ІДЕЇ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ В КОНТЕКСТІ ПЕДАГОГІКИ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО
ЗАВГОРОДНЯ Тетяна Констянтинівна –
доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки імені Богдана Ступарика
ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті автор аналізує розвиток освіти відповідно до вимог сучасності, що може забезпечити гідне місце у світовому співтоваристві. Адже наслідками науково-технічної та «інформаційної» революцій, зростання виробництва призвели до втрати суспільної необхідності на ранньому етапі діяльності з одночасним підвищенням вимог до рівня освітньої та фахової підготовки людини. А професійна освіта є невідʼємною ланкою системи безперервної освіти, що забезпечує реалізацію потреб людини в оволодінні робітничими професіями, спеціальностями, кваліфікацією відповідно до її інтересів, здібностей, стану здоровʼя та соціального замовлення суспільства і держави. Як показує практика, у сучасній українській освіті практично забули про виховання як важливу складову єдиного навчально-виховного процесу. Але ще В. О. Сухомлинський наголошував на гармонії навчання і виховання, що призводить до оволодіння значно ширшим колом знань. Доведено, що основні підходив до реалізації Концепції «Нової української школи» співзвучні з основними положенням організації діяльності загальноосвітніх шкіл у педагогічній спадщині Василя Олександровича Сухомлинського (залучення учнів до творчих справ з використанням групових, індивідуальних і колективних форм, різноманітних прийомів педагогічного впливу, робота учнів в групах і в змішаних парах у навчальному процесі, які є беззаперечними складовими педагогіки добра тощо).
Ключові слова: Василь Сухомлинський, концепція, реформа освіти, навчально-виховний процес, досвід, практика, фахова підготовка.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Гриневич розвіяла міфи про нову українську школу. Режим доступу: www. uk.org.ua/obshestvo/liliya-grinevich – rozviyzala – mifi –pro-novu-ukrayinsku – shkolu -71611.
2. Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року // Розпорядження КМУ №988 – р від 14. 12. 16 року.
3. Сухомлинський В. О. Знання і участь у громадському житті // В. О. Сухомлинський. Сто порад учителеві // В. О. Сухомлинський. Вибрані твори. – В 5-ти т. – Т.2. – К.: Радянська школа, 1976. – С. 486–487.
4. Сухомлинський В. О. На нашій совісті людина / В. О. Сухомлинський // Сухомлинський В. О. Вибрані твори. В 5-ти т. – Т. 5. – К.: Радянська школа, 1977. – С. 203–217.
5. Сухомлинський В. О. (1977). Наші вчителі,
вихователі // Сухомлинський В. О. Вибрані твори. В 5-ти т. – Т.4. – К.: Радянська школа, 1977. – С. 49– 65.
6. Сухомлинський В. О. Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості // В. О. Сухомлинський. Вибрані твори. В 5-ти т. – Т.1. – К.: Радянська школа, 1976. – С. 55–208.
7. Сухомлинський В. О. Сто порад учителеві // В. О. Сухомлинський. Вибрані твори. В 5-ти т. – Т. 2. – К.: Радянська школа, 1976. – С. 417–656.
8. Сухомлинський В. О. Розмова з молодим директором // В. О. Сухомлинський. Вибрані твори. В 5-ти т. – Т.4. – К.: Радянська школа, 1977. – С. 393–626.
9. Сухомлинський В. О. Теоретичні й практичні проблеми, які висуваються життям у процесі здійснення ідеї всебічного розвитку особистості / В. О. Сухомлинський. Вибрані твори. В 5-ти т. – Т. 1. – К.: Радянська школа, 1976. – С. 72–91.
10. Сухомлинський В. О. Як злити думку й почуття громадянської гідності // Сухомлинський В. О. Вибрані твори. В 5-ти т. – Т. 2. – К.: Радянська школа, 1976. – С. 485–486.