Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

УРОК ЯК ФУНКУЦІЙНА СИСТЕМА НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ: ПЕДАГОГІЧНИЙ ВИМІР В. СУХОМЛИНСЬКОГО

КУЧЕРЕНКО Ірина Анатоліївна –

доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри практичного мовознавства,

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

e-mail: [email protected]

МАМЧУР Лідія Іванівна –

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри практичного мовознавства

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

e-mail: [email protected]

Анотація

    Чільне місце в лінгводидактичній спадщині В. Сухомлинського посідає урок як основна форма організації навчально-виховної роботи в школі. Учений розглядає рідну українську мову як провідний навчальний предмет у школі, успішне оволодіння якою значною мірою сприяє засвоєнню знань з інших предметів. У системі занять з української мови, які у В. Сухомлинського мали творчий характер, відрізнялися методичною свіжістю і новизною, знайшли широке застосування уроки заключного повторення і систематизації вивченого, а також уроки мислення. Такі види навчальних занять посіли своє особливе місце у класифікації уроків рідної мови В. Сухомлинського. Творче впровадження у навчально-виховний процес мовного навчання в сучасній школі ідей вченого-практика дасть змогу вчителям удосконалити методику навчання, а учням якнайкраще опанувати систему рідної мови і наблизитися до сприйняття загальної мовної картини навколишнього світу у взаємозв’язку, який об’єднується цілісністю людського мислення.

Ключові слова: Василь Сухомлинський, мовна освіта, урок української мови, урок заключного повторення і систематизації, уроки мислення.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Дмитровський Є. М. Методика викладання української мови в середній школі / Є. М. Дмитровський. – К.: Рад. школа, 1965. – 286 с.

2. Кучеренко І. Теоретичні і методичні засади сучасного уроку української мови в основній школі: монографія / Ірина Кучеренко. – Умань: ФОП Жовтий О. О. – 2014. – 410 с.

3. Мамчур Л. Лінгводидактична спадщина В.О.Сухомлинського: навчально-методичний посібник / Л. І. Мамчур. – Умань: РВЦ «Софія», 2009. – 170 с.

4. Методика викладання української мови в середній школі / За ред. С. Х.Чавдарова і В. І.Масальського. – К.:Рад. школа, 1954. – 348 с.


5. Методика викладання української мови в середній школі / За ред. С. Х.Чавдарова і В. І.Масальського. – К.: Рад. школа, 1962. – 372 с.

6. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: у п’яти томах. – К.: Рад. школа, 1977. – Т.4. – 637 с.

7. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: у п’яти томах / В. О. Сухомлинський. – К.: Рад. школа, 1977. – Т.5. – 638 с.

8. Сухомлинський В. О. Моральні заповіді дитинства і юності / В. О. Сухомлинський. – К., 1966. – 232 с.

9. Сухомлинський В. О. Уроки заключного повторення і систематизації вивченого // В. О. Сухомлинськимй // Рад. школа. – 1954. – № 4. – С. 26–31.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись