Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

РЕАЛІЗАЦІЯ ІДЕЙ В. СУХОМЛИНСЬКОГО У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ГАРМОНІЙНО РОЗВИНЕНОЇ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТА НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ БІОРЕСУРСІВ І ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ УКРАЇНИ

НІКОЛАЄНКО Станіслав Миколайович –

ректор Національного університету біоресурсів та природокористування, доктор педагогічних наук, професор член-кореспондент НАПН України

e-mail: pednauk@gmаil.com

Анотація

    Cтаття присвячена актуальній проблемі формування гармонійної, всебічно розвиненої особистості, як найвищої цінності суспільства. В аспекті формування гармонійно розвиненої особистості педагогічна спадщина В. Сухомлинського за своєю глибиною та змістом є невичерпним джерелом. Незважаючи на те, що В. О. Сухомлинський не займався проблемами вищої школи, студентства, його праці і нині є актуальними для університетської освіти країни. Видатний педагог неодноразово наголошував на тому, що «людська індивідуальність дитини неповторна. Виховання особистості, особливо сучасного студента, є складним, довготривалим, безперервним процесом, який не завершується одночасно з закінченням загальноосвітнього навчального закладу чи коледжу, адже людина протягом усього життя постійно зазнає виховних впливів. Переконливо, що молодь, яка навчається в університеті, обов’язково має бути не лише включена в систему виховного впливу на відповідному рівні, а й бути безпосереднім активним учасником виховних заходів, всього внутрішньоуніверситетського життя.

Ключові слова: особистісь, виховання, цінності, індивідуальність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Комінарець Т. В. Гуманістичне виховання у педагогіці А. Макаренка та В. Сухомлинського / Т. В. Комінарець // Педагогічна спадщина А. С. Макаренка та В. О. Сухомлинського: історія та сучасність: матеріали обласних педагогічних читань (м. Херсон, 15 березня 2013 р.). – Херсон, 2013. – С. 46–52.

2. Перфільєва М. В. Виховання студентської молоді як основний напрямок у процесі успішної соціалізації майбутніх педагогів / М. В. Перфільєва // Соціум. Наука. Культура: IV Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конф., 28–30 січня 2009 p.

3. Слюсаренко Н. В. Василь Сухомлинський і система трудового виховання учнів Павлиської школи / Н. В. Слюсаренко // Педагогічна спадщина А.С. Макаренка та В.О. Сухомлинського: історія та сучасність: матеріали обласних педагогічних читань (м. Херсон, 15 березня 2013 р.). – Херсон, 2013. – С. 128–131.

4. Сухомлинский В. А. Проблемы воспитания всесторонне развитой личности // История педагогики в России. – М., 1999. – 374 с.

5. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: в 5 т. / В. О. Сухомлинський. – Київ : Рад. шк., 1977. – Т. 3 : Серце віддаю дітям. Народження громадянина. Листи до сина. – 670 с.

6. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: в 5 т. / В. О. Сухомлинський. – Київ : Рад. школа, 1977. – Т. 1: Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості. Духовний світ школяра. Методика виховання колективу. – 654 с.

7. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: в 5 т. / В. О. Сухомлинський. – Київ : Рад. шк., 1977. – Т. 5: Статті. – 640 с.

8. Сухомлинський В. О. Павлишська середня школа / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори: в 5 т. – Київ: Рад. шк., 1977. – Т. 4. – С. 7–392.

9. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям / В. О. Сухомлинський. – Київ : Рад. шк., 1973. – 244 с.

10. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: в 5 т. / В. О. Сухомлинський. – Т. 1. – Київ : Рад. шк., 1976. – С. 64–329.

11. Сухомлинський В.О. Вибрані твори: в 5 т. / В. О. Сухомлинський. – Т. 2. – Київ : Рад. шк., 1976. – С. 449–643.

12. Ніколаєнко С. М., Шинкарук В. Д., Рудень Д. М., Сопівник Р. В., Сопівник І. В., Петрів Г. В., Кушнір А. О., Моїсєєв В. В., Давидова О. П. Програма виховання студента: «Фахівець, громадянин, патріот». Навчально-методичний посібник / С. М. Ніколаєнко, В. Д. Шинкарук, Д. М. Рудень, Р. В. Сопівник, І. В. Сопівник, Г. В. Петрів, А. О. Кушнір, В. В. Мойсєєв, О. П. Давидова. – К.: «Ай Си Ес - Актив», 2016. – 75 с.

13. Сухомлинський В. О. Народження громадянина // Вибрані твори : в 5 т. – Київ: Рад. шк., 1976. – Т. 5. – С. 283–582.

14. Багдасарова Е. Интервью с професором Гарвардского университета Маней Клеменчич. / Вопросы образования. 2016. №1. – С. 10-17. Режим доступу: https://vo.hse.ru/data/2016/03/21/1128168175/Intervie w%20Klemencic.pdf/

15. Франко І. Украдене щастя. – Харків: «Фоліо», 2011. – С. 121–134.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись