Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ЖИТТЄДАЙНА СИЛА ІМПЕРАТИВІВ ФІЛОСОФСЬКОГО АЛГОРИТМУ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

САУХ Петро Юрійович –

доктор філософських наук, професор,

член-кореспондент НАПН України, академік-секретар Відділення вищої освіти НАПН України

е-mail: [email protected]

Анотація

  На основі синергії взаємодоповнювальних складових філософії, освіти і виховання, яка забезпечує успіх навчально-виховного процесу, розкриті причини розбалансованості сучасного навчання і виховання. Доведено, що вирішити проблему розбалансованості навчально-виховного процесу можливо на основі філософії, яка є фундаментом генетичного зв’язку знань, умінь, моральних імперативів і життєвих цінностей. Показано, що прикладом життєдайної сили гармонійного поєднання філософії, освіти та виховання є гуманістична педагогіка В. О. Сухомлинського, який ніби культивуючи давньогрецький світоглядний ідеал «пайдейї», надає в навчально-виховному процесі спочатку перевагу включеності людини у багатовимірний комплекс культури і природи, і лише через неї виходить на освіченість. Доведено, що педагогічна система В. О. Сухомлинського не лише збагатила педагогічну науку новаторськими ідеями, внесла неоціненний внесок як в теорію, так і практику освіти і виховання, але й започаткувала революційний етап в реформуванні вітчизняної освітньої системи.

Ключові слова: філософія, педагогіка, освіта, виховання, життєва мудрість, діалог, «пайдейя», благо, знання, щастя.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бех І. Д. Особистісно-орієнтована модель виховання як науковий конструкт / libraru.udpu. org.ua / libraru-files/ psuh…/ vupysk – 21 pdf

2. Зязюн І. А. Культура й цінності у просторі життєвого поступу // Життєві імперативи та наукова школа професора Петра Сауха: науково-популярне видання. – Житомир: Видавництво ЖДУ ім. І. Франка, 2010. – 204 с.

3. Каган М. С. Системно-синергетический подход к построению современной педагогической теории // Синергетическая парадигма. Синергетика образования. – М.: Прогресс-традиция, 2017. – С. 242–263.


4. Саух П. Ю. Філософія у пошуках панацеї. Роздуми небайдужого //Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Філософські науки. Вип. 1(83), 2017.

5. Сухомлинский В. А. Вибр. Тв. У 5-ти т. т. 5. – К., 1976.

6. Сухомлинский В. А. Этюды коммунистического воспитания // Народное образование. – 1967, № 2.

7. Табачковський В. Г. Полісутнісне homo: філософсько-мистецька думка у пошуках неевклідової рефлективності / В. Г. Табачковський. – К.: Парапин, 2005. – 432 с.

8. Цицерон. Избранные сочинения. – М.: Худож. лит., 1975. – 456 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись