Ситник О. П. Професійна компетентність вчителя [Текст] / О. П. Ситник // Управління школою. – 2006. – № 14. – С. 2–9.
6. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: В 5-ти т. [Текст] / В. О. Сухомлинський. – К. : Радянська школа, 1976. – Т. 1. – 654 с.
7. Чемерис І. Нові вимоги до спеціаліста: поняття компетентності й компетенції [Текст] / І. Чемерис // Вища освіта України. – 2006. – № 2. – С. 84–88.