ФОРМИ І МЕТОДИ ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО АРТИСТИЗМУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ В ПРОЦЕСІ ВИКОНАВСЬКО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ
АШИХМІНА Наталія Віталіївна –
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри музично- інструментальної підготовки
ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті запропоновано шляхи формування педагогічного артистизму майбутніх учителів музики в процесі виконавсько-інструментальної підготовки. Стислий огляд проблеми дозволив визначити, що напрямами діяльності викладачів виконавсько-інструментальних дисциплін із формування компонентів досліджуваного феномена (когнітивно-ціннісного, художньо-комунікативного і художньо-образного) є: залучення студентів до процесу пізнання і розуміння явища «педагогічний артистизм»; формування в них досвіду художньокомунікативної діяльності; стимулювання прагнень до творчого самовираження через артистичне виконавськоінструментальне тлумачення художньої образності музичних творів.
Ключові слова: артистизм, педагогічний артистизм, майбутні вчителі музики, виконавськоінструментальна підготовка, компоненти педагогічного артистизму, форми і методи формування педагогічного артистизму.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Абрамян В. Ц. Театральна педагогіка / В. Ц. Абрамян. – К. : Лібра, 1996. – 224 с.
2. Булатова О. С. Педагогический артистизм: Учеб. пособие для студентов высш. пед. учеб. заведений / О. С. Булатова. – М.: Академия, 2001. – 240 с.
3. Зязюн І. А. Краса педагогічної дії: навч. посіб. для вчителів, аспірант., студ. / Іван Андрійович Зязюн, Галина Михайлівна Сагач. – К. : Українсько-фінський ін-т менеджменту і бізнесу, 1997. – 302 с.
4. Казачков С. А. Дирижер хора – артист и педагог / С. А. Казачков. – Казань: КГК, 1998. – 308 с.
5. Мурашов А. А. Риторика. Теория и практика / А. А. Мурашов. – М.: МПсИ, 2006. – 528 с.