Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНО-ЕТИЧНОЇ СФЕРИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ НА ОСНОВІ ДОСВІДУ В. СУХОМЛИНСЬКОГО

ЖУРАТ Юлія Василівна –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

ORCID iD: 0000/0003-3535-9817

е-mail: [email protected]

ПЕРЕПЕЛЮК Інна Романівна –

кандидат педагогічних наук, асистент кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

ORCID iD: 0000-0002-6376-2825

е-mail: [email protected]

Анотація

    Вихованість особистості дитини дошкільного віку визначається достатнім рівнем сформованості так званої моральної особистості, яка виявляє себе через побудову висловлювань морально-етичного спрямування і міркувань про себе, поведінку серед товаришів та інших людей, внутрішні переконання морально-етичного характеру. У статті розглянуто моральні якості особистості, види мовленнєвої діяльності, напрями та стадії формування оцінно-етичних суджень дітей.

Ключові слова: моральні якості, морально-етичні судження, моральне виховання, моральні почуття, діти дошкільного віку, моральна поведінка.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бех І. Д. Василь Сухомлинський: життя в діалозі / Іван Дмитрович Бех // Зб. наук. пр. Сер. Пед. науки / Херсон. держ. ун-т. – Херсон, 2009. – Вип. 53. – С. 18–23.

2. Бех І. Д. Виховання особистості: у двох книгах. Кн. 2. / Іван Дмитрович Бех. – К.: Либідь, 2003. – 342 с.

3. Выготский Л. С. Мышление и речь / Л. С. Выготский. – М.: Изд-во АПН РСФСР, 1956. – 512 с.

4. Гончаренко С. Український педагогічний словник / С. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 376 с.

5. Історія української школи і педагогіки: хрестоматія / уклад. О.О. Любар; за ред. В.Г. Кременя. – К.: Знання, 2005. – 767 с.

6. Кабанова-Меллер Е. Н. Учебная деятельность и развивающее обучение / Е. Н. Кабанова-Меллер. – М.: Знание, 1981. – 96 с.

7. Монке О. С. Формування оцінно-етичних суджень у художньо-мовленнєвій діяльності дітей старшого дошкільного віку: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.02. / Південноукраїнський державний педагогічний університет ім. К. Д. Ушинського / Монке О. С. – Одеса, 2002. – 21 с.

8. Петровский А. В. Общая психология / А. В. Петровский. – М.: Просвещение, 1977. – С. 236–257.

9. Сухомлинский В. А. Не только разумом, но и серцем…: сб. ст. и фрагментов из работ / Василий
Александрович Сухомлинский. – 2-е изд. – М.: Мол. гвардия, 1990. – 139 с.

10. Сухомлинський В. О. Як виховати справжню людину / В. Сухомлинський // Вибр. твори : в 5 т. – К., 1976. – Т. 2. – С. 149–416.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись