РОЗВИТОК МУЗИЧНОГО МИСЛЕННЯ НА МАТЕРІАЛІ ФОРТЕПІАННОГО ЦИКЛУ Б. М. ФІЛЬЦ «ЯВОРІВСЬКІ ІГРАШКИ»
ЧЕБОТАРЕНКО Ольга Валеріївна −
кандидат мистецтвознавства, доцент доцент кафедри музикознавства, інструментальної та хореографічної підготовки
Криворізького державного педагогічного університету
e-mail: [email protected]
Анотація
Включення до репертуару творів сучасних композиторів дає можливість активно розвивати музичне мислення, поєднуючи опору на традицію та новації, які несе композиторський текст. Жанрово-стильовий та семантичний аналіз фортепіанного циклу Б. Фільц «Яворівські іграшки» дозволяє глибоко зануритись в особливості композиторської мови, компенсуючи відсутність стійкої виконавської традиції опорою на програмність та жанровість як провідні для створення власної інтерпретації.
Ключові слова: музичне мислення, жанрова драматургія, поліжанровість, програмність.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Макаров В. Методика обучения игре на фортепиано в подготовительном отделении и начальной школе / В. Макаров. – Харьков, 1997. – 120 с.
2. Мартинсен К. А. Индивидуальная фортепианная техника на основе звукотворческой воли / К. А. Мартинсен. – Москва: Издательство Музыка, 1966. – 220 с.
3. Полозов С. П. Музыкальное мышление как фактор формирования и развития музыкальной культуры: информационное основание / С. П. Полозов // Вестник Томского государственного университета, 2010. – С. 70–75.
4. Фільц Б. Яворівські іграшки Для фортепіано: Навчальний посібник / Редакторупорядник, вст. Ст. Олександра Німилович. – Дрогобич: Посвіт, 2017. – 40 с.