Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

АКТУАЛІЗАЦІЯ ІДЕЙ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО У КОНТЕКСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

ПУСТОВІТ Григорій Петрович –

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри природничо-математичної освіти Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти,

ORCID iD: 0000-0001-7754-0249,

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті схарактеризовано інклюзивну освіту в сучасній українській школі, що спрямована на надання кожній дитині, всім вразливим групам дітей можливостей для результативного навчання завдяки адаптації освітніх програм та навчального середовища до потреб учнів, які відрізняються своїми навчальними
можливостями. У такому контексті проаналізовано педагогічну концепцію Василя Сухомлинського, що ґрунтується на позиції неповторності Людини, на переконанні, що кожна дитина заслуговує на розвиток своїх здібностей, розкриття інтелектуального потенціалу. У статті наголошується на актуальності прогностичних ідей В. Сухомлинського щодо організації інклюзивного навчання, де вагомими чинником ефективності такої роботи, за його переконанням, було створення особливих умов і здійснення делікатного індивідуального підходу до кожної такої дитини. В. Сухомлинський звертав особливу увагу на індивідуалізацію роботи з такими дітьми, на необхідності залучення кожної такої дитини до посильної для неї розумової праці, до цікавої діяльності, щоб у неї розвивалося почуття власної гідності.

Ключові слова: Василь Сухомлинський, інклюзивна освіта, Павлиська середня школа, важка дитина, дитина з особливими потребами, виховання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. «Обережно: дитина»: В. О. Сухомлинський про важких дітей: Темат. зб. / упор. Т. В. Філімонова; за наук. ред. проф. О. В. Сухомлинської. – Луганськ: Державний заклад «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», 2008. – 264 с.

2. Демченко І. І. В. О. Сухомлинський про психолого-педагогічну підтримку дітей в умовах інклюзивної освіти / І. І. Демченко // Vĕdeckýpokroknapřelomutysyachalete – 2012: мateriály VIII mezinárodnívědeckopraktickáconference: Publiscing House «Education and Science», 2012. – S. 22–25.

3. Іноземцева С. В. Використання педагогічних ідей В. О. Сухомлинського в роботі з дітьми з особливими потребами / С. В. Іноземцева // Теорія та методика навчання та виховання: зб. наук. пр. / Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди. – Х., 2008. – Вип. 21. – С.55–61.

4. Калініченко Н. А. В. О. Сухомлинський про роботу з дітьми з особливими потребами /
Н. А. Калініченко // Педагогічний вісник. – 2013. – № 4(28). – С. 74–76.

5. Сухомлинська О. В. Школа Сухомлинського у Павлиші  погляд крізь призму часу: науковопопулярне видання / О. В. Сухомлинська.  К.: Педагогічна думка, 2013.  124 с.

6. Сухомлинський В. О. Розмова з молодим директором. / В. О. Сухомлинський // Вибр. тв.: в 5 т. – К.: Рад. шк., 1977. –Т. 4. – С. 393–628.

7. Сухомлинський В. О. Найвідсталіший у класі … / В. О. Сухомлинський // Вибр. тв.: в 5 т. – К.: Рад. шк., 1977. – Т. 5. – С. 584–590.

8. Сухомлинський В. О. Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості / В. О. Сухомлинський // Вибр. тв.: в 5 т. – К.: Рад. шк., 1976. – Т. 1. – С. 55–208.

9. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям / В. О. Сухомлинський // Вибр. тв.: в 5 т. – К.: Рад. шк., 1976. – Т. 3. – С. 7–282.

10. Сухомлинський В. О. Як виховати справжню людину / В О. Сухомлинський // Вибр. тв.: в 5 т. – К.: Рад. шк., 1976. – Т. 2. – С. 149–418.

11. Шевців З. М. Проблема захисного дитинства і соціалізації в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського. / З. М. Шевців // Вісник Луганського державного педагогічного університету імені Тараса Шевченка. – 2000. – № 7. – С. 158–163.

12. Штефан Л. А. Проблема «важких» дітей в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського / Л. А. Штефан // Педагогіка та психологія. – Харків: ХДПУ, 1999. – Вип.10. – Ч. 2. – С. 84–87.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись