Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СПЕЦИФІКА ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ МОВНОКОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ У СТУДЕНТІВ НЕФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ (курс «Українська мова за професійним спрямуванням»)

ІЛІАДІ Олександр Іванович –

доктор філологічних наук, завідувач кафедри методик дошкільної та початкової освіти

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

е-mail: [email protected]

ГРОМКО Тетяна Василівна –

 

кандидат філологогічних наук, доцент кафедри української мови

Центральноукраїнського державного педагогічного Університету імені Володимира Винниченка

е-mail: [email protected]

Анотація

    Фахова мовнокомунікативна компетенція – це індикатор наявності системи професійних знань, комунікативних умінь і навичок, антропоцентричної ціннісної орієнтації, загальної гуманітарної культури, інтегральних показників культури мовлення, необхідних для якісної професійної діяльності з перспективою карʼєрного зростання. Тому важливе завдання сучасної системи освіти – створення належних умов для формування професійної мовнокомунікативної компетенції. Важливу роль у комплексній реалізації цієї стратегічної мети відіграє навчальний курс «Українська мова за професійним спрямуванням», який дає в руки майбутнього професіонала основне знаряддя фахового спілкування – уміння грамотно й чітко висловити свою думку.

Ключові слова: комунікативна компетенція, мовна компетенція, мовознавчі складові професійної компетенції, культура мовлення, українська мова за професійним спрямуванням.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Вовк О. І. Комунікативно-когнітивна компетентність студентів-філологів: нова освітня парадигма [Текст] / О. І. Вовк. – Черкаси : Чабаненко Ю.А., 2013. – 500 с.

2. Данилова Г. С. Управління процесом становлення професійної компетентності методиста [Текст] / Г. С. Данилова. – К. : УІПКККО, 1995. – 80 с.

3. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : Бібліотека з освітньої політики / [за заг. ред. О. В. Овчарук]. – К. : «К.І.С.», 2004. – 112 с.

4. Онопрієнко О. Концептуальні засади компетентнісного підходу в сучасній освіті [Текст] / О. Онопрієнко // Шлях освіти. – 2007. – № 4. – С. 32– 37.

5. Ситник О. П. Професійна компетентність вчителя [Текст] / О. П. Ситник // Управління школою. – 2006. – № 14. – С. 2–9.

6. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: В 5-ти т. [Текст] / В. О. Сухомлинський. – К. : Радянська школа, 1976. – Т. 1. – 654 с.

7. Чемерис І. Нові вимоги до спеціаліста: поняття компетентності й компетенції [Текст] / І. Чемерис // Вища освіта України. – 2006. – № 2. – С. 84–88.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись