Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ОЦІНЮВАЛЬНІ ЗАДАЧІ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ З ФІЗИКИ

ДРОБІН Андрій Анатолійович –

кандидат педагогічних наук, методист науково-методичної

лабораторії природничо-математичних дисциплін, Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського

ORCID ID 0000-0002-4414-0465

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розкрито сутність понять «критерій» і «показник». У відповідності до структурних компонентів методичної компетентності (мотиваційно-особистісного, змістового, діяльнісного) майбутніх учителів визначені наступні критерії: мотиваційно-ціннісний, когнітивно-інтелектуальний, практичнодіяльнісний. Для діагностики сформованості методичної компетентності до кожного критерія визначені відповідні показники. Теоретичне й практичне дослідження процесу формування методичної компетентності дозволило виявити послідовні рівні: низький, середній, достатній і високий.

Ключові слова: структурні компоненти методичної компетентності майбутнього вчителя початкової школи; мотиваційно-ціннісний, когнітивно-інтелектуальний, практично-діяльнісний критерії; показники; рівні сформованості методичної компетентності.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Аванта +. Энциклопедия для детей. – М.: Мир энциклопедий Аванта +, 2007. – Т. 16. Физика, Ч. 1. – 448 с.

2. Атаманчук П.С. Задачний підхід у реформуванні фізичної освіти / П.С. Атаманчук, О.М. Ніколаєв, О.М. Семерня // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. – 2001. – Вип. 34. – С. 9 – 12. (КДПУ ім. В.Винниченка)

3. Дробін А.А. Удосконалення змісту фізичної освіти в умовах формування постіндустріального суспільства / А.А. Дробін // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки : реалії та перспективи. – 2011. – Вип. 28. – С. 59-63.

4. Каменецкий С.Е. Методика решения задач по физике в средней школе: [кн. для учителя] / С.Е. Каменецкий, В.П. Орехов. – [3-е изд., перераб.] – М.: Просвещение, 1987. – 336 с.

5. Касянова Г.В. Система фізичних задач для розвитку творчих здібностей учнів: [навч. посібн.] / Касянова Г.В. – К.: ІЗМН, 1997. – 120 с.

6. Коржуев А.В. Использование оценочных задач для развития теоретического мышления при обучении физике: автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Коржуев А.В. – М., 1993. – 18 с.

7. Методи розв’язування фізичних задач. Методи моделювання та аналогій / Ю.М. Галатюк, Я.Ф. Левшенюк, В.Я. Левшенюк, В.І. Тищук. – Х.: Основа: Тріада +, 2007. – 144 с.

8. Новиков А.М. Развитие отечественного образования: Полемические размышления / Новиков А.М. – М.: Эгвес, 2005. – 176 с.

9. Рибалко А.В. Система дослідницьких задач як засіб розвитку продуктивного мислення старшокласників у навчанні фізики: автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Рибалко А.В. – К., 2007. – 21 с.

10. Садовий М.І. Вибрані питання загальної методики навчання фізики: навч. посібн. [для студ. ф.-м. фак. вищ. пед. навч. закл.] / М.І. Садовий, В.П. Вовкотруб, О.М. Трифонова. – Кіровоград: ПП «ЦОП«Авангард», 2013. – 252 с.

11. Теория и методика обучения физике в школе: Общие вопросы: [учеб. пособ. для студ. высш. пед. учеб. завед.] / С.Е. Каменецкий, Н.С. Пурышева, Н.Е. Важеевская и др.; Под ред. С.Е. Каменецкого, Н.С. Пурышевой. – М.: Издательский центр «Академия», 2000. – 368 с.

12. Тулькибаева Н.Н. Методические основы обучения учащихся решению задач по физике: дисс. ... докт. пед. наук. – Челябинск, 1990. – 467 с.

13. Усова А.В. Практикум по решению физических задач: [для студентов физ.-мат. фак.] / А.В. Усова, Н.Н. Тулькибаева. – [2-е изд.] – М.: Просвещение, 2001. – 206 с.

14. Фізика і астрономія. Навчальні програми для 1011 класів закладів загальної середньої освіти (рівень стандарту, профільний рівень) / Авторський колектив під керівництвом О.І. Ляшенка. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/pr ogramy-10-11-klas/2018-2019/fizika-i-astronomiya-10-11avtorskij-kolektiv-pid-kerivnicztvom-lyashenka-o-i.doc

15. Фізика. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів. 10-11 класи / Авторський колектив під керівництвом В.М. Локтєва. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna% 20serednya/ programy-10-11-klas/2018-2019/fizika-10-11-avtorskijkolektiv-pid-kerivnicztvom-lokteva-vm.pdf

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись