Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ОСМИСЛЮЮЧИ В. СУХОМЛИНСЬКОГО: ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ ЯК НАВЧАЛЬНИЙ ПРЕДМЕТ У СУЧАСНІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ

АБРАМОВА Оксана Віталіївна –

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

ORCID iD: 0000-0003-1802-8274

e-mail: [email protected]

КУЦЕНКО Тетяна Володимирівна –

старший викладач кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

ORCID іD: 0000-0002-0087-2664

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті досліджуються педагогічні погляди Василя Сухомлинського на трудове виховання дітей та трудове навчання, як навчальний предмет у школі. Звернуто увагу на багаторічний досвід практичної діяльності у викладанні праці Павлиської школи. Проаналізувавши нову редакцію навчальної програми із трудового навчання для 5 – 9 класів, авторами статті встановлено, що погляди В. Сухомлинського є актуальними за сучасних умов реформування навчальної дисципліни Трудове навчання та Технології.

Ключові слова: педагогічні погляди В. Сухомлинського, трудове виховання, праця, трудове навчання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Вдовенко В. В. Особистість учителя у педагогічній спадщині Василя Сухомлинського / В. В. Вдовенко // Ідеї Василя Сухомлинського про психологічне забезпечення навчально-виховного процесу та сучасна освіта: Зб. матеріалів Всеукраїнського науково-методичної конференції, 18-28.09.2017. – Кропивницький: Ексклюзивсистем, 2017. – С. 52–57.

2. Гур’янова О. В. Школа радості – переклик поколінь // Школа першого ступеня: теорія і практика: Зб. наук. пр. Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди. – Випуск 21. – ПереяславХмельницький, 2007. – С. 115–122.

3. Дічек Н. П. Драматизм аксіологічного виміру педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського / Н. П. Дічек. // В. О. Сухомлинський у роздумах сучасних педагогів. Упорядники: О. В. Сухомлинська, О. Я. Савченко. – Луганськ: Видавництво ЛНУ ім. Т. Шевченко, 2012. – С. 293303.

4. Калініченко Н. А. Вплив трудової підготовки на загальний розвиток особистості в педагогіці В. О. Сухомлинського / Н. А. Калініченко. // В. О. Сухомлинський у роздумах сучасних педагогів. Упорядники: О. В. Сухомлинська, О. Я. Савченко. – Луганськ: Видавництво ЛНУ ім. Т. Шевченко, 2012. – С. 405– 418.

5. Куценко Т. В. О. Сухомлинський про трудове виховання школярів / Тетяна Куценко // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2009. – № 4. – С. 17–20.

6. Навчальна програма з трудового навчання для 5-9-х класів для загальноосвітніх навчальних закладів затверджена наказом МОН від 07.06.2017, № 804. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: osvita.ua/school/program/program-5-9/56126/


7. Сухомлинський В. О. Павлиська середня школа / Василь Сухомлинський // Вибр. твори: в 5 т. –К.: Рад. Школа, 1977. – Т. 4. – С. 7–392.

8. Сухомлинський В. О. Розумове виховання і всебічний розвиток дитини / Василь Сухомлинський // Вибр. твори: в 5 т. – К.: Рад. Школа, 1976. – Т. 1. – С. 91–105.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись